Τα ψέματα τελείωσαν. Στον νέο κατάλογο με τα μεγάλα έργα, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών περιλαμβάνεται και το έργο Πλατυγιάλι – Αγιος Δημήτριος. Το πιο κρίσιμο αναπτυξιακό οδικό έργο της Αιτωλοακαρνανίας με χρονικό ορίζοντα τους 30 μήνες από τα τέλη Ιουλίου που έπεσαν οι υπογραφές(και δεν πήραμε χαμπάρι). Στα τέλη του 2016 θα έχει τελειώσει και θα έχει κοστίσει με την έκπτωση κάπου 16 εκατομμύρια. Δεν θα υπάρχει πλέον δικαιολογία. Όποια πόλη όπως το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι και η Αμφιλοχία θέλει να συνεχίσει να υπάρχει και να μην είναι σε μερικά χρόνια σαν τις ταινίες γουέστερν με τις άδειες πόλεις στην έρημο, θα πρέπει να κινηθεί. Όποιος δήμαρχος θέλει να κάνει τη διαφορά πρέπει να βάλει αυτό το θέμα μοναδικό στην ατζέντα του σχεδόν ψυχαναγκαστικά. Άλλωστε ένα πράγμα καμιά φορά είναι αρκετό για να αλλάξουν όλα. Όποιος συνδεθεί άμεσα με την Ιόνια και σε μικρή απόσταση θα έχει πετύχει ότι και τα Γρεβενά που αναστήθηκαν με την Εγνατία.
Ο οδικός άξονας θα συνδέει τον Αστακό και το λιμάνι Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, διερχόμενος από τη γέφυρα Γουριάς και εν συνεχεία διαμέσου της υφισταμένης σήραγγας του Αγ. Ηλία. Το Μεσολόγγι από Νότο και η Αμφιλοχία από Βορρά θέλουν να έρχεται κόσμος να τα επισκέπτεται. Αλλά το Αγρίνιο όντας πάνω στον άξονα ενός δρόμου που έχει ξεκινήσει για Καρπενήσι(και κάποτε για την Ανατολική Ελλάδα)θέλει να γίνει ο κόμβος τριών μεγάλων δρόμων και ίσως μιας εναλλακτικής ενεργειακής λύσης για όλη την Ευρώπη που δεν θα περιλαμβάνει τους υφιστάμενους αγωγούς, ειδικά από τη Ρωσία. Το ρολόι άρχισε να τρέχει και η ιστορία να περιμένει. Τα λάθη εκείνων που άφησαν αυτό το θέμα για τώρα είναι γνωστά. Από δω και πέρα θέλει όλοι να βοηθήσουν για την τελευταία ευκαιρία.
Γ.Σ.
1 Σχόλιο
Η κοντινότερη απόσταση από την Ιόνιο οδό,είναι 13-15 χλμ.Είτε από το ύψος Αγγελοκάστρου,είτε από το ύψος της Ρίγανης,Γουριώτισσας ή της λίμνης Οζερού.Απαιτεί πάρα πολλές απαλλοτριώσεις-μεγάλο αγκάθι στα δημόσια έργα-και κονδύλια που δεν βρίσκονται.Η πιο οικονομική λύση -σχετικά με τις άλλες-είναι η σύνδεση με τον κόμβο Χαλικίου,διαπλάτυνση με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν ΛΕΑ έως και το πέρασμα της Κλεισούρας,παράκαμψη πριν τα Φραγκουλέικα με υπόγεια σήραγγα που θα εκβάλει στο ύψος της Συκιάς-3 χιλιόμετρα είναι η συνολική απόσταση και είναι το μεγαλύτερο κόστος-,συνέχιση της διαπλάτυνσης έως κόμβο Παναιτωλίου[Ερμείτσα],που ούτως ή άλλως κάποια στιγμή θα ξεκινήσει ο δρόμος Χαλίκι-Ερμείτσα έως μετά την Καμαρούλα προς Καρπενήσι,που θα περνάει πολύ κοντά στο ανατολικό τμήμα της πόλης.Το κομμάτι των απαλλοτριώσεων είναι ελάχιστο σε σχέση με τις άλλες εκδοχές,η απόσταση από κόμβο Χαλικίου έως την Ερμείτσα θα είναι λιγότερο από 15 χιλιόμετρα.Αυτή η εκδοχή εξυπηρετεί έμμεσα και τα παρατριχώνια χωριά[βόρεια και νότια],ανοίγει και πόρτα για μελλοντική αξιοποίηση της Τριχωνίδας.Θέλει βέβαια μελέτη,πίεση από τις αρχές της περιοχής και φυσικά χρήματα.Μία σκέψη είναι όλο αυτό,από έναν τεχνικό με εμπειρίες σε τέτοια έργα.Σαφώς θα υπάρχει και αντίλογος,αλλά να υπάρχουν τουλάχιστον προτάσεις πρώτα.Ούτε σκέψη δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου για το πως μπορεί να γίνει η σύνδεση Ιονίας οδού-Αγρινίου.Μόνο η αόριστη λέξη ΣΥΝΔΕΣΗ.