Πέμπτη, 4 Ιουνίου, 2020

Έρευνες μετά μουσικής και εικόνας…

Στα πλαίσια του μαθήματος των ερευνητικών εργασιών που λαμβάνει χώρα στα σχολεία, ήταν το Μουσικό  Σχολείο σήμερα εκείνο που παρουσίασε 4 διαφορετικά project, προσεγμένα και ολοκληρωμένα με αγάπη και προσωπική δουλειά από τους ίδιους τους μαθητές. Είναι ένα μάθημα το οποίο έχει μπει στα σχολεία του  λυκείου τα τελευταία 2 χρόνια. «Φέτος αφορά τις 2 πρώτες τάξεις του λυκείου μας. Είναι μια καινοτόμα διαδικασία. Εισάγει τους μαθητές σε μια διαδικασία μάθησης ιδιαίτερα πρωτοπόρα. Τους δίνει τη δυνατότητα να συγκροτούνται σε ομάδες με βάση το ενδιαφέρον τους πάνω σε ένα ζήτημα που θέλουν να μελετήσουν. Σε όλη τη διάρκεια οι μαθητές δραστηριοποιούνται υπό την επίβλεψη του διδάσκοντα. Το μάθημα έχει σκοπό να πλησιάζει ο μαθητής τη γνώση», εξηγεί η υποδιευθύντρια του σχολείου κα. Ελένη  Αθανασιά.

Το πρώτο project παρουσιάστηκε από την πρώτη τάξη του Λυκείου και αφορούσε στην εποχή του μπαρόκ. Ήταν μια παρουσίαση της εποχής στην οποία αναπτύχθηκε αυτό το καλλιτεχνικό ρεύμα που επεκτάθηκε σε κάθε μορφή τέχνης. Στη συνέχεια τα παιδιά εστίασαν στη μουσική του Μπαρόκ σε όλες τις εκφάνσεις της, μέχρι και τα όργανα που χρησιμοποιήθηκαν. «Το σημαντικότερο είναι ότι παρουσιάζουμε μουσική Μπαρόκ. Το σύνολο μουσικής δωματίου και από το σύνολο της χορωδίας «Αλθαία» του σχολείου» τονίζει η ίδια. Υπεύθυνη καθηγήτρια του project ήταν η κα. Ευγενία Ηλιοπούλου, συνεπικουρούμενη στο μουσικό κομμάτι και από συναδέλφους της.

Το δεύτερο project ήταν στην ομάδα ενδιαφέροντος της πρώτης λυκείου και πάλι, και είχε τίτλο «Επικοινωνώ και μαθαίνω μέσα από το διαδίκτυο» με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Κωνσταντίνο Κουκούλη, ο οποίος και ενημέρωσε τα παιδιά για τις δυνατότητες του διαδικτύου αλλά κυρίως για την ασφαλή πλοήγηση, ώστε να τους είναι ένα εργαλείο δουλειάς και ενημέρωσης. Ταυτόχρονα έγινε και έρευνα με ερωτηματολόγιο στους μαθητές του σχολείου για να φανεί το κατά πόσο γνωρίζουν τη χρήση του διαδικτύου και σε ποια εργαλεία του παρεμβαίνουν χρησιμοποιώντας τα   στην καθημερινότητά τους αλλά και ποια είναι η σχέση τους με αυτό.

Άλλα δύο  project παρουσιάστηκαν από τη Δευτέρα τάξη του λυκείου. Τα project  αυτά ήταν θεματικά συγγενή. Το πρώτο είχε τίτλο «από τους αδελφούς Λιμιέρ στο σήμερα» και είχε να κάνει με την ιστορία του κινηματογράφου. Υπεύθυνος καθηγητής ο κ. Κωνσταντίνος Κουκούλης, ο οποίος και διερεύνησε με τους μαθητές του την ιστορία του κινηματογράφου και την εξέλιξή του. «Όχι μόνο από πλευράς τεχνικής και τεχνολογίας. Έγινε και εδώ έρευνα με θέμα κινηματογράφος και οι νέοι. Αν παρακολουθούν οι νέοι κινηματογράφο και ποιες ταινίες κατά κύριο λόγο» εξηγεί η υποδοευθύντρια του σχολείου, η οποία και ήταν η υπεύθυνη καθηγήτρια του 4ου κατά σειρά project του σχολείου, με τίτλο «Ο κινηματογράφος ως μέσον ιστορικής πληροφόρησης.  Το κατά πόσο δηλαδή μια ταινία μπορεί να αξιοποιηθεί ως ιστορική πηγή. «Έχουμε δει σε πολλές περιπτώσεις το Χόλυγουντ να στηρίζεται στην Ελληνική μυθολογία ή και ιστορία, παράγοντας ταινίες και λίγο πολύ βλέπουμε πως η ιστορία παραποιείται. Με αφορμή αυτό, ήθελα να δώσω ώθηση στα παιδιά να αναζητήσουν τι είδους αλήθεια υπάρχει πίσω από μια ταινία και πως εμείς την εισπράττουμε.  Είδαμε λοιπόν πολλές ταινίες, τις σχολιάσαμε, τις μελετήσαμε και καταλήξαμε πως σε μια ταινία εποχής που γυρίζεται σήμερα, ο σεναριογράφος μεταφέρει τη δική του εποχή στο παλιό. Ουσιαστικά πλησιάζει το παρελθόν με τα μάτια του σήμερα»

Στα πλαίσια του 4ου αυτού project τα παιδιά δημιούργησαν ένα εξ ολοκλήρου δικό τους ντοκυμαντέρ με τίτλο  «Αγρίνιο. Στα βήματα του καπνού» , με το οποίο δίνεται η ιστορία και η εξέλιξη του καπνικού ζητήματος στην περιοχή του Αγρινίου στηριγμένο σε μαρτυρίες ιστορικών και πολιτών που συμμετείχαν στο καπνικό ζήτημα.

Αφορμή για τη δημιουργία αυτού του ντοκιμαντέρ ήταν όταν το τμήμα ιστορίας του Ιόνιου Πανεπιστημίου έκανε ένα διαγωνισμό για τη δημιουργία ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ. «Ενταγμένοι εμείς στο κλίμα λόγω του project, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ντοκιμαντέρ για την πόλη μας. Και μπορώ να δηλώνω περήφανη για το πάθος με το οποίο τα παιδιά ασχολήθηκαν. Εδώ στο Αγρίνιο, η πόλη δέθηκε με τον καπνό… Η οικονομική της ανάπτυξη στηρίχθηκε πάνω στον καπνό. Απ’ τη στιγμή που παρήκμασε ο καπνός παρήκμασε και η πόλη. Η αρχιτεκτονική της , ο πολιτική της, στηρίχθηκαν στον καπνό. Άλλωστε η πόλη είναι δεμένη στο άρμα ενός Παπαστράτου» σχολιάζει η κα. Αθανασιά.

Τα παιδιά αξιοποίησαν  βιογραφικό υλικό και παλιές εφημερίδες, πήραν συνεντεύξεις από συγγραφείς που έχουν γράψει για το καπνικό ζήτημα, με ανθρώπους που ασχολήθηκαν με τον καπνό, ενώ «έντυσαν» μουσικά την ταινία τους, τη μόνταραν, τη δημιούργησαν από την αρχή μέχρι το τέλος.

Σπουδαίες έρευνες από σπουδαίους μαθητές που αποδεικνύουν πως δεν κουράζονται να δουλεύουν για κάτι που τους ενδιαφέρει ουσιαστικά, που είναι δικό τους και διευρύνει τους ορίζοντές τους πέρα από τα άκαμπτα ενδοσχολικά μαθήματα.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.