Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου, 2021

Έρχονται παραδόσεις τμημάτων στην Ιόνια Οδό

Έρχονται παραδόσεις τμημάτων στην Ιόνια Οδό

e79242baabe3fd30260e11aad4aafdf6_LΗ χρονιά των έργων στους αυτοκινητόδρομους αναμένεται να είναι η φετινή. Το 2014 ήταν χρονιά ανάστασης για τα μεγάλα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας. Φέτος όμως αναμένονται ήδη από τους αμέσως επόμενους μήνες παραδόσεις τμημάτων και μέχρι το τέλος του έτους ένα σημαντικό κομμάτι των έργων αναμένεται να ολοκληρωθεί.

Η Ολυμπία Οδός δημιουργεί κλειστό αυτοκινητόδρομο από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Σε αυτό τον άξονα περιμένουμε το αμέσως επόμενο διάστημα τις πρώτες παραδόσεις τμημάτων κυρίως στην περιοχή της Κορινθίας. Από εκεί και έπειτα μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε συνεχόμενες παραδόσεις τμημάτων, όμως το σύνολο του έργου υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το 2016.

Στην Ιόνια Οδό έχουμε διπλό πρόσωπο: το νότιο τμήμα (από την Αμφιλοχία και κάτω) τα έργα είναι σαφώς πιο προχωρημένα. Στο βόρειο τμήμα που το ανάγλυφο του εδάφους είναι πιο δύσκολο, ίσως έχουμε κάποιες καθυστερήσεις. Επίσης η διάνοιξη της Κλόκοβας καθυστερεί. Οι πρώτες παραδόσεις τμημάτων αναμένονται μετά το καλοκαίρι.

Το έργο με την μεγαλύτερη πρόοδο είναι ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Το έργο της παράκαμψης Τεμπών και Πλαταμώνα είναι τόσο προχωρημένο που υπάρχει η αισιοδοξία για λειτουργία του προς το τέλος του φετινού έτους, ολοκληρώνοντας την πορεία εργασιών 7 ετών.

Θα διαθέτει 3 σήραγγες μία εκ των οποίων με 6χλμ θα είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα. Θα υπάρχουν ακόμα δύο με μήκος 3 και 2 χιλιόμετρα ενώ θα υπάρχουν και ανοιχτά τμήματα 14χλμ.

Στον αντίποδα είναι ο Ε65 (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) καθώς το Ξυνιάδα-Τρίκαλα προχωρά καλά όμως είναι άγνωστο αν καταφέρει να “πιάσει” τον στόχο για ολοκλήρωση του τμήματος μέχρι το τέλος του 2015. Εδώ αναμένεται η ενεργοποίηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα καθώς το υπάρχων τμήμα θα έχει την πρωτοτυπία να είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που δεν θα έχει σύνδεση με κάποιον άλλο αυτοκινητόδρομο της χώρας και ουσιαστικά θα περιοριστεί σε τοπική χρήση μέχρι την κατασκευή των άκρων.

Τέλος να μην ξεχνάμε πως σε κατασκευή είναι και τα τελευταία τμήματα του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Έχει ολοκληρωθεί ο βασικός κορμός Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα. Φέτος αναμένουμε την υπογραφή της σύμβασης και λίγους μήνες αργότερα την ολοκλήρωση του οδικού κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτα και του Περιμετρικού Καλαμάτας.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.