Παρασκευή, Απρίλιος 26, 2019

Αεροδρόμιο Ακτίου ή πως κρατικοί φορείς συμμετέχουν στην αγορά αεροδρομίων

aktio1 Νέος ιδιοκτήτης του αεροδρόμιου Ακτίου Αιτωλοακαρνανίας ( έτσι πρέπει να το λέμε)  όπως και των υπολοίπων 13 περιφερειακών  είναι η  η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport – Slentel Ltd. Το ορατό τουλάχιστον ελληνικό κομμάτι της είναι η Slentel Ltd. που ανήκει στον Όμιλο Καπελούζου.

Το  πρώτο κομμάτι της κοινοπραξίας είναι η  Fraport . Βασικός μέτοχος της εισηγμένης στο χρηματιστήριο της Φραγκφούρτης, Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ στο μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχουν επίσης: το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%) και η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%), ενώ οι λοιποί μέτοχοι κατέχουν ποσοστό 34,91%.

Από αυτό θα πιάστηκε φαίνεται ο προέδρου του Die Linke, του αριστερού κόμματος της Γερμανίας Γρεγκόρ Γκίζι, ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων:»Λέτε στην Ελλάδα ιδιωτικοποιήστε. Αυτό είναι de facto λάθος. Τα 14 αεροδρόμια της Ελλάδας θα πάνε στη Fraport. Δηλαδή θα πάνε υπέρ του δημοσίου στη Γερμανία». Ο  Γκίζι έθιξε επισης  στην ίδια ομιλία του και το χαμηλό κόστος:»Τα ελληνικά αεροδρόμια θα περάσουν σε εταιρεία δημοσίου ελέγχου γερμανικού κρατιδίου σε τιμή πολύ μικρή¨.

Φανταστείτε δηλαδή σαν να είναι μέτοχος  η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, το Επιμελητήριο Αιτωλοακαρνανίας μαζί με άλλους και να αγοράζουν ένα αεροδρόμιο σε μια Χ ευρωπαϊκή χώρα (!). Ή αν θέλετε η τάδε Αναπτυξιακή να μπαίνει μέτοχος σε αεροδρόμιο.

Το αν η πώληση αυτή θα βλάψει ή θα οφελήσει, θα φανεί από το αν το αεροδρόμιο Ακτίου θα αποκτήσει περισσότερη κίνηση και από το αν θα έχει περισσότερο διαρκες  όφελος στην οικονομία με έμμεσο τρόπο.

Εκείνο όμως που μένει, είναι ότι φορείς αυτοδιοίκησης, κρατικές εταιρείες , φορείς κατορθώνουν όχι μόνο να λειτουργούν σε ένα άλλο κράτος, αλλά και να αγοράζουν αεροδρόμια.

Το παράδειγμα του αεροδρομίου Ακτίου Αιτωλοακαρνανίας πρέπει στη φάση αυτή από την άποψη αυτή να μας προβληματίζει…πέρα από το πως πουλήθηκε και σε τι «μπιρ παρά» τιμή, πως κατόρθωσαν οι αγοραστές του να φτάσουν σε θέση να αγοράζουν…

Άραγε  θα φτάσει ποτέ  η ημέρα που κρατικοί φορείς στην Ελλάδα θα επενδύουν;

Άγριος

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.