Παρασκευή, 5 Μαρτίου, 2021

“Ακριβή” μου Γέφυρα : “Βουτιά” στις διελεύσεις μέσα σε 4 χρόνια

“Ακριβή” μου Γέφυρα : “Βουτιά” στις διελεύσεις μέσα σε 4 χρόνια

γεφυραΗ οικονομική κρίση είχε σημαντικές επιπτώσεις, πέραν όλων των άλλων, και στις μετακινήσεις μας. «Θύμα» των νέων δεδομένων που δημιουργήθηκαν στη χώρα από το 2010 και μετά έπεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, και η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου Χαρίλαος Τρικούπης.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα το thebest.gr, η μείωση των διελεύσεων από την Γέφυρα είναι εξαιρετικά εντυπωσιακή αφού από το 2009 μέχρι και το 2013 αγγίζει το 35%. Όσο δε για το 2014, μπορεί να μην υπάρχουν ακόμα επισήμως νούμερα πληροφορίες όμως αναφέρουν ότι αναμένεται περαιτέρω μείωση εκτιμάται ότι θα προσεγγίζει το 5%.
Στην πορεία των ετών όμως άλλαξε και το προφίλ των οχημάτων που περνούν από τη Γέφυρα αφού μειώθηκε το ποσοστό των ΙΧ. Και αυξήθηκε εκείνο των μηχανών, των φορτηγών και κατ’ ελάχιστο των λεωφορείων.
Αναλυτικά: Το 2009 η μέση ημερήσια κυκλοφορία ήταν στα 13.826 οχήματα δηλαδή ξεπερνούσαν, σε ετήσια βάση, οι διελεύσεις ξεπερνούσαν τα 5εκ.
Ο αριθμός των ημερήσιων διελεύσεων άρχισε να πέφτει σταδιακά.
Το 2010 ο μέσος όρος ήταν 12.064, το 2011 έπεσαν στις 10.980, το 2012 στις 9.289 και το 2013 στις 8.706 ή σε ετήσια βάση κοντά στα 3εκ., ενώ όπως προαναφέρθηκε το 2014 αναμένεται να κλείσει με περαιτέρω μείωση.
Με άλλα λόγια, στα χρόνια του Μνημονίου, η Γέφυρα έχασε περίπου 2εκ. διελεύσεις το χρόνο, αριθμός διόλου ευκαταφρόνητος!
Τώρα όσον αφορά στο προφίλ των οχημάτων που χρησιμοποιούν τη Γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης τα στοιχεία δείχνουν τα εξής:
Το 2009 τα Ι.Χ. αποτελούσαν το 87% της κίνησης ενώ σήμερα έχουν πέσει στο 82,3%.
Τα φορτηγά ήταν στο 6% και σήμερα ανέβηκαν στο 7,7%, οι μοτοσυκλέτες ήταν στο 4,5% και τώρα το 7%, ενώ τα λεωφορεία από το 2% ανέβηκαν στο 3%.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι, με το πέρασμα των χρόνων έχει δεκαπλασιαστεί η χρήση του e-pass αφού το 2009 αφορούσε το 1,4% των διελεύσεων ενώ το 2014 έφθασε το 10,4%.
Όπως μας εξηγεί ο υπεύθυνος επικοινωνίας της «Γέφυρας» Γιάννης Φρέρης η αύξηση των ποσοστών σε φορτηγά και λεωφορεία αποδίδεται στα ειδικά πακέτα προσφορών που υπάρχουν ενώ για το e-pass η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι είναι πολύ οικονομικό και το επιλέγουν όσοι χρησιμοποιούν τη Γέφυρα συχνά.
Την ώρα δε που οι οδηγοί των Ι.Χ. δε διαθέτουν τα 13,2 ευρώ για την απλή διέλευση από τη Γέφυρα έχει αυξηθεί κατακόρυφα η κίνηση στα φέρρυ-μποτ όπους η απλή διέλευση κοστίζει 6,5 ευρώ.
Βέβαια, όπως επισημαίνουν και οι υπεύθυνοι της Γέφυρας, πολλοί από όσους χρησιμοποιούσαν το έργο για να κάνουν τη βόλτα τους πλέον, λόγω της κρίσης, δεν φθάνουν καν μέχρι το βενζινάδικο και αυτή είναι μια πραγματικότητα που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη.

Θάνος Χριστακόπουλος

thebest.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. APOL

    Με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν στο τέλος θα κάθονται και θα την κοιτάζουν. Που ακούστηκε για να πάει κανείς στην Πάτρα που υποτίθεται είναι η έδρα της περιφέρειας να θέλει 26,40 € (ένα μεροκάματο). Που ακούστηκε για να πάει κανείς στην Αθήνα να θέλει 22+22 € πάγια κόστη. Αυτές είναι τιμές Δανίας με εισόδημα το 1/3 των Δανών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.