Σάββατο, Αύγουστος 24, 2019

Αναφορά Μακρυπίδη για την ακτοπλοϊκή σύνδεση και το λιμάνι Μεσολογγίου

Ο Βουλευτής Ανδρέας Μακρυπίδης κατέθεσε αναφορά προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας κ.Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, την κοινή επιστολή του Δημάρχου της Ι.Π.Μεσολογγίου και του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Αιτ/νίας με θέμα την Ακτοπλοϊκή σύνδεση Μεσολογγίου και Ιονίων Νήσων, αλλά και τον εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση του λιμένα Μεσολογγίου.
Στην επιστολή διατυπώνεται το αίτημα να συμπεριληφθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ του λιμένα Μεσολογγίου και των Ιονίων Νήσων (Ζάκυνθος – Κεφαλονιά – Ιθάκη), στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας, σύμφωνα με το νόμο 2932/2001 (Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές).Επίσης τονίζεται ότι απαιτείται ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του λιμένα Μεσολογγίου, στο πλαίσιο υλοποίησης της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, με σκοπό τη βελτίωση των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών.
Συγκεκριμένα η επιστολή αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ του λιμένα Μεσολογγίου και των Ιονίων Νήσων (Ζάκυνθος – Κεφαλλονιά – Ιθάκη) αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της Αιτωλοακαρνανίας (προηγούμενες αποφάσεις Νομαρχίας, Επιμελητηρίου, στήριξη παραγωγικών και κοινωνικών φορέων), που βλέπει ότι παρόλο που γεωγραφικά είναι σε καλύτερη θέση να χρησιμοποιήσει τις θαλάσσιες οδούς για να συνδεθεί με τα Ιόνια νησιά, είναι αναγκασμένοι να ταξιδεύουν μέχρι την Κυλλήνη, η οποία απέχει 120 χιλιόμετρα από το Μεσολόγγι. Πρόσφατα οι Δήμοι Μεσολογγίου και Ζακύνθού υπέγραψαν σύμφωνο συνεργασίας με σκοπό την επίτευξη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ενώ δεδομένη θεωρείται και η στήριξη των γειτονικών Νομών. Αντίστοιχη ομόφωνη απόφαση έχει λάβει πρόσφατα (2009), το Νομαρχιακό Συμβούλιο της πρώην Ν.Α. Αιτωλοακαρνανίας.
Οι αλλαγές που συντελούνται στη γεωγραφία των μεταφορών εξαιτίας των νέων οδικών αξόνων, της αύξησης του κόστους των οδικών μεταφορών και των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων, επιβάλλουν την αξιοποίηση μιας ξεχασμένης λιμενικής υποδομής, που μπορεί να λειτουργήσει αναπτυξιακά τόσο για τα Ιόνια Νησιά όσο και για τις περιφέρειες από τις οποίες διέρχονται η Ιόνιος και η Εγνατία Οδός. Παράλληλα διασφαλίζει την κοινωνική, οικονομική, πολιτιστική αλλά και γεωγραφική συνοχή μιας ευρύτερης, ιστορικά αποκλεισμένης από πλευράς μεταφορών περιοχής.»

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.