Η χρήση του ποδηλάτου στο Αγρίνιο εκτοξεύθηκε τα τελευταία χρόνια. Σημείο καμπής το 2011 όπου καθιερώθηκαν οι Πέμπτες ως ημέρα μαζικής ποδηλατοβόλτας με συμμετοχή εκατοντάδων Αγρινιωτών με την ονομασία “Πεταλιές στο Αγρίνιο”.
Για πολλούς έγινε τρόπος ζωής. Το ποδήλατο χρησίμευε για τις γρήγορες μετακινήσεις στους μονόδρομους της πόλης, στη βόλτα ή στην επανασύνδεση αν θέλετε με το φυσικό περιβάλλον. Δεν πρόκειται για αγωνιστική ποδηλασία αλλά άρχισε να αποκτά τα χαρακτηριστικά της αστικής ποδηλασίας.
Γρήγορα υιοθετήθηκε από συλλόγους ή φορείς με ένταξη της αστικής ουσιαστικά ποδηλασίας ( της χαλαρής βόλτας αν θέλετε) σε θεσμούς όπως τα Παναγρίνεια ή τα Έλαια ή ακόμα και παλαιότερα στις Επετείους Μνήμης στα Καλύβια (http://gigenisagriniotis.blogspot.gr/2012/07/68.html)
Ποιοι είναι οι κανόνες που ισχύουν; Που πραγματικά κυκλοφορούν τα ποδήλατα; Που σταματάνε τα όρια διαφωνίας μεμονωμένων που δεν θέλουν ποδήλατα στην είσοδο τους; Ή αν θέλετε πόσο υποκριτικό είναι ορισμένες φορές έναντι στα μηχανάκια που καβαλάνε πεζόδρομους;
Ποδήλατα κυκλοφορούν σε δρόμους, πεζοδρόμια. Στους πεζόδρομους τι ισχύει;
Ο Κ.Ο.Κ είναι σαφής για ποδήλατα σε δρόμους και πεζοδρόμια. Αναφέρεται στο στο ανεβοκατέβασμα πεζοδρόμων να γίνεται με προσοχή και φυσικά στην οδική συμπεριφορά του ποδηλάτη.
Δείτε σχετικά εδώ και εδώ. Τι γίνεται όμως με τους πεζόδρομους;
Σύμφωνα με παλαιότερες οδηγίες του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ και Νύν Περιβάλλοντος και Ενέργειας ή Νυν Μεταφορών Υποδομών και Δικτύων ( ταιριάζει το δεύτερο με την περίπτωση), οι ποδηλατόδρομοι χωρίζονται σε αποκλειστικούς και μεικτούς. Οι αποκλειστικοί είναι οι γνωστοί με την ξεχωριστή λωρίδα στο δρόμο και οι μεικτοί μπορούν να έχουν ως κύρια ή ως δευτερεύουσα χρήση το ποδήλατο σε σχέση με τους πεζούς. Στους πεζόδρομους δεν υπάρχει ανάλογη σήμανση ούτε ότι απαγορεύεται όπως στην εικόνα 2 ούτε ότι υπάρχει μεικτός χώρος για ποδήλατα ( εικόνα 14).
Ποια είναι η κατάλληλη λύση για το Αγρίνιο
Μια ρεαλιστική λύση για το Αγρίνιο προφανώς δεν είναι οι πορτοκαλί ποδηλατόδρομοι στους στενούς κεντρικούς δρόμους όπως έγινε στη Ναύπακτο. Περιμετρικά μπορεί να ισχύσει, αν και υπάρχουν και λιγότερο κοστοβόρες λύσεις.
Αντίθετα αρκετά λειτουργικά και οικονομικά είναι διαγράμμισεις σε διασταυρώσεις αυτού του τύπου σε αγροτικούς δρόμους έξω από την πόλη, που προτιμούν πολλοί ποδηλάτες:
Εκείνο που είναι άμεσης προτεραιότητας είναι διαγράμμιση σε διασταυρώσεις όπως στον Κόμβο Σταδίου:
Ανάλογες λύσεις μπορούν να δοθούν σε περιοχές όπως ο Άγιος Χριστόφορος η το Πάρκο:
Όσο για την στάθμευση λύσεις σαν και αυτή λύνουν το όποιο πρόβλημα ασφάλειας:
Το ερώτημα ¨τι πραγματικά ισχύει” δημιούργησε προβλήματα σε άλλες πόλεις, όπως η Καλαμάτα και ο Βόλος. Στην πρώτη περίπτωση απαγορεύτηκαν τα ποδήλατα σε πεζόδρομο, στην δεύτερη η ποδηλατική κοινότητα ζήτησε εγκατάσταση ποδηλατοστασίων για να λυθούν το θέμα που προέκυψε από τη στιγμή που κατέβηκαν τα μηχανάκια, ανέβηκαν τα ποδήλατα από τους πεζόδρομους.
Ιδού η ρόδος λοιπόν…
Άγριος