Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου, 2021

Αυτοκινητόδρομοι: Μέσα από τις Βρυξέλλες περνά η χρηματοδότηση

Αυτοκινητόδρομοι: Μέσα από τις Βρυξέλλες περνά η χρηματοδότηση

9fa44a332976b5a809e88d0ed994aac3_LΗ στέψη με επιτυχία των διαπραγματεύσεων της Ελλάδας με τους πιστωτές (ΔΝΤ, ΕκΤ, Κομισιόν) θα καθορίσει εάν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα διοχετεύσει περαιτέρω ρευστότητα ύψους 320 εκατ. ευρώ στα τέσσερα οδικά έργα παραχώρησης, σύμφωνα με πληροφορίες.

Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομίας, και Υποδομών αναζητώντας “ένεση” ρευστότητας για τους άξονες Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε-65 και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ζήτησε, πρόσφατα, από την ΕΤΕπ την εκταμίευση κεφαλαίων έως και 320 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό είναι το υπολειπόμενο τμήμα συνολικού δανείου 650 εκατ. ευρώ που σύναψε το Δημόσιο με την ΕΤΕπ το 2012 και αφορά την κάλυψη των οικονομικών υποχρεώσεων του Δημοσίου για το οδικό δίκτυο Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τις υπόλοιπες παραχωρήσεις. Από το δάνειο, λοιπόν, του 2012 οι παραχωρησιούχοι δαπάνησαν 330 εκατ. ευρώ, με την Ελλάδα να ζητά σήμερα την εκταμίευση των υπόλοιπων -ή έστω τμήμα -320 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η ΕΤΕπ, απαντώντας στην ελληνική πλευρά, ανέφερε ότι θα επανεξετάσει το αίτημα εκταμίευσης του υπολειπόμενου ποσού στις 10 Ιουλίου. Και αυτό επειδή θα πρέπει, καταρχήν, να ολοκληρωθούν οι συνομιλίες της ελληνικής κυβέρνησης με τους “θεσμούς”.

Με άλλα λόγια, εάν δεν υπάρξει “ρήξη”, ενδεχόμενη επικύρωση συμφωνίας, θα οδηγήσει σε άμεση τόνωση της ρευστότητας στα οδικά έργα παραχώρησης όπου η ελληνική πολιτεία έχει πάψει να καταβάλλει τη χρηματοδοτική συμβολή της. Και αυτό επειδή “αξιοποίησε” τα ποσά που έπρεπε να κατευθύνει στους παραχωρησιούχους για την ικανοποίηση των χρηματοδοτικών αναγκών που θεώρησε ως επείγουσες (δόσεις ΔΝΤ, μισθοί και συντάξεις).
Πηγή:Δημήτρης Δελεβέγκος-capital.gr

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.