Αλλάζει το σκηνικό μετά το οριστικό τέλος στο σήριαλ των αυτοκινητόδρομων
Αλλάζει το σκηνικό μετά το οριστικό τέλος στο σήριαλ των αυτοκινητόδρομων. Εδώ και 3 χρόνια η ιστορία που είχε δημιουργηθεί γύρω από αυτά τα τεράστια έργα είχε μεταφραστεί ως το ορόσημο της κρίσης στον κατασκευαστικό τομέα. Τα 4+1 έργα που θα τα δούμε τελικά να ολοκληρώνονται θα μας κοστίσουν ..κάτι παραπάνω αλλά η χώρα θα αποκτήσει οριστικά ένα αξιόπιστο οδικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων που δεν θα έχει να ζηλέψει σε τίποτα αντίστοιχα άλλων Ευρωπαϊκών Κρατών.
Να θυμίσουμε πως πρόκειται για τους άξονες Αντίρριο-Άρτα-Ιωάννινα (Ιόνια Οδός) που περιλαμβάνει και το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια του ΠΑΘΕ, Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος(-Τσακώνα;) (Ολυμπία Οδός), Λαμία-Ξυνιάδα-Τρίκαλα-Εγνατία (Ε65) που περιλαμβάνει και το τμήμα Σκάρφεια-Ράχες του ΠΑΘΕ. Συνεχίζουμε με τον άξονα Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και τον άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα που περιλαμβάνει και τον οδικό άξονα Λεύκτρο-Σπάρτη και τον Περιφερειακό Καλαμάτας.
ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Πολύς λόγος έχει γίνει για την τιμή των διοδίων. Σήμερα για να διανύσει κάποιος την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θέλει 25 ευρώ σε διόδια ενώ η χρονοκαθυστέρηση από την συνεχή στάση για την πληρωμή τους μεταφράζεται σε περισσότερη από 40 λεπτά ταξιδιού. Εδώ έχουμε και το μεγαλύτερο αίνιγμα για τις νέες συμβάσεις. Θα έχουμε την ίδια τιμή ή χαμηλότερη;
ΤΑ ΚΟΥΡΕΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Παράπονα από πολλές περιοχές έχουμε για το κούρεμα των διοδίων. Στην Ολυμπία Οδό πρόσφατα ανακοινώθηκε η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος από το νέο ΕΣΠΑ. Αναφορικά με το Πύργος-Τσακώνα δεν υπάρχει κάτι νεότερο και πιθανότατα δεν υπάρχει η διάθεση για να προχωρήσει από όλες τις πλευρές. Εις βάρος του συγκεκριμένου τμήματος είναι και οι πολύ χαμηλές ημερήσιες διελεύσεις που τον καθιστούν ιδαιίτερα ζημιογόνο.
Στον Ε65, είναι βέβαιο ότι θα προηγηθεί το νότιο τμήμα (θυμίζουμε πως θα κατασκευαστεί αρχικά το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα) από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα. Ο λόγος είναι πως η τροφοδότηση από τον ΠΑΘΕ θα φέρει πολλές χιλιάδες αυτοκίνητα και θα βοηθήσει στην καθημερινή κίνηση του δρόμου. Για το βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία τα πράγματα είναι αλλιώς καθώς έχει αποφασιστεί αλλαγή χάραξης που σημαίνει νέες μελέτες κλπ.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ
Η διέλευση της Κλόκοβας στην Ιόνια Οδό είναι ένα αγκάθι καθώς δεν γνωρίζουμε αν θα έχουμε σήραγγα ή ανοιχτό τμήμα πάνω στο βουνό. Ερώτημα αποτελεί και η περιοχή Μιντιλόγλι στην Αχαϊα.
Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν με φουλ ρυθμούς τον Φεβρουάριο του 2014 και από το 2015 θα έχουμε και τις πρώτες παραδόσεις. Ουσιαστικά τα έργα που θα προχωρήσουν άμεσα σύμφωνα με κατασκευαστικές πηγές δεν πρόκειται να αργήσουν να ολοκληρωθούν καθώς έχουν σφιχτά χρονοδιαγράμματα.
ypodomes.gr