Όλους μας απασχολεί το ότι η τιμή της βενζίνης καλπάζει προς τα πάνω. Και δυστυχώς ζήτημα χρόνου είναι να βάζουμε με 2 ευρώ αμόλυβδη. Πίσω απο την άνοδο της βενζίνης κρύβονται οι φόροι του κράτους, ίσως και έξωθεν αίτια ( κρίση στη Λιβυή και αραβικές χώρες). Αυτά όμως είναι αφορμή στο να στερέψει η τσέπη των καταναλωτών.
Δεν είναι λίγες οι φορές που παρατηρούνται παρατυπίες και στο τελευταίο στάδιο διακίνησης της βενζίνης. όπου ο καταναλωτής φτάνει στο πρατήριο για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του. Και σε αυτό το πλαίσιο κινούνται οι έλεγχοι του Υπουργείου Περιφερειακής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας. Τελευταία ξεκίνησαν και έλεγχοι στη περιοχή μας, όπου κλιμάκια του Υπουργείου εκπαιδεύουν υπαλλήλους της περιφέρειας μας σε πιο εξελιγμένες μορφές ελέγχου της ποιότητας καυσίμου που πωλείται.
Τι πρέπει οι καταναλωτές να προσέξουν
Το agrinionews έκανε μια έρευνα για το που οι καναλωτές ωφείλουν να δώσουν προσοχή τόσο στη ροή του καυσίμου, όσο και στον πραγματικό όγκο που αυτοί λαμβάνουν στο ρεζερβουάρ τους. Εν ολίγοις:
1. Στην ροή του καυσίμου, η συνήθης πρακτική είναι ότι αφού το καύσιμο ογκομετρηθεί (δηλ. περάσει από τον ογκομετρητή δηλαδή από το μηχάνημα που μετράει τα λίτρα), πριν παραδοθεί στον πελάτη, περνάει από διακλάδωση που δίδει δυνατότητα επιστροφής του, πίσω στην δεξαμενή καυσίμου. Δηλαδή το καύσιμο να γυρίζει πίσω αλλά το κοντέρ να γράφει κανονικά. Σε αυτή τη περίπτωση το λόγο έχει ο έλεγχος ο οποίος πρέπει να παρακολουθεί παράλληλα τη σωλήνωση με τον ογκομετρητή, ώστε η ροή να είναι αμοιβαία. Βέβαια σε αυτή τη περίπτωση ( εφόσον γίνει αντιληπτός ο έλεγχος) έχουν το τρόπο μέσω τηλεχειριστηρίου να επαναφέρουν τη κανονική ροή της βενζίνης στο κύριο σωλήνα της αντλίας.
2) Η παλμογεννήτρια καταγράφει πόσα λίτρα δίνονται προς το καταναλωτή. Το να γράφει άλλα λίτρα ο μετρητής και άλλα λίτρα να φτάνουν στο ρεζερβουάρ είναι δύσκολο να εντοπιστεί αλλά σε ενδεχόμενο έλεγχο μπορεί αμέσως να εντοπιστεί το μηχάνημα και δεν υπάρχουν περιθώρια αντίδρασης, ούτε και με κάποιο κουμπί η τηλεχειριστήριο.
3) Παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν και σε άλλα σημεία του καλωδίου που μπορεί να συνδέει τη μητρική πλακέτα του μετρητή. Είτε ενδιάμεσα, είτε στο τέλος.
Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που μπορούν να ελεγθούν από τους αρμόδιους, οι οποίοι βεβαίως κρατούν και άλλα ” κρυφά χαρτιά” Οι καταναλωτές πρακτικά οφείλουν να γνωρίζουν την ακριβή χωριτικότητα του ρεζερβουάρ τους και να τη συγκρίνουν με τη ποσότητα βενζίνης που προμηθεύονται. Επίσης πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί παρατηρώντας προσεκτικά αν όταν είναι μηδενισμένο το κοντέρ βενζίνης, όταν ξεκινάει η εισροή καυσίμων στο ντεπόζιτο τους (ένας πιο ..μπακαλίστικος τρόπος).
Οι πληροφορίες μας λένε ότι με τα παραπάνω τρικ δύναται ένας καταναλωτής να χάσει από 5 έως 20 % της αξίας της ποσότητας βενζίνης που βάζει..Δηλαδή μπορεί τη βενζίνη, χωρίς ο ίδιος να τη ξέρει ήδη να τη πληρώνει 2 ευρώ..Για αυτό απαραίτητη πρέπει να είναι η προσοχή όλων..