Aντιδρά ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Γυμνασίου-Λυκείου Παλαιρου
Προ των πυλών ο σχολικός «Καλλικράτης» και οι αντιδράσεις συνεχίζονται στην Αιτωλοακαρνανία. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου και των Λυκειακών Τάξεων Παλαίρου επανέρχεται διαμαρτυρόμενος στην προοπτική συγχώνευσης με το Λυκειακών Τάξεων του Γυμνασίου Παλαίρου στο Λύκειο Βόνιτσας. Στην επιχειρηματολογία του (επισυνάπτοντας και φωτογραφίες του Λυκείου Βόνιτσας) επικαλείται:
«Το Λύκειο Βόνιτσας στεγάζεται σε σεισμόπληκτο κτήριο, άρα και ακατάλληλο για την φοίτηση των μαθητών και επιπλέον οι σχολικές αίθουσες δεν επαρκούν με αποτέλεσμα οι μαθητές να διδάσκονται σε κοντέινερ όπως κατέγραψε ο φωτογραφικός φακός (τρεις επόμενες φωτογραφίες).
Το κτήριο που στεγάζεται το Γυμνάσιο και οι Λυκειακές Τάξεις Παλαίρου είναι επαρκές σε αίθουσες και σε μια αξιοπρεπή κατάσταση αφού είναι εικοσαετίας κτήριο περίπου και οι μαθητές μας ήταν και είναι ευχαριστημένοι από την κατάστασή του, πέραν κάποιων άλλων λεπτομερειών (δυο ακόλουθες φωτογραφίες).
Αναρωτιόμαστε, ποιος θα επέτρεπε στα παιδιά του να φύγουν από τις αξιοπρεπείς αυτές συνθήκες εκπαίδευσης και να μεταφερθούν για μάθημα σε κοντέινερ;
Η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ!!!
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Σχετικό άρθρο της «Καθημερινής»:
Σε τελική ευθεία ο εκπαιδευτικός «Καλλικράτης»
Αλλάζει ο χάρτης των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας και στο επίκεντρο βρίσκονται δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια σε περιφέρειες με πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς. Αυτός είναι ο βασικός άξονας πάνω στον οποίο κινείται η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τον εκπαιδευτικό «Καλλικράτη», η οποία θα δημοσιοποιηθεί το αργότερο έως τη Δεύτερα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας, την Αττική, συγχωνεύονται περί τα 150 σχολεία και στις δύο βαθμίδες, με το ποσοστό να κυμαίνεται στο 10% με 15% του συνόλου των σχολικών μονάδων. Ως προς τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας τα ποσοστά κυμαίνονται, καθώς η πρόταση του υπουργείου δεν έχει λάβει υπόψη της μόνο τον στόχο της συγκέντρωσης κτιρίων (και άρα εξοικονόμησης λειτουργικού κόστους), αλλά και παιδαγωγικά και δημογραφικά κριτήρια.
Τελευταίες λεπτομέρειες
Ειδικότερα, το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας μέχρι αργά χθες το απόγευμα επεξεργαζόταν τις τελευταίες λεπτομέρειες του σχεδίου, που θα δώσει στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για τις τελικές προτάσεις συγχωνεύσεων (συνδικαλιστές έκαναν λόγο για πάνω από 1.500 μονάδες) ελήφθησαν υπόψη ο ρυθμός μείωσης των μαθητών κάθε περιοχής, η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι πάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της περιοχής), καθώς και οι κτιριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός) στο σχολείο μετακίνησης. Επίσης, εξαιρέθηκαν σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε απομονωμένες και απομακρυσμένες ορεινές και νησιωτικές περιοχές.
Δύο ειδικότερα κριτήρια είναι:
l Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι συγχωνεύσεις θα έχουν στόχο τα δημοτικά σχολεία που θα προκύψουν να είναι 12θέσια σε μεγάλα αστικά κέντρα και 6θέσια σε μικρότερα και να λειτουργήσουν με ολοήμερο πρόγραμμα.
l Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στόχος είναι να δημιουργηθούν γυμνάσια και λύκεια με τον ικανό αριθμό τμημάτων, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν οργανικές θέσεις με πλήρες ωράριο. Από την επεξεργασία των στοιχείων, πάντως, φάνηκε ότι μεγάλο πλεόνασμα εκπαιδευτικών παρατηρείται σε περιοχές της Βορείου Ελλάδας και σε εκλογικές περιφέρειες πρώην υπουργών Παιδείας.
Στην Αττική τα συστεγαζόμενα δημοτικά -δηλαδή περίπου 80 σχολικές μονάδες- συνενώνονται ώστε να γίνουν 12θέσια ολοήμερα. Επίσης, άλλα περίπου 70 συστεγαζόμενα γυμνάσια και λύκεια συγκεντρώνονται σε μονάδες με 12 έως 15 τμήματα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν πλήρες ωράριο, ενώ θα γίνει διαχωρισμός γυμνασίων και λυκείων της ίδιας περιοχής και κατόπιν συγχώνευση των γυμνασίων και των λυκείων ανά δύο στο ίδιο κτίριο. Στελέχη της ΟΛΜΕ, που μίλησαν χθες στην «Κ», ανέφεραν ότι από τις πρώτες πληροφορίες ο τελικός αριθμός των συγχωνεύσεων είναι μικρότερος του αριθμού που θα προέκυπτε εάν τηρούνταν αυστηρά η εφαρμογή της νομοθεσίας. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ανέφεραν ότι το πανελλαδικό ποσοστό των σχολείων που θα συγχωνευθούν θα προσεγγίσει το 30% με 35%.