Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου, 2020

Δεν κάνουν τίποτε τα μέτρα και τα ταμπελάκια

magaznkj Το υπουργείο σκέφτεται μια ταινία ή μια σήμανση που-υποτίθεται ότι- θα είναι ένα κίνητρο για τον πελάτη στην εστίαση. Θα λέει ότι το κατάστημα που θα την έχει έχει μειώσει τις τιμές μετά τη πτώση του ΦΠΑ στο 13%. Αφήνω το γεγονός ότι τον ΦΠΑ τον ανέβασαν στο 23% αυτοί που τον κατέβασαν τώρα και αφού δεν μάζεψαν τίποτε τώρα εννοείται ότι παίρνουν μια πρωτοβουλία. Αφήνω ότι στο Αγρίνιο π.χ. κανένας δεν ανέβασε τιμή όταν ο ΦΠΑ πήγε στο 23%(πλην κάποιων…πονηρών εξαιρέσεων). Αφήνω ότι η τελευταία φορά που μπήκε ταμπελίτσα με νόμο στα καταστήματα ήταν για το κάπνισμα που εννοείται ότι στην Ελλάδα απαγορεύεται σε κλειστούς χώρους. Τι νομίζουν αλήθεια ότι θα κερδίσει κάποιο μαγαζί από τη νέα συμπίεση των τιμών;

Η αγορά είναι τόσο στρεβλή που ακόμα και η πανελλήνια ένωση των καταστημάτων εστίασης και συναφών επαγγελμάτων φαίνεται να προτείνει πράγματα για να χαροποιήσει τα μέλη της. Σε κείμενο που έβγαλε στη δημοσιότητα κάνει τις εξής προτάσεις:   α) μειώσεις τιμών για κατάληψη κοινόχρηστων χώρων, β) μειώσεις τιμών πνευματικών και συγγενικών

δικαιωμάτων μουσικής γ) συντόμευση διαδικασιών έκδοσης αδειών δ) διαφημιστική προβολή των καταστημάτων εστίασης και διασκέδασης, μέσω εντύπων του ΕΟΤ, στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, ε) μηδενισμό των κονδυλίων όλων  των  συνδικαλιστικών οργανώσεων από λεφτά των φορολογούμενων. Ας πούμε ότι τα β,δ,ε ακούγονται λογικά ή και καλόηχα στα αυτιά των περισσότερων, αν και για το “ε” μπορεί και να χυθεί αίμα. Η ταχύτατη (δηλαδή χωρίς πολλούς  ελέγχους) έκδοση νέων αδειών πως βοηθά τα επαγγέλματα; Επειδή μόνο τέτοια μαγαζιά ανοίγουν πάει να πει ότι αυτό είναι προς όφελος των ήδη υπαρχόντων καταστημάτων; (Αυτό που δεν λέγεται, βέβαια, είναι ότι ζητείται γρήγορη έκδοση αδειών για μαγαζιά που έχουν για κάποιο λόγο κλείσει…)Καλά για το θέμα των κοινόχρηστων χώρων ας μην το συζητήσουμε γιατί αν πράγματι δεν υπάρχουν λεφτά να τα δίνουν στις αρχές, δεν υπάρχουν και κοινόχρηστοι χώροι πλέον…

Προσωπικά καταλαβαίνω ότι η κρίση είναι και έλλειμμα ιδεών. Επιμένουν τόσοι πολλοί στο σχήμα καφέ-μπαρ. Μα δεν πίνει ποτό πλέον ο άλλος όπως παλιά, τι να κάνουμε τώρα, έχει λιγότερα λεφτά και δύσκολο να έχει ποτέ ξανά τα λεφτά που είχε. Επιμένουν χιλιάδες μαγαζιά στη Λευκάδα και αλλού να πουλάνε το ίδιο φαγητό όλα στις ίδιες τιμές. Σαράντα  ευρώ το κιλό να φας τσιπούρα λες και είναι το πιο σπάνιο είδος της φύσης! Και όλοι πουλάνε και κρέας και μεζέδες και παστίτσια και μαγειρευτά και κουτσομούρες! Τον παγκόσμιο κανόνα της εξειδίκευσης του μικρού μαγαζιού ακόμα να τον μάθουμε(μόνο τα πολύ μεγάλα μαγαζιά έχουν τα πάντα παγκοσμίως). Να μην πούμε για τα χωριά μας. Έρημα, λέει, πάνω στα βουνά. Ούτε οι Έλληνες της διασποράς, λέει, δεν έρχονται αφού και εκείνοι κρίση έχουν και το ευρώ είναι ακριβό σε σχέση με δολάριο και άλλα νομίσματα. Ναι, αλλά καμιά οργανωμένη προσπάθεια φιλοξενίας γίνεται; Κάποιες ειδικές τιμές που να αξίζει να έρθουν έστω κάποιοι; Ή καθόμαστε και περιμένουμε τα παλιά καλά χρόνια; Πως γίνεται να έρχονται στην Ελλάδα από την Αγγλία κάποιοι και να πληρώνουν όλα μαζί 200 ευρώ για 10 μέρες και δεν μπορεί το υπουργείο να δώσει κίνητρα στους Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό να επισκεφτούν την πατρίδα τους;

Τα μέτρα δεν πιάνουν πλέον. Χρειάζονται πολιτικές και ιδέες.

 

Γ.Σ.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.