Για πρώτη φορά στην Αιτωλοακαρνανία τουλάχιστον ρωτήθηκαν για συνδικαλιστικά και εκπαιδευτικά θέματα οι εκπαιδευτικοί του Νομού μας. Η ηλεκτρονική δημοσκόπηση ήταν ενεργή και διαθέσιμη για τρεις ημέρες. Ο σκοπός της, ήταν να καταγράψει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τα αιτήματα της ΟΛΜΕ καθώς και για την στρατηγική διεκδίκησης τους. Λόγω του μικρού δείγματος (περίπου 40 εκπαιδευτικοί) δεν μπορεί να μας παρέχει αξιόπιστες επιστημονικές απαντήσεις. Αποτυπώνει όμως ξεκάθαρα μια τάση και με αυτόν τον τρόπο θα πρέπει να αναγνωσθεί.
Ξεκάθαρες τάσεις υπήρχαν πρωτίστως σε ερωτήσεις που αφορούσαν την:
-
επαναπρόσληψη των ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ
-
κατάργηση της σύνδεσης της βαθμολογικής- μισθολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση
-
αναπλήρωση των απωλειών που είχαν οι εκπαιδευτικοί από μνημονιακές πολιτικές
-
άμεση επαναφορά του 13ου και του 14ου μισθού στα πριν του 2009 επίπεδα
-
μισθολογική εξέλιξη
-
σπουδαιότητα για το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα
-
ανάγκη επιμόρφωσης και τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων ( αναπλήρωση κενών κτλ)
-
κατάργηση του υπάρχοντος πειθαρχικού δικαίου.
Σχετικά με τις προτεραιότητες διεκδικήσεων καθολική ήταν η επισήμανση άμεσης λύσης ζητημάτων που δεν έχουν δημοσιονομικό κόστος, ενώ για όσα έχουν ζητείται σαφές χρονοδιάγραμμα επίλυσης τους.
Στον αντίποδα ποικίλες ήταν οι απαντήσεις για την αξιολόγηση και την τράπεζα θεμάτων. Κατά μια ερμηνεία συγκλίνουν στο να υπάρχει μια μορφή αξιολόγησης όχι τιμωρητική αλλά για ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου ενώ για την τράπεζα θεμάτων η διασπορά των απαντήσεων δείχνει πως ένα ποσοστό των εκπαιδευτικών την επιθυμούν χωρίς να γνωρίζουμε όμως τους λόγους.
Σε ότι αφορά τις ερωτήσεις ανοικτού τύπου, οι απαντήσεις ήταν περιορισμένες σε έκταση και επί της ουσίας αναπαρήγαγαν πολλές κλειστές απαντήσεις του ερωτηματολογίου. Σε ότι αφορά την ΕΛΜΕ και το ΠΥΣΔΕ οι απαντήσεις ποίκιλαν από θετικές έως αρνητικές.
Συμπέρασμα:
Να επαναλάβουμε πως η απαντήσεις που λάβαμε δείχνουν απλά μια τάση. Είναι λοιπόν σαφές πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σημαντικά όλα τα αιτήματα που περιέχονται στο τελευταίο υπόμνημα της ΟΛΜΕ προς το Υπουργείο Παιδείας.
Σαν Συμμετοχή, διαβάζοντας τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών, αναγνωρίζουμε το μεγάλο ενδιαφέρον τους στο να εκτελείται σωστά το εκπαιδευτικό έργο. Τους ενδιαφέρει το καλό του ελληνικού σχολείου ενώ αντιλαμβάνονται τη μισθολογική τους αναβάθμιση ως προαπαιτούμενο αξιοπρεπούς ζωής. Επίσης, επιδιώκουν ένα ελεύθερο περιβάλλον εργασίας. Τα παραπάνω δεν έχουν καμιά σχέση με το πώς παρουσίαζαν τους εκπαιδευτικούς ως τεμπέληδες δημόσιους υπαλλήλους τα πέντε χρόνια που μας πέρασαν.
Τέλος θεωρούμε ότι οι διεκδικήσεις πρέπει να είναι στην κατεύθυνση του ρεαλισμού μακριά από την όποια ιδεολογική φόρτιση.
Σαν παράταξη θεωρούμε πως η γνώμη και η άποψη των συναδέλφων μετράει πολύ. Η παρούσα έρευνα ήταν μια πρώτη προσπάθεια για να την καταγράψουμε και να την αξιοποιήσουμε. Παρoτρύνουμε τους συναδέλφους να ανταποκρίνονται θετικά σε μελλοντικά καλέσματα μας για συμμετοχή τους σε τέτοιου είδους προσπάθειες.
Τα αποτελέσματα όλης της έρευνας βρίσκονται στο δικτυακό μας τόπο www.simmetoxi.gr
Η ομάδα της “Συμμετοχής”