Κυριακή, 27 Σεπτεμβρίου, 2020

Διαδικτυακός μεσαίωνας

Ελλείψεις και τεχνικά προβλήματα που δυσχεραίνουν την προβολή του τόπου μας. Οι δήμοι και η Περιφέρεια δεν αξιοποιούν το καλύτερο ίσως εργαλείο προβολής που έχουν στα χέρια τους.

Ζούμε στον 21ο αιώνα και αναμφίβολα το διαδίκτυο έχει επηρεάσει την καθημερινότητά μας. Με άλλα λόγια, εκμηδενίζει αποστάσεις και δημιουργεί ένα πλαίσιο επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων με σκοπό την πληροφόρηση, την ψυχαγωγία, την ανταλλαγή απόψεων και την προβολή ή διαφήμιση ενός τόπου ή προϊόντος. Η σημασία είναι τεράστια για τις επιλογές και τις αγορές κάποιου.

Είμαστε πολίτες του Δήμου Αγρινίου, κομμάτι του μεγαλύτερου νομού σε έκταση της Ελλάδας. Ο νομός Αιτωλοακαρνανίας έχει αρκετές υποδομές, είναι τόπος ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, πλούσιος πολιτισμικά και πολιτιστικά, ωστόσο, παραμένει ανεκμετάλλευτος, (κάτι που, υπό μια άλλη ανάγνωση δίνει ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους), και χρειάζεται προβολή. Ανατρέξαμε στις ιστοσελίδες των επτά δήμων της Αιτωλοακαρνανίας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και παρατηρήσαμε ότι οι ιστότοποι χρησιμοποιούνται περισσότερο ως εργαλεία προβολής της εργασίας της κάθε δημοτικής αρχής κι όχι ως εργαλεία προβολής ενός τόπου.

Συγκεκριμένα, σας παραθέτουμε τεχνικά προβλήματα των ιστοτόπων των Δήμων της Αιτωλοακαρνανίας, αλλά και τις ελλείψεις τους. Ενώ στην ιστοσελίδα του Δήμου Αγρινίου τα δελτία τύπου και οι ανακοινώσεις είναι πλήρως ενημερωμένα σημεία, παρατηρήσαμε ότι στις συγκοινωνίες υπάρχουν μόνο τηλέφωνα επικοινωνίας, τα δρομολόγια του αστικού ΚΤΕΛ δεν έχουν ενημερωθεί από την περίοδο 2008-2009, χάρτης για την πόλη δεν υπάρχει. Επιπλέον, τα αθλητικά σωματεία, φορείς και τα ΜΜΕ δεν διευκολύνουν την περιήγηση του επισκέπτη, καθώς δεν υπάρχουν σύνδεσμοι που θα τον κατατοπίζουν στους επίσημους ιστοτόπους. Πληροφορίες για εκδηλώσεις δεν υπάρχουν, καθώς και για το Ασύρματο Διαδίκτυο του Δήμου, και γίνονται απλές νύξεις σε καίρια θέματα, όπως η καθαριότητα.

Όσον αφορά το Δήμο Ξηρομέρου, δεν υπάρχει επίσημος ιστότοπος. Όσο κι αν προσπαθήσαμε να τον εντοπίσουμε τουλάχιστον,… δεν τα καταφέραμε!

Σχετικά με το Δήμο Ναυπακτίας πρέπει να τονίσουμε ότι είναι αρκετά καλά ενημερωμένος, αλλά μιας και αποτελεί καλοκαιρινό προορισμό θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με πληροφορίες για πρόσβαση στις παραλίες. Ακόμη, καλό θα ήταν να υπάρξουν πληροφορίες για θέματα υγείας, όπως νοσοκομεία και εφημερεύοντα φαρμακεία.

Στην ιστοσελίδα του Δήμου Ακτίου – Βόνιτσας παρατηρήσαμε κάποια τεχνικά προβλήματα. Ενώ αναγράφονται οι ετικέτες για θέματα συνεδρίασης Δ.Σ. και Δημοτικά Έργα, δεν υπάρχει κάποια πληροφορία γι’ αυτές. Το βασικότερο όμως είναι, το γεγονός ότι ο πολιτισμός δεν προβάλλεται όσο θα έπρεπε και απουσιάζουν οι αναφορές στον τουρισμό της περιοχής.

Η ιστοσελίδα του Δήμου Αμφιλοχίας δεν περιέχει πληροφορίες , τηλέφωνα, διευθύνσεις ή σχετικά με τα αναφερόμενα ΚΑΠΗ, στάδιο, παιδικούς σταθμούς. Σημαντική είναι η έλλειψη όσον αφορά τα εφημερεύοντα φαρμακεία.

Άλλος ένας προσεγμένος ιστότοπος είναι αυτός του Δήμου Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου. Ωστόσο, αποτελεί τουριστικό θέρετρο και δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον τουρισμό και τις παραλίες. Επιπλέον, τηλέφωνα επικοινωνίας προς το Δήμο δεν υπάρχουν.

Ο Δήμος Θέρμου έχει αρκετές ελλείψεις και τεχνικά προβλήματα. Αρχικά, δεν έχουν δημιουργηθεί σύνδεσμοι. Ενώ αναγράφονται πληροφορίες για χάρτη, τοπικά προϊόντα, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, δεν υπάρχει καμία πληροφορία. Ελάχιστη είναι η αναφορά στην Εκπαίδευση και στην πρόσβαση σε πολιτιστικούς χώρους. Καθόλου ουσιαστική ενημέρωση για τη συγκοινωνία.

Τέλος, ο ιστότοπος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έχει καθαρά πολιτικό χαρακτήρα, είναι ενημερωμένος πλήρως σε αυτόν τον τομέα, αλλά είναι μεγάλο λάθος η παράλειψη του πολιτισμικού και πολιτιστικού υπόβαθρου που χαρακτηρίζει την περιφέρεια.

Βλέπουμε ότι ενώ ο κάθε Δήμος στηρίζει οικονομικά εκδηλώσεις, εκθέσεις, θέατρο κλπ, φροντίζει να μην προβάλλει τα συγκεκριμένα γεγονότα, ώστε άτομα σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό να γνωρίσουν έναν τόπο. Οι αρμόδιοι στο συγκεκριμένο ζήτημα πρέπει να προσαρμοστούν στο πνεύμα των καιρών και να καταλάβουν τις απαιτήσεις του κόσμου.

Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι τόσο οι Δήμοι όσο πολύ περισσότερο η Περιφέρεια , δεν αξιοποιήσουν ένα πολύ χρήσιμο και χωρίς κόστος εργαλείο για την προβολή και ανάδειξη των πολύθρητων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων,… με ευκολία όμως ξοδεύουν χρήματα για δράσεις προβολής. Οι κάτοχοι των εν λόγω φορέων πρέπει , εκτιμούμε, να σχεδιαστούν και να λειτουργήσουν κατά τρόπο που θα εξυπηρετούν και θα διευκολύνουν τους πολίτες (κατοίκους και επισκέπτες) με χρηστικές πληροφορίες για το που και πως θα πάνε, τι θα δουν, τι εναλλακτικές επιλογές έχουν, ποιες διαδρομές μπορούν να ακολουθήσουν κ.τ.λ.

Ακόμη είναι απολύτως απαραίτητο να μπουν πληροφορίες για την ιστορία της κάθε περιοχής και περιγραφή των μνημείων.

της Ε. Σταυροπούλου-ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.