Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου, 2021

Εκπαιδευτικοί του 5ου Δημοτικού στην Ιταλία με το Commenius

Εκπαιδευτικοί του 5ου Δημοτικού στην Ιταλία με το Commenius

Επίσκεψη εκπαιδευτικών του 5ου Δημοτικού Σχολείου στην Ιταλία

4-9 Νοεμβρίου 2013 με το πρόγραμμα Comenius 1394270_640566862631451_861030387_n IMG_1522

Α. Γενικά για το πρόγραμμα

Το 5ο Δημοτικό σχολείο Αγρινίου σε συνεργασία με άλλα 5 ευρωπαϊκά σχολεία και με επιχορήγηση του Ι.Κ.Υ. υλοποιεί για το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος. 2012-Ιούνιος 2014 το πρόγραμμα Comenius – Πολυμερείς σχολικές συμπράξεις με θέμα InthewhorkshopofEuropeanartists.

Την περασμένη σχολική χρονιά και ακολουθώντας τον προγραμματισμό της 2ετίας κάναμε τις παρακάτω δραστηριότητες:

  • Παρουσιάσαμε τις πόλεις που βρίσκονται τα 6 σχολεία.

  • Κατασκευάσαμε έναπολυγλωσσικό λεξικό (σε γραπτή και ακουστική μορφή) με 75 βασικές λέξεις.

  • Μελετήσαμε μύθους της περιοχής μας και αποτυπώσαμε έναν με μορφή Comics (την πάλη του Ηρακλή με τον Αχελώο που αποτελεί και το έμβλημα της πόλης μας)

  • Ζωγραφίσαμε από 5 ιστορικά μνημεία της περιοχής μας και ενώσαμε τα μνημεία όλων των πόλεων φτιάχνονταςένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων με αυτά.

  • Φτιάξαμε την παρουσίαση ChristmasinEurope με έθιμα από όλες τις χώρες της σύμπραξης.

  • Διοργανώσαμεbazaar αγάπης με κατασκευές των παιδιών οι οποίες πουλήθηκαν και τα χρήματα δόθηκαν στο «Χαμόγελο του παιδιού».

  • Ασχοληθήκαμε με γλυπτική παίρνοντας ανάλογα μαθήματα οι μαθητές μας κοντά στον γλύπτη κ. Παπασάικα και κατασκευάζοντας στη συνέχεια γλυπτά.

  • Ήρθαμε σε επαφή με παραδοσιακά επαγγέλματα και ιδιαίτερα με αυτό της υφαντικής μέσα από τη συνεργασία μας με το Εργαστήρι Παναγία Ελεούσα που διαθέτει αργαλειούς.

  • Στείλαμε και λάβαμε σε μορφή video παραδοσιακούς χορούς για να έρθουν όλα τα σχολεία σε επαφή με τους χορούς των άλλων.

Ξεκινώντας η νέα σχολική χρονιά:

  • Αξιολογήσαμε το πρόγραμμα με ερωτηματολόγιο όλα τα σχολεία με τους μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων.

  • Γράφουμε μια κοινή ιστορία όλα τα σχολεία με θέμα «Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη» και μέχρι τέλος του έτους

  • Θα δραματοποιήσουμε με μορφή παντομίμας το μύθο της Ευρώπης όλα τα σχολεία της σύμπραξης.

Το κάθε σχολείο στέλνει τις δράσεις στα άλλα σχολεία, λαμβάνει τις δράσεις των άλλων τις οποίες παρουσιάζουμε στους μαθητές οι οποίοι έτσι μαθαίνουν τον πολιτισμό των άλλων, τις ομοιότητες και τις διαφορές, αποκτώντας με αυτό το τρόπο πολιτισμικό πλούτο. Επίσης οι δράσεις αυτές ανεβαίνουν σε κοινή ιστοσελίδα.

Β. Το ταξίδι στην Ιταλία

4/11/2013 Άφιξη στην πόλη Chieti

5/11/2013 Επίσκεψη στο σχολείο Salvaiezzi. Περιήγηση στις τάξεις και σεμινάριο ζωγραφικής.

Περιήγηση στο ιστορικό κομμάτι της πόλης και επίσκεψη στο μουσείο Citavella. Επίσκεψη στο δήμαρχο της πόλης και ανταλλαγή δώρων.

6/11/2013 Άφιξη στο σχολείο ViaBoso όπου παρακολουθούμε το ComeniusDay. Μικροί μαθητές μας υποδέχονται με ένα ιταλικό τραγούδι και ακολουθεί περιήγηση στις τάξεις. Το ComeniusDay περιλαμβάνει τραγούδια, χορούς της περιοχής καθώς και θεατρικά δρώμενα.

7/11/2013 Επίσκεψη στο σχολείο Mezzanotte όπου οι εκπαιδευτικοί κάθε χώρας κάνουν μάθημα στους Ιταλούς μαθητές. Το θέμα του δικού μας μαθήματος ήταν οι αρχαίοι Ολυμπιακοί αγώνες, προβλήθηκε παρουσίαση, διανεμήθηκαν φύλλα εργασίας και τα παιδιά κατασκεύασαν lapbook. Αντίστοιχα lapbook είχαν κατασκευάσει Έλληνες μαθητές.

9/11/2013 Άφιξη στην Αθήνα

Ακολούθησε συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του προγράμματος όπου συζητήθηκαν εκπαιδευτικές πρακτικές που ακολουθούμε, η πορεία του προγράμματος και έγινε προγραμματισμός δραστηριοτήτων μέχρι τον Φλεβάρη όπου θα πραγματοποιηθεί η επόμενη συνάντηση στην Κύπρο.

Συγκεκριμένα συζητήθηκε:

1. Η δημιουργία εικονογραφημένης ιστορίας με τίτλο «HolidaysinEurope” από όλα τα σχολεία της σύμπραξης. Η ιστορία έχει ξεκινήσει από την Πολωνία, συνεχίστηκε από την Ισπανία, την Κύπρο, την Ιταλία και την Ελλάδα και θα ολοκληρωθεί από την Σκωτία, καθώς και η εικονογράφηση της.

2. Η δημιουργία βίντεο-παρουσίασης με θέμα τη συνάντηση μαθητών με συγγραφείς της περιοχής.

3. Η δραματοποίηση με μορφή παντομίμας του μύθου της αρπαγής της Ευρώπης καθώς και βιντεο-παρουσίαση από συναντήσεις των παιδιών με επαγγελματίες ηθοποιούς που θα προηγηθούν της δραματοποίησης.

Γενικά σχόλια

  • Το πρόγραμμα στην πόλη της Ιταλίας υλοποιείται από όλα τα σχολεία της πόλης, δημοτικά και γυμνάσια. Είναι εννέα και εμείς επισκεφθήκαμε τρία δημοτικά, ένα γυμνάσιο και ένα σχολείο ενηλίκων. Δεν υπάρχει διευθυντής στο κάθε σχολείο αλλά υπάρχει κεντρική διεύθυνση και γραμματεία η οποία διοικεί όλα τα σχολεία της πόλης. Τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας προέρχονται από τα περισσότερα σχολεία ενώ όλα τα σχολεία συμμετέχουν στις δραστηριότητες του προγράμματος. Όλα τα σχολεία συμμετείχαν στο ComeniusDay ενώ όλα παρουσίασαν διάφορα δρώμενα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας.

  • Πρόκειται για ένα αποκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα με έμφαση στη βιωματική μάθηση. Υπάρχουν περιορισμένα εκπαιδευτικά αντικείμενα, πολλά από τα οποία διδάσκονται με τη μέθοδο project. Στην πλειοψηφία τους τα project πραγματεύονται κυρίως υγιεινή διατροφή, περιβάλλον και τέχνη.

  • Υπήρχε σχετική αυτονομία των εκπαιδευτικών στο αντικείμενο στο οποίο θα δώσουν βαρύτητα. Το ένα δημοτικό ήταν προσανατολισμένο προς την τέχνη. Χαρακτηριστικά ο ένας όροφος ήταν στολισμένος με εργασίες που αποτύπωναν τεχνικές πολλών γνωστών καλλιτεχνών. Ένα άλλα δημοτικό ήταν προσανατολισμένο προς τις φυσικές επιστήμες και την αστρονομία ενώ άλλο ήταν προσανατολισμένο προς την μουσική. Χαρακτηριστικά μας έκανε εντύπωση ότι σε ένα δημοτικό τα παιδιά φορούσαν ποδιές μετά από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.

  • Υπάρχει μικρότερος φόρτος εργασιών και λιγότερη διδακτέα ύλη από την αντίστοιχη δική μας. Ενδεικτικό είναι ότι τα παιδιά είχαν ένα πολυβιβλίο το οποίο περιείχε όλα τα μαθήματα ενώ μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας λάμβανε χώρα στη βιβλιοθήκη κάθε σχολείου.

  • Είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε πέντε διαφορετικά ιταλικά σχολεία και αυτό συντέλεσε στο να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα του ιταλικού εκπαιδευτικού συστήματος. Αποκτήσαμε πολύτιμη εμπειρία παρακολουθώντας τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων και ανταλλάξαμε απόψεις με τους υπόλοιπους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς.

 

Οι εκπκοί που μετακινήθηκαν

Ρηγογιάννης Δημήτρης

Τέλιου Ελένη

Καρασούλα Σταυρούλα

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.