Δευτέρα, Οκτώβριος 14, 2019

Επιστροφή στο… φέρυ για οικονομία

Επιστροφή στο… φέρυ για οικονομία

Σημαντική αύξηση της κίνησης στο ferry boat από ιδιώτες

Γράφει ο Γιάννης Συμψηρής

Οι μέρες των πρόσφατων γιορτών για όσους ταξίδεψαν από Αθήνα για τα πάτρια εδάφη επιφύλαξαν και κάτι απροσδόκητο ή μάλλον κάτι που νομίσαμε ότι το είχαμε απωθήσει μετά τον ερχομό της «ισχυρής Ελλάδας της ΟΝΕ». Το παλιό καλό(;) φέρυ για να διασχίζουμε το «αυλάκι». Αυτό όμως τελικά δεν ήταν μια τάση που ίσχυσε μόνο για το Πάσχ

α όταν και πολλοί είχαν χρόνο να κάνουν και την θαλάσσια βόλτα τους. Είναι κάτι που έχει καθιερωθεί πλέον.

Αψευδής μάρτυρας οι φωτογραφίες που έχουμε στη διάθεσή μας και δείχνουν γεμάτο φέρυ και κόσμο πολύ να επιδιώκει να περάσει απέναντι με τον παλιό τρόπο.

Αριθμοί

Είναι γεγονός ότι επίσημα στοιχεία για το πόσοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα φέρυ από και προς την περιοχή μας δεν υπάρχουν. Υπάρχει όμως σαφής απόκλιση από το σχεδόν 80% που είχε φτάσει η χρήση της Γέφυρας που ήδη μετρά 7 χρόνια λειτουργίας. Αυτό το ποσοστό ήταν κατά προσέγγιση στο αποκορύφωμά της πριν από 2 χρόνια και άρχισε να χάνει μετά και την είσοδό μας στην κρίση, ειδικά εδώ και 1,5 χρόνο. Αυτοί που πολύ συχνά για λόγους εργασίας κάνουν το δρομολόγιο κάνουν αναφορές για χειροπιαστή αλλαγή που την επιβεβαιώνουν και οι εργαζόμενοι στα φέρυ. Υπολογίζεται ότι όταν πρωτολειτούργησε η Γέφυρα ημερησίως δεν ήταν πάνω από 50 αυτοκίνητα που προτιμούσαν το φέρυ. Τώρα αυτό το νούμερο έχει ξεπεράσει κατά πολύ τα 350 αυτοκίνητα με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο και για 500 αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι λένε ότι επιλέγουν τη στάση που θα έκαναν στο δρόμο να την κάνουν στο φέρυ και να πληρώσουν τη μισή τιμή(και πλέον) σε αυτό. Φυσικά τις μέρες που υπάρχει κακοκαιρία αυτό αλλάζει σημαντικά αλλά και πάλι η τάση είναι καταγεγραμμένη. Μάλιστα η τάση αυτή της χρήσης του φέρυ ήρθε μαζί με τη επαναφορά της παλιά συνήθειας του ΚΤΕΛ καθώς σε όλα τα υπεραστικά λεωφορεία της χώρας καταγράφεται αυξητική τάση χρήσης τους. Ο λόγος είναι ότι πια δεν είναι μόνο για τα χαμηλότερα βαλάντια αλλά είναι και για κείνους που δεν είναι διατεθειμένοι να φουλάρουν με 120 ευρώ για να πάνε σε μια υπηρεσία ή σε ένα γιατρό στην Αθήνα, να πληρώσουν 12,90 ευρώ στη Γέφυρα-έξι ευρώ έχει το φέρυ- και άλλα 12(μίνιμουμ) σε άλλα σημεία της Εθνικής και της Αττικής οδού. Το λεωφορειάκι και το φέρυ λοιπόν αποτελούν μια λύση που είχε ξεχαστεί αλλά που είναι και πάλι εδώ.

Το συμφέρον και η κοστολόγησή

Ακόμη στο δεδομένο ότι οι φορτηγατζήδες δεν σταμάτησαν ποτέ να χρησιμοποιούν τα φέρυ θεωρώντας ότι είναι ακριβό το κόστος για επαγγελματική διέλευση, ήρθαν τώρα να προστεθούν και οι ομαδικές μετακινήσεις και με τη Γέφυρα αλλά και με το φέρυ. Ειδικά στη δεύτερη περίπτωση μια τετράδα ανθρώπων που δουλεύει στη Πάτρα από τη Ναύπακτο αν βάλει από κοινού το αυτοκίνητο για να γλιτώσει της βενζίνες και κάνει και τη μια διέλευση με το «καράβι» έχει εξοικονομήσει σημαντικά χρήματα. Αυτή μάλιστα η πρακτική ενθαρρύνεται και από κινήσεις πολιτών και από τις δυο πλευρές. Πολίτες χρησιμοποιούν και την αστική συγκοινωνία από και προς τις αποβάθρες και επιβιβάζονται με τα πόδια στο καράβι για να περάσουν απέναντι καθώς αυτή η διέλευση παραμένει(ευτυχώς) δωρεάν.

Όλα τα παραπάνω τα επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στα καράβια που σε συζήτηση μαζί τους αντιληφθήκαμε ότι πλέον δεν νοιώθουν την ίδια ανασφάλεια που ένιωθαν στο παρελθόν αλλά βλέπουν τη δουλειά τους να σταθεροποιείται όλο και περισσότερο. Είναι, τέλος, χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια των εορτών κυκλοφόρησαν πολλοί τιμοκατάλογοι από πολίτες και blogers σχετικά με τις τιμές και σε Γέφυρα και σε φέρυ για την ενημέρωση του κόσμου που ψάχνει φτηνότερες μετακινήσεις(το agrinionews είχε κάνει σχετική δημοσίευση που μπορείτε να δείτε εδώ).

Αναμονή

Η Γέφυρα έχει απαντήσει σε όλα τα παραπάνω με τα προγράμματα-πακέτα που έχει σε έκπτωση με το σύστημα e-pass, με τις διελεύσεις για συγκεκριμένο χρόνο που ενθαρρύνει αλλά και με το επιχείρημα ότι το να περάσεις τη Γέφυρα απαιτεί 3 λεπτά ενώ για το φέρυ απαιτείται μισή ώρα. Όμως όλο και περισσότεροι πολίτες είναι διατεθειμένοι να χάσουν 25 λεπτά ή μισή ώρα για οικονομία λόγω ειδικών συνθηκών. Χρησιμοποιούν και το επιχείρημα ότι αν γλιτώνεις 30 λεπτά κα πληρώνεις γι’ αυτό 6,5 ευρώ παραπάνω αυτό σημαίνει ότι το 8ωρο το «χρεώνεσαι» σχεδόν 100 ευρώ τη μέρα! Αναμονή υπάρχει και το θα γίνει με τα νέα τιμολόγια που ακούγεται ότι θα ισχύσουν από τις αρχές του Ιούνη για τα διόδια της χώρας. Θα μετάσχει η Γέφυρα στην νέα τιμολογιακή πολιτική ή θα αφορούν οι αλλαγές μόνο τα υπό κατασκευή κομμάτια των δρόμων όπως ακούγεται;

Μέχρι τότε η επιλογή είναι δική σας. Ταχύτητα ή επιστροφή στις συνήθειες που νομίζαμε ότι είχαμε ξεχάσει; Ποιος να το περίμενε πάντως ότι θα γυρίζαμε στο φολκόρ του τάπερ στο καράβι, στο παλιό καλό(;) κυλικείο με τον βαπορίσιο καφέ και στις φωνές «πάρτο αλλιώς ρε μάστορα» από τους ναυτεργάτες που κάνουν κουμάντο στα αυτοκίνητα…

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.