Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου, 2020

Η επόμενη μέρα για τα γεφύρια Tέμπλας και Αυλακίου

Η γέφυρα Αυλακίου σήμερα
Η γέφυρα Αυλακίου χθες
Η Γεφυρα Τέμπλας
Η Γεφυρα Τέμπλας σκεπασμένη από τον Αχελώο

Οι  ζημιές που προκλήθηκαν  στα δύο ιστορικής σημασίας γεφύρια- μνημεία , της Τέμπλας στα Βρουβιανά και του Αυλακίου, που συνδέουν τον ορεινό Βάλτο Αιτωλοακαρνανίας με την Ευρυτανία και την Καρδίτσα, αποκαλύφθηκαν σήμερα, όταν η στάθμη του Αχελώου κατέβηκε σημαντικά.Σοβαρότερα τα προβλήματα στη Γέφυρα Αυλακίου.
Σύμφωνα με τον δήμαρχο Αμφιλοχίας κ. Απόστολο Κοιμήση, το γεφύρι της Τέμπλας έχει υποστεί φθορά στη στέψη και στον δρόμο του γεφυριού, προς την πλευρά της Ευρυτανίας, όπου το πάνω τμήμα έχει φθαρεί από τις μεγάλες ποσότητες νερού που δέχθηκε.Τμήμα των προστατευτικών τοιχωμάτων στη βόρεια πλευρά της γέφυρας έχει παρασυρθεί, ωστόσο το καλό είναι ότι τα πετρώματα έχουν εγκλωβιστεί πάνω στη γέφυρα και θα μπορέσουν να επανατοποθετηθούν. Σε ότι έχει να κάνει με το κάτω μέρος της γέφυρας, το πρόβλημα που εντοπίζεται είναι η διεύρυνση μιας παλιάς ριγμάτωσης, στο μεγάλο τόξο, προς την πλευρά της Αιτωλοακαρνανίας, που είναι και η πιο σημαντική φθορά, που προκαλεί φόβους για τη διέλευση των μεγάλων οχημάτων.
«Η γέφυρα της Τέμπλας είναι επισκευάσιμη και οι εργασίες αποκατάστασης θα ξεκινήσουν από αύριο», αναφέρει στο agrinionews.gr ο κ. Κοιμήσης. Ο δήμαρχος είχε μάλιστα ήδη επαφές με μηχανικούς της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης Στερεάς Ελλάδας, οι οποίοι τον διαβεβαίωσαν πως θα αναλάβει η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας το κόστος για την επισκευή της.
Ο δήμαρχος ξεκαθαρίζει πως, μπορεί από αύριο η γέφυρα της Τέμπλας να δοθεί και πάλι σε κυκλοφορία, ωστόσο αυτή θα επιτρέπεται μόνο σε πεζούς και σε μικρά οχήματα, ενώ η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων θα απαγορεύεται “δια ροπάλου”, μια απόφαση που θα ανακοινωθεί και επίσημα.
«Το μείζον είναι να κατασκευαστεί άμεσα η νέα γέφυρα στη νότια πλευρά του Αχελώου προς τη λίμνη των Κρεμαστών», επισημαίνει ο κ. Κοιμήσης.
Πολύ μεγαλύτερη είναι ωστόσο η ζημιά που προκλήθηκε στη γέφυρα του Αυλακίου, αφού από το μισό τμήμα της, προς την πλευρά της Καρδίτσας, έχουν φύγει εντελώς τα πλαϊνά τοιχία. Κάποιες πέτρες από αυτές που αποκολλήθηκαν έχουν σκεπαστεί από τα φερτά υλικά, άλλες χάθηκαν και θα πρέπει αρχικά να εντοπιστούν για να επανατοποθετηθούν.
Ένα μεγάλο κομμάτι της φέρουσας οδοποιίας της γέφυρας έχει καταστραφεί. Το καλό είναι ότι τα θεμέλια της γέφυρας του Αυλακίου, δείχνουν να μην έχουν υποστεί σημαντική φθορά, ωστόσο το νοτιοανατολικό της στέλεχος φαίνεται να έχει υποστεί κάποια διόγκωση λόγω του νερού και χρειάζεται να γίνει παρέμβαση.
«Η γέφυρα του Αυλακίου θα αργήσει πολύ να τεθεί σε κυκλοφορία», δηλώνει ο κ. Κοιμήσης, που συμπληρώνει παράλληλα πως η αποτίμηση για τη ζημιά που έχουν υποστεί οι καλλιέργειες της περιοχής θα γίνει μόλις αποστραγγιστούν να νερά.

Χρόνια ολιγωρία
Σε κάθε περίπτωση όμως και αναφορικά με την Γέφυρα Τέμπλας θα πρέπει να υπογραμμισθεί η διαχρονική ολιγωρία αφενός σε έργα ουσιαστικής υποστήριξής της και αφετέρου για την κατασκευή της νέας Γέφυρας που θα συνδέει τον ορεινό Βάλτο και την Ευρυτανία. Σημειωτέον πως την ανάγκη εργασιών επισκευής είχε καταγράψει και αυτοψία της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Αιτωλοακαρνανίας το 2008  (φωτό κάτω)
Κατά καιρούς εξάλλου η Αυτοδιοίκηση εξέτασε το ενδεχόμενο κατασκευής νέα γέφυρας και αυτοψία στην περιοχή είχαν πραγματοποιήσει οι τελευταίοι νομάρχες Αιτωλοακαρνανίας και Ευρυτανίας. Τίποτα όμως δεν έγινε με αποτέλεσμα το γεφύρι-μνημείο της Τέμπλας να καταπονείται ενώ και η οδική σύνδεση να γίνεται αβέβαια σε περιπτώσεις κακοκαιρίας.

10926444_719653514815169_7803253589100012490_n

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.