… σχέσεις με Ρομά και περιβάλλον οι πιο πολλές υποθέσεις
Το Αγρίνιο επισκέφτηκε σήμερα η Συνήγορος του Πολίτη κ. Καλλιόπη Σπανού Καθηγήτρια Διοικητικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Αθηνών προκειμένου να έρθει σε επαφή με πολίτες του Αγρινίου και της ευρύτερης περιοχής και να ενημερώσει υπηρεσίες, αρχές και ΜΜΕ.
Νωρίτερα το πρωί είχε επαφή με τον Αντιπεριφερειάρχη κ. Αντωνόπουλο, αντιδημάρχους και δημοτικούς συμβούλους όπως και στελέχη της ΔΕΗ, του ΤΣΜΕΔΕ, των δύο ΚΕΠ της πόλης, της Δ.Ο.Υ., του ΟΑΕΕ, του Δασαρχείου, του Φορέα Διαχείρισης της Λιμνοθάλασσας, αλλά και σωμάτων ασφαλείας όπως η Αστυνομία και η 132Σμηναρχία.
Μετά τη συνέντευξη τύπου που έδωσε προς τα τοπικά ΜΜΕ μάλιστα επρόκειτο μέχρι το απόγευμα να συναντηθεί με πολίτες για να ενημερώσει για το ρόλο του Σ.τ. Π. και να ενημερωθεί για τα τρέχοντα ζητήματα που τους απασχολούν.
Στην επαφή με τους δημοσιογράφους παρέστησαν και οι κ.κ. Βασίλης Καρύδης Καθηγητής Εγκληματολογίας και Γιάννης Σακέλλης Καθηγητής Κοινωνικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με την ενημέρωση περίπου 170 υποθέσεις από τη πόλη του Αγρινίου έχουν απασχολήσει το θεσμό από το 1998 που έχει ιδρυθεί, αν και το ποσό δεν μπορεί να είναι ακριβές γιατί πολλές φορές την αναφέρονται υποθέσεις που απασχολούν την περιοχή μας και από την Αθήνα ή αλλού. Οι πλειοψηφία των υποθέσεων αφορούν σε περιβαλλοντικές και πολεοδομικές υποθέσεις ενώ οξύ είναι το ζήτημα στο οποίο καλείται να παρέμβει ο θεσμός και αφορά στους καταυλισμούς των Ρομά. Αυτό θα γίνει με την ενεργοποίηση του προγράμματος progress από την Ε.Ε. που αφορά σε παρόμοια θέματα, παράλληλα με συζητήσεις που θα έχει η κα Σπανού με τοπικούς φορείς, πολίτες(Ρομά και μη) αλλά και τις αρχές.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Συνήγορος ερευνά και παλιότερα θέματα απαλλοτριώσεων που αφορούσαν στη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα και «δεν κατέληξαν όπως θα έπρεπε», όπως μας αναφέρθηκε, χωρίς όμως να είναι σε θέση τα μέλη του Σ.τ. Π. να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες.
Περίπου 10 με 12 χιλιάδες υποθέσεις το χρόνο επεξεργάζεται ο θεσμός και κάνει προτάσεις προς τις αρχές που μπορεί να μην είναι δεσμευτικές αλλά που λαμβάνονται στα δικαστήρια σοβαρά υπόψιν και σε περιπτώσεις δικαιωμάτων ή αποζημιώσεων αγγίζουν το 90%. Σε περίπτωση διαπίστωσης παρανομίας ο Συνήγορος οφείλει να ενημερώσει τη δικαιοσύνη και την άποψή του τη λαμβάνει σοβαρά υπόψιν ενδεχόμενο δικαστήριο. Οι υπηρεσίες οφείλουν να απαντούν στο θεσμό και σε διαφορετική περίπτωση αυτός μπορεί να εγείρει διοικητικές διαδικασίες από την κάθε υπηρεσία που δεν βοηθά το έργο του, πρακτική που, όπως ειπώθηκε, όμως σπάνια ακολουθείται γιατί «ο στόχος είναι να γίνει η δουλειά».
Πάντως όπως έχουμε αναφέρει οι πιο πολλές περιπτώσεις αφορούν σε πολεοδομικές διαφορές ενώ όπως ανέφεραν οι τρεις εκπρόσωποι του Συνηγόρου του Πολίτη, συνεχώς δυσκολεύει το αντικείμενο καθώς ο κόσμος πια διεκδικεί χρέη πολλών ετών από το δημόσιο αλλά και αποζημιώσεις σε πολλά θέματα.