Γίνεται της κακομοίρας και όλοι οι πολιορκητικοί κριοί είναι για μπάνια. Για κάποιο λόγο η κρίσιμη μάζα είτε έχει κάνει τουμπεκί είτε έφυγε το Δεκαπενταύγουστο αντί να γυρίσει.
Τι να κουβεντιάσεις; Οι πρώτοι μετανάστες από το Ανατολικό Αιγαίο έφυγαν για το παρθενικό επαρχιακό ταξίδι προς Θεσσαλονίκη και Καβάλα για να εξαφανιστούν, όπως λέει η κ. Τασία που χτες ξεσπάθωσε κιόλας, λέγοντάς μας ότι δεν καταλαβαίνουμε τους υπαινιγμούς της. «Τι θέλετε, να το πούμε φανερά;», είπε! Κι αυτό είναι αριστερό! Εννοούσε ότι «εξαφανίζονται» αλλού. Πού; Δείτε (εδώ). Αλλά εμείς είμαστε «αριστεροί» γιατί τους δίνουμε χαρτιά να πάνε όπου θέλουν, ενώ οι άλλοι είναι νεοφιλελεύθεροι που καλούνται να τους προσφέρουν ζωή.
Ή μήπως μπορεί κανείς να μιλήσει σοβαρά διαβάζοντας τα ΜΜΕ για το «ξεπούλημα στους Γερμανούς» που τώρα κάνουν και τους δύσκολους; Ενώ κάνουν όλοι τον Κλουζώ κι ο κλειδοκράτορας της πολιτικής αεροπορίας μας λέει ότι «είναι μέσα εισαγγελέας»- λες και υπάρχει επένδυση στην Ελλάδα χωρίς εισαγγελέα-η «ΕΡΓΑΝΗ» ανακοίνωσε ότι 75 χιλιάδες άτομα έχασαν τη δουλειά τους ή δούλεψαν part-time ή πήγαν σε εκ περιτροπής εργασία λόγω capital controls! Εβδομήντα πέντε χιλιάδες άτομα! Πιο πολλά από όσα ΘΑ απολυόταν από το δημόσιο σε 5 μνημονιακά χρόνια! Πιο πολλά από όσα ταξίδεψαν σε 5 χρόνια από το κρατικό αεροδρόμιο της Καστοριάς που βγάζει 176.000 ευρώ το χρόνο και κοστίζει 7,7 εκατομμύρια!
Ήταν, λέει, στην ομάδα συμβούλων για τα αεροδρόμια άνθρωπος της Lufthansa που έχει μετοχές στην Fraport και άρα υπήρχε εσωτερική πληροφόρηση. Καλά δεν είναι κι ο Κοπελούζος μαζί; Γιατί την έδωσαν σε αυτούς κι όχι στον Μπόμπολα που είχε την δεύτερη προσφορά ή στον Μυτιληναίο που είχε την Τρίτη; Δεν ήταν «αυτών ακριβώς των συμφερόντων η προηγούμενη κυβέρνηση»; Γιατί τέτοια… ριγμένη τιμή και παρουσιάστηκαν μόνο 3 μνηστήρες για δεσμευτική προσφορά, ουσιαστικά ένας ξένος; Μήπως γιατί πρέπει να είσαι παλαβός για να επενδύσεις πλέον σε τούτη τη χώρα;
Μήπως, λέω μήπως,αν κι εφόσον δουλέψει ποτέ η συμφωνία, το λιγότερο σε ένα χρόνο, υπάρχει ποσοστό επί τοις εκατό % επί του τζίρου, αλλά και λειτουργικά έξοδα, έξοδα χρηματοδότησης και δουλειές σε μάρκετινγκ, ΜΜΕ, μικρές εργασίες συνδεόμενες με τους δήμους, αδειοδοτήσεις, νομική και εμπορική υποστήριξη, ρίσκο για τόνωση οικονομικής δραστηριότητας που δεν υπάρχει γύρω από κρατικές δουλειές, φορολόγηση επιχειρήσεων που θα ανοίξουν και θέσεις εργασίας τριγύρω; Συνεργασία π.χ. στο Άκτιο με το στρατιωτικό κομμάτι από άλλη βάση, πιθανώς λιγότερο κρατική αλλά πιο αποδοτική; Και, ναι, η Fraport έχει μέτοχο το κρατίδιο του Έσσεν(!) και ναι, μπορεί να ήταν αυτή η συμφωνία μέσα στα προαπαιτούμενα για να ησυχάσει ο Σόιμπλε. Αλλά τα αεροδρόμια που δόθηκαν κατέρρεαν λόγω αφραγκίας ή κάνω λάθος;
1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, ποσοστό 25% από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ(εις υγείαν παιδιά!), που φτάνουν 1,2 δισ. Την ίδια ώρα από τα εξοχικά τους μας λένε για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας οι φαρμακοτρίφτες των ΜΜΕ και θα γυρίσουν σε καμιά βδομάδα να μας τα εξηγήσουν και στο δρόμο οι μόνιμοι και σταθεροί…
Γ.Συμψηρής
2 Σχόλια
Χρήστο τα αεροδρόμια δεν είναι κερδοφόρα όταν δεν μπορούν να συντηρηθούν. Επίσης το ερώτημα είναι αν της Καστοριάς πρέπει να βρει αγοραστή ή όχι και μάλιστα όχι έμπορο γούνας. Τώρα για τα εμπορικά σχέδια των Γερμανών δεν ξέρω αν είναι κακό να μας περιλαμβάνουν όπως δεν ξέρω κι αν σοβαρά οι πόλεμοι οφείλονται στους κακούς δυτικούς που δεν παρεμβαίνουν κι εκτρέφουν τους ακραίους.Όταν παρενέβαιναν φτιάχναμε “επιτροπές ειρήνης”. Το τι θέλει ο λαός ή Λαός μπορεί να το δείξει στις εκλογές που έρχονται και σίγουρα όχι σε ψεύτικο δημοψήφισμα με χαλκευμένο ερώτημα.Για τις θέσεις εργασίας το πρώτο 5μηνο του 2015 είναι θέσεις που δηλώθηκαν πριν βγει το 2014 από το κυνήγι που είχε ξεκινήσει. Δεν είναι θέσεις που δημιουργήθηκαν.Οι 75 χιλιάδες των capital controls υπολογίστηκαν βάση του ότι τον Ιούλιο του 2015 το ποσοστό προσλήψεων πλήρους απασχόλησης έπεσε στο 16% από το 51% που ήταν το προηγούμενο εξάμηνο.
Χαιρετισμούς παρεμπιπτόντως.
Δε μπορεί να συντηρηθεί ένα αεροδρόμιο σα της Ρόδου με 4.500.000 ανθρώπους να διακινούνται ετησίως μέσω αυτού;Και γιατί να ακολουθηθεί το μοντέλο της ολικής ιδιωτικοποίησης και όχι ένα αντίστοιχο της γερμανικής εταιρίας με συμετοχή του δημοσίου;Τα αεροδρόμια αυτά εκτός απο τουριστικούς, εξυπηρετούν και σκοπούς που είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.Ειδικά στα νησιά και ειδικά το χειμώνα.Οπότε εκ των πραγμάτων είναι μη κερδοφόρα, αλλά απολύτως αναγκαία.Κι αφού στο φινάλε μπορούν να γίνουν κερδοφόρα (για αυτό άλλωστε τα αγοράζουν), γιατί να μη τα κάνει το δημόσιο κερδοφόρα και τα έσοδα να μείνουν στη χώρα και στις τοπικές κοινωνίες;Δε μπορεί, δε θέλει ή δε θέλουν αυτοί που θέλουν τα κέρδη για τον εαυτό τους;
Πριν τους πολεμους σε Ιρακ,Αφγανισταν και Συρία ποσους πρόσφυγες είχαμε απο αυτές τις χώρες;Εγώ δε θυμάμαι κανέναν.
Στο δημοψήφισμα ο λαός ψηφισε όχι στο μνημόμιο που υπέγραψε ο Τσιπρας αμέσως μετά.
Εν τέλει θα συμφωνήσω οτι με τo capital control, για άλλη μια φορά ο σε οικονομικό μέγεθος μικρομεσαίος,μεσαίος, μεγαλομεσαίος, μεγάλος εργοδότης βρήκε ευκαιρία να ασελγήσει στο πτώμα που λέγεται εργαζόμενος.Σπάνια δίνονται τέτοιες ευκαιρίες … να μη τις εκμεταλευτεί ;
Κατα τα άλλα φιλικά και ο καθένας απ το μετερίζι του.Τους χαιρετισμούς μου κυριε Συμψηρή
Υ.Γ Ενδιαφέρον άρθρο κυρίως για κάποιες άγνωστες πτυχές της Fraport
http://www.efsyn.gr/arthro/fraport-perifereiaka-aerodromia-mia-mi-diaheirisimi-parahorisi