Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου, 2020

Μάχη με τον χρόνο για Ιόνια Οδό και Ε-65

AKSONES_NEW Τα αγκάθια που υπάρχουν και οι προτεραιότητες που δίνονται

Στις απαλλοτριώσεις που λαμβάνουν πλέον επείγοντα χαρακτήρα, οι αρχαιολογικές ανασκαφές και οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις, επικεντρώνεται το ενδιαφέρον των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών, με στόχο να μην χαθεί ούτε μία μέρα στην κατασκευή των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων της χώρας.

Το Υπουργείο παρακολουθεί την πρόοδο των εργασιών και την ανάπτυξη των εργοταξίων, καθώς το χρονοδιάγραμμα δεν αφήνει περιθώρια για καθυστερήσεις.Στην Ιόνια Οδό οι ρυθμοί ανάπτυξη του έργου παραμένουν ακόμη χαμηλοί, ενώ εκκρεμούν οι μελέτες για τη σήραγγα στην Κλόκοβα.Την ίδια ώρα, στον άξονα Ε65 οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει.

Αντίρριο – Ιωάννινα

Οι ρυθμοί στο έργο είναι ακόμα χαμηλοί (η συνολική πρόοδος του έργου ανέρχεται στο 32,5%), αλλά ανεβαίνουν συνεχώς. Σήμερα απασχολούνται 650 άτομα σε πέντε εργοτάξια (Εύηνος, Αμβρακία, Σύκουλα, Γυμνότοπος, Πέρδικα), τα οποία εκτιμάται ότι τα φθάσουν τα 3.000 μετά το καλοκαίρι

Το χρονοδιάγραμμα του έργου, πάντως, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο, καθώς μεγάλα τεχνικά έργα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει, ιδίως στο βόρειο κομμάτι του.

Για παράδειγμα, το έργο έχει 23 μεγάλες γέφυρες, εκ των οποίων οι 8 δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται (οι πιο προχωρημένες είναι οι γέφυρες Ευήνου, στο 90% και Μακύνειας, στο 70%).

Επίσης εκκρεμούν ορισμένες απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές ανασκαφές. Η σημαντικότερη των εκκρεμοτήτων πάντως είναι η σήραγγα της Κλόκοβας, που μόλις πρόσφατα αποφασίστηκε ότι θα κατασκευαστεί.

Ο εργολάβος πρέπει να καταθέσει το ταχύτερο δυνατόν τις μελέτες για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου (τόσο για την Κλόκοβα, όσο και κάποια άλλα σημεία όπου αποφασίστηκε να γίνουν βελτιώσεις στη χάραξη)

Μόλις το ΥΠΕΚΑ δώσει το «πράσινο φως» θα μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων. Σε κάθε περίπτωση, η ολοκλήρωση της σήραγγας τοποθετείται χρονικά από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών το καλοκαίρι του 2016.

Ε65

Σε ό,τι απέμεινε από το «δίδυμο» της Ιονίας Οδού έργο, οι εργασίες ουσιαστικά δεν έχουν ξεκινήσει. Σε τέσσερα εργοτάξια (Τρίκαλα, Καρδίτσα, Ανάβρα, Λιανοκλάδι) απασχολούνται σήμερα περί τα 200 άτομα.

Το κομμάτι Ξυνιάδας- Τρικάλων, πάντως, είναι πεδινό, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες και συνεπώς δεν επείγει.

Όσον αφορά το κομμάτι της εθνικής οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης που βρίσκεται υπό κατασκευή στον Μαλιακό κόλπο ως δημόσιο έργο (και θα «ενταχθεί» στον Ε65), το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι κινείται και πάλι ικανοποιητικά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Αύγουστο του 2015.

www.epiruspost.gr/

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.