Δυναμική είσοδο στην αγορά αρκεί να προσεχθούν!
Όχι δεν είναι ανέκδοτο. Μαγαζάτορες από πολλά εμπορικά είδη στο Αγρίνιο διαπιστώνουν τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερους Μεσολογγίτες που προτιμούν να επισκεφτούν την αγορά της πόλης, για τα προϊόντα που δεν βρίσκουν στη δική τους. Μάλιστα οι Αγρινιώτες μαγαζάτορες μοιάζουν να μην πιστεύουν στην τονωτική ένεση που τους…έλαχε, καθώς η κινητικότητα από το Μεσολόγγι δεν υπήρξε αποτέλεσμα κάποιας συντονισμένης προσπάθειας ή κάποιου είδους promotion. Κι όμως, καταστήματα σε είδη ένδυσης, σε χονδρική(αρωματικά φυτά, μπαχαρικά) καταστήματα γρήγορου φαγητού αλλά και ένα πλήθος από άλλα μαγαζιά, παρατηρούν ότι διαρκώς αυξάνεται η πελατεία τους από το Μεσολόγγι και όχι μόνο, αλλά και εν γένει από το νότο του νομού. Σύμφωνα με τους καταστηματάρχες η οικονομική κρίση έχει κάνει πολλούς να στρέψουν την προσοχή τους προς το Αγρίνιο που έχει μεγαλύτερη αγορά από τη δική τους, με τον ίδιο τρόπο που πολλοί Αγρινιώτες εύκολα πάνε πια για Απόκριες στο Μεσολόγγι ή εύκολα πήγαν μαζικά για τις Γιορτές Εξόδου. Και αν για τη διαδρομή Αγρίνιο-Μεσολόγγι υπήρχε η προϊστορία από τα καλοκαιρινά μπάνια ή/και τα ιαματικά λασπόλουτρα, όπου ένα μέρος του Αγρινίου επισκέπτεται από παλιά την περιοχή(όπως και το Κρυονέρι κλπ), για την αντίστροφη διαδρομή κανείς δεν φαίνεται να ήταν προετοιμασμένος.
Που αποδίδεται το φαινόμενο!
Όταν πριν από χρόνια, οριακά πριν από την Ολυμπιάδα, παραδίδονταν η Γέφυρα στην κυκλοφορία, υπήρχαν μεγάλα όνειρα για το ρόλο που θα παίξει η περιοχή μας σαν εμπορική οδός αλλά και μεγάλες ιδέες για το λαμπρό μέλλον που μας επιφυλάσσεται. Τελικά παρέμεινε ένας καρόδρομος μετά τη Γέφυρα, η Ιόνια δεν έχει γίνει ακόμα, αλλά και να γίνει δεν έχει έξοδο προς το Αγρίνιο. Όμως φαίνεται πως ότι δεν μπόρεσε να καταφέρει ο ανύπαρκτος σχεδιασμός το κατάφερε η ακριβή βενζίνη και η τιμή της Γέφυρας! Μπορεί να μη μας ένωσε με την απέναντι πλευρά αλλά μας έκανε να γνωριστούμε μεταξύ μας…
Αυτό υποστηρίζουν πολλοί Μεσολογγίτες που έρχονται πια για ψώνια ή και για άλλες έκτακτες ανάγκες, όπως ιατρικά κέντρα, κάποιες ειδικότητες γιατρών, ακόμη και για διοργανώσεις γεγονότων. Δεν τους συμφέρει να πάνε προς την Πάτρα πια και το Αγρίνιο έχει αρκετές λύσεις, πλέον, για να επιλέξεις κάτι ποιοτικό και φτηνό.
Ίσως τελικά οι δυο περιοχές-γιατί και οι δυο πόλεις έχουν μαζί τους μεγάλα γεωγραφικά τμήματα-θα μπορούσαν να αλληλοβοηθηθούν. Αυτό που λένε όμως στο Αγρίνιο όσοι είναι του εμπορικού κλάδου είναι πως πρέπει να προσεχτούν αυτοί οι επισκέπτες και να τύχουν κάποιων πρωτοβουλιών και διευκολύνσεων. Επίσης να μην τους διώξουν κάποιοι προσπαθώντας να «παίξουν» με τις τιμές, διότι είναι συνήθως καταναλωτές που ξέρουν τι ψάχνουν.
Όπως μας έλεγε Αγρινιώτης καταστηματάρχης, πρόσφατα Μεσολογγίτης στο μαγαζί του αγόρασε συγκεκριμένα παπούτσια που δεν μπορούσε να βρει στην πόλη του, αφού του αποκάλυψε ότι την ίδια ακριβώς μάρκα επιχείρησε να του την πουλήσει άλλος έμπορος 20 ευρώ περισσότερα!
Μένει να δούμε αν πρόκειται για μόνιμο φαινόμενο και αν ήρθε η εποχή για να γίνουν αμοιβαίες εμπορικές και τουριστικές συναλλαγές μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων. Αλλιώς θα μείνουμε στην παλιά καλή… φαγωμάρα και στο ποιος θα πάρει μη βιώσιμες υπηρεσίες του Δημοσίου. Μόνο που θα χρειαστεί φαντασία και να ξεπεράσουμε κάποια πράγματα που τα έχουμε συνηθίσει από παλιά, για να μην χαθεί άλλο ένα εμπορικό target group εκατέρωθεν…
Γ.Σ.