Κυριακή, 1 Νοεμβρίου, 2020

Μια χώρα θεατρικά γελοία…

εθνικο

Λίγες ώρες μετά την απόφαση του Εθνικού Θεάτρου να μην ανεβάσει την παράσταση που, εκτός των άλλων, είχε βάση και το βιβλίο που εξέδωσε ο Σάββας Ξηρός, οι μη-“νοικοκυραίοι”, μη-“αστοί” σε τούτη τη χώρα είχαν πάρει τις αποφάσεις τους: Η παράσταση δεν ανέβηκε γιατί έπεσε τηλέφωνο από την Αμερικάνικη Πρεσβεία. Χρήστες των δικτύων όπως η @ElenaTzouanacou έγραφαν στον λογαριασμό τους: «Πως θα μπορούσαμε @GNTheatre να συνεισφέρουμε όσοι θέλουμε να ανέβει η παράσταση «Ισορροπία του Nash» με ιδιωτική πρωτοβουλία;». Αυτό το GNTheatre είναι το Εθνικό…

Να μην τα πολυλογούμε, ένα κύμα κατά της λογοκρισίας ξεπήδησε και μια συνωμοσία άρχισε πάλι να εξυφαίνεται όπως όταν δεν μας άφησαν να δούμε κάποτε τον «Τελευταίο Πειρασμό» ή στο Αγρίνιο και την Ινδονησία το «Κώδικας Ντα Βίντσι»(αλλά όχι όπως το «Κατύν» ή την «Ελένη»…). Κι όμως, όπως γράφτηκε, η σκηνοθέτης του έργου κ. Πηγή Δημητρακοπούλου εξομολογήθηκε προσφάτως πως «η αρχική ιδέα ήταν να κάνουμε κάτι για τη δικαιοσύνη, σε σχέση με την τρομοκρατία και τη δίκη της 17Ν. Από τη δίκη όμως της 17Ν για να βγει κείμενο και έργο χρειάζεται τρία χρόνια μελέτη. Γιατί είναι τεράστιος ο όγκος»!

Εν ολίγοις, φίλοι και φίλες, το έργο αντί να κάτσει να δουλευτεί επί τρία χρόνια και να ψάξει τις δικογραφίες προτίμησε(τσακ-μπαμ!)χωρίς κόπο να στηριχτεί στο βιβλίο του Ξηρού, να τελειώνουμε! Δηλαδή κοντεύει να διαλυθεί η χώρα γιατί κάποιοι τεμπέλιασαν! Κι αν αυτό φαίνεται υπερβολή τότε πως δικαιολογείται η ανακοίνωση του Εθνικού θεάτρου που λέει : «(…)η συνέχιση της παράστασης θα καλλιεργήσει τη στρεβλή εντύπωση ότι το Εθνικό Θέατρο, αντί να προβάλει τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και το γόνιμο προβληματισμό, στηρίζει εγκληματίες για πάντα καταδικασμένους στη συνείδηση του ελληνικού λαού»; Τώρα, για να μακιγιαριστούν διάφορες ανεπάρκειες, έχουμε δακρύβρεχτες ανακοινώσεις ενώ οι κυβερνητικοί παράγοντες βρήκαν χρυσή ευκαιρία να στρέψουν αλλού την πολιτική ατζέντα που καίει.

Για να μην κρυβόμαστε, η θέση του γράφοντος είναι πως όσο λάθος ήταν που θα ανέβαινε έτσι χύμα και άκοπα το έργο άλλο τόσο λάθος είναι που το κατέβασαν. Η απλή βλακεία και προχειρότητα θα μετατραπεί και πάλι σε συνωμοσία ενώ θα αιωρείται στο διηνεκές πως κάποιοι αόρατοι απείλησαν τους καλλιτέχνες. Τώρα αρχίζει «ο κύκλος των εξεγερμένων θεατρόφιλων¨. Ήδη πολλοί συγκρίνουν τον Ξηρό με τον Γκάτσο που έγραφε για φονιάδες, αν και ο ποιητής δεν ήταν φονιάς! Ήδη πολλοί μιλάνε για «δύο πλευρές» λες και ο Ξηρός είχε δεχτεί κι εκείνος επιθέσεις! Πάει, χαθήκαμε πάλι…

Όλα αυτά απλά είναι πιο θεατρικά γελοία από τα υπόλοιπα των τελευταίων ημερών. Μια χώρα που δεν μπορεί να εφαρμόσει τον αντικαπνιστικό νόμο έχει αναλάβει να διαχειριστεί τις προσφυγικές ροές. Κυβερνά ένα κόμμα που η παλιά του βάση πιστεύει πως «όλα τα σύνορα πρέπει να είναι ανοιχτά». Άνθρωποι που θα μπορούσαν να είναι σε αυτή τη βάση πάνε κι επιτίθενται στον ταλαίπωρο υπουργό Μετανάστευσης που έπεσαν πάνω του όλα τα βάρη. Τον λοιδορούν ως ανεπάγγελτό αν και είναι χρόνια κορυφαίος γιατρός και του κουνάνε στη μούρη τα πανό που λένε για φράχτες και ανοιχτά σύνορα αν και ασχολείται δεκαετίες με το θέμα.

Από τη ζοχάδα του-κι ενθυμούμενος μια Τασία-ανάβει τσιγάρο. Και τον σταυρώνουν σχεδόν όλοι όσοι καπνίζουν( και θα καπνίζουν πάντα)σε ταβέρνες και μπαρ, παρά το ότι εδώ και έξι χρόνια δεν θα έπρεπε!

Συγγνώμη, υπάρχει πιο θεατρικά- κωμικά και τραγικά-γελοία χώρα παγκοσμίως;

 

Γ.Συμψηρής

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.