Πάμπολλοι συμπατριώτες μας Αιτωλοακαρνάνες κάνουν τα δρομολόγια κάθε χρόνο από τα ελληνικά λιμάνια για την Ιταλία. Πάνε για ψώνια, πάνε να δουν συγγενείς, πάνε για παραπέρα για την Ευρώπη με τρόπους πιο οικονομικούς. Όλοι έχουμε και από ένα φίλο που κάποια στιγμή μέσα στο χειμώνα θα πάει “απέναντι”. Το τι συμβαίνει είναι κοινό μυστικό. Πολλοί-επαγγελματίες και μη-κοιμούνται στο γκαράζ ενώ απαγορεύεται. Είναι, δε, γνωστό ότι παράτυποι μετανάστες “αφήνονται” να περνούν τις νύχτες στους μουσαμάδες μερικών ασυνείδητων για κάμποσα ευρώ.
Μετά το Σάμινα μπήκαν, εννοείται, αυστηροί νόμοι. Αυστηροί κατά το μεταπολιτευτικό πρότυπο, φτιαγμένοι ακατανόητα για τον πολίτη με τροπολογίες και καταργήσεις που δεν τις παίρνει κανείς χαμπάρι, ιδανικές για να παρερμηνεύεται ο νόμος και τελικά να καταστρατηγείται. Να μπορούν, δε, να τον υπερασπιστούν, να τον τιμήσουν ή να τον εξευτελίσουν μόνο οι δικαστές και οι δικηγόροι. Σε πρόσφατο άρθρο του Τέλλογλου(που δεν γράφει αν δεν ξέρει)αναφέρεται ότι οι πιο πολλοί νεκροί κάηκαν στο γκαράζ ενώ υπάρχουν και αγνοούμενοι που ίσως βρέθηκαν στη θάλασσα(μπορεί και τέσσερις άνθρωποι).
Εντάξει, κατακεραυνώσαμε τη ανοργανωσιά των Ιταλών, βγάλαμε δειλούς όλους στο πλήρωμα, ρωτήσαμε που είναι το κράτος. Τώρα παραδεχόμαστε σταδιακά ότι κανένας μας δεν μπαίνει σε αεροπλάνο ή πλοίο και να κάνει αυτά που πρέπει. Να δει εξόδους κινδύνου, χώρους συγκέντρωσης, ζώνες, σωσίβια…
Αλλά και κανένας δεν έχει ζητήσει να μάθει ποιος βουλευτής ψήφισε τον νόμο που ενέκρινε αυτό τον κανονισμό: «Προβλέπεται η διάθεση επιπλέον καθισμάτων στους κλειστούς χώρους -εφόσον διατίθενται κλειστοί χώροι- (πέραν του αριθμού επιβατών χειμώνα), για τις ανάγκες επιβατών ανοικτών χώρων, για τους οποίους δεν υφίσταται μόνιμη προστατευτική διάταξη, σε ποσοστό 30% της διαφοράς του αριθμού επιβατών θέρους-χειμώνα (αφορά σε περιπτώσεις κακοκαιρίας κατά τη θερινή περίοδο)»! Κατάλαβε κανείς; Αποκλείεται.
Καλό είναι να θυμόμαστε ότι είκοσι τρία χρόνια μετά το 1990 που έγινε ένα αντίστοιχο κακό στο Scandinavian Star πρόσφατα αποδείχτηκε ότι ήταν εμπρησμός. Τη φωτιά την έβαλαν μέλη του πληρώματος για να εισπράξει η εταιρεία τα ασφάλιστρα παρότι το πλοίο ήταν δέκα ετών. Στην αρχή, ισχυρίστηκαν οι αρχές ότι ένας οδηγός από τη Δανία, που δεν επέζησε, ήταν εκείνος που προξένησε την πυρκαγιά και η αδυναμία των μελών του πληρώματος(Σκανδιναβοί, Φιλιππινέζοι και Πορτογάλοι) να επικοινωνήσουν μεταξύ τους στάθηκε η αφορμή να καούν 159 επιβαίνοντες.
Αλλά και να θυμόμαστε πως η Ελλάδα είναι μια χώρα που “αφήνει” επαγγελματίες και έγκυες να μη φοράνε ζώνη…
Γ.Σ.