Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου, 2021

Ξηλώνουν τα πλαστικά κολωνάκια

Ξηλώνουν τα πλαστικά κολωνάκια

Το Αστικό ΚΤΕΛ τα αγοράζει, ο Δήμος τα τοποθετεί και οι οδηγοί… τα πατάνε

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΟδηγείς μέσα στους κεντρικούς δρόμους του Αγρινίου και ξαφνικά βλέπεις τα STOP των μπροστινών σου να ανάβουν κόκκινα και να σταματούν. Παραμένεις ακινητοποιημένος για αρκετά δευτερόλεπτα, κάποιες φορές και ολόκληρα λεπτά, ώσπου βλέπεις τα οχήματα να παίρνουν πάλι μπρος για να σταματήσουν και πάλι όμως λίγα μόλις μέτρα παρακάτω. Μποτιλιάρισμα. Φαινόμενο συχνό και γνωστό σε όλους όσοι οδηγούν μέσα στην πόλη του Αγρινίου και το οποίο παλιότερα συναντούσαμε μόνο στις μεγαλουπόλεις τύπου Αθήνα. Οι οδηγοί θα κατηγορήσουν τους στενούς και κακοσχεδιασμένους δρόμους και τον μεγάλο αριθμό των οχημάτων που κινούνται σε αυτούς. Πόση όμως ευθύνη έχουμε κι εμείς οι ίδιοι οι οδηγοί για το φαινόμενο αυτό με τις κακές συνήθειες που έχουμε; Κάτι τέτοιο καταδεικνύει η καταγγελία οδηγού του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου για τους επιτήδειους που αφαιρούν τα πλαστικά κολωνάκια που βρίσκονται τοποθετημένα στις γωνίες των δρόμων για την διευκόλυνση της κίνησης των λεωφορείων.

Αλλά ας πάρουμε την ιστορία από την αρχή. Ως γνωστόν, τα περισσότερα από τα μποτιλιαρίσματα μέσα στην πόλη οφείλονται στο γεγονός ότι παραβλέποντας τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και εξαιτίας της έλλειψης χώρων στάθμευσης, πολλοί είναι οι οδηγοί που παρκάρουν σε σημεία που δυσκολεύουν την κίνηση, όπως στις γωνίες των δρόμων. Η πρόβλεψη αυτή όμως δεν οφείλεται σε κάποιο «βίτσιο» του νομοθέτη, αλλά στο γεγονός ότι τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στις γωνίες και τις διασταυρώσεις των δρόμων, εμποδίζουν τα μεγαλύτερα οχήματα, όπως είναι τα λεωφορεία, να στρίψουν. Το αποτέλεσμα είναι οι οδηγοί της αστικής συγκοινωνίας να αναγκάζονται σε ατελείωτες μανούβρες μπρος-πίσω των λεωφορείων τους ενώ πολλές φορές απαιτείται η «συνδρομή» της Τροχαίας για να απομακρυνθούν τα αυτοκίνητα που εμποδίζουν. Εν τω μεταξύ όμως, έχει δημιουργηθεί χάος, μια ουρά από οχήματα και νευριασμένους οδηγούς που κορνάρουν λες κι έτσι θα ξορκίσουν το μποτιλιάρισμα.

Προκειμένου λοιπόν να αντιμετωπιστεί, στο μέτρο του δυνατού πάντα, αυτή η κατάσταση, οι οδηγοί του αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου αποφάσισαν να προμηθευτούν με δικά τους έξοδα τα γνωστά πορτοκαλί κολωνάκια πολυουρεθάνης με τις αντανακλαστικές λωρίδες, τα οποία συνεργεία του δήμου τοποθέτησαν σε «επίμαχα» σημεία, μεταξύ άλλων και στη συμβολή των οδών Παπαστράτου και Δημοτσελίου. Από την τοποθέτηση έχουν περάσει περίπου 20 μέρες, τα κολωνάκια όμως… δεν έπιασαν τόπο. Η αιτία είναι απλή: κάποιους δεν βόλευαν και τα έσπασαν. Κι έτσι, η γωνία Παπαστράτου και Δημοτσελίου μετατράπηκε και πάλι σε πάρκινγκ. Τα λεωφορεία εξακολουθούν να «κολλάνε» και τα μποτιλιαρίσματα δεν αποφεύγονται, μπλοκάροντας έτσι την κίνηση σε ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης.

Όλα αυτά τα ανέφερε στην εφημερίδα «Σ» ο οδηγός του Αστικού ΚΤΕΛ Αγρινίου Δημήτρης Παπαδημητρίου, ο οποίος βρίσκεται χρόνια στο τιμόνι κι έρχεται καθημερινά αντιμέτωπος στην εργασία του με τέτοιες καταστάσεις. Λες και ζουν σε άλλη πόλη λοιπόν, κάποιοι προσπαθούν να βολευτούν όσο καλύτερα μπορούν στο παρκάρισμα του οχήματός τους, αδιαφορώντας για το κυκλοφοριακό χάος το οποίο θα προκαλέσουν. Πρέπει να σημειώσουμε ότι τα ευλύγιστα αυτά κολωνάκια έχουν σκοπό να λειτουργούν ως υπενθύμιση στους οδηγούς του ότι δεν πρέπει να παρκάρουν εκεί γιατί εμποδίζουν. Για κάποιους όμως φαίνεται ότι ισοδυναμούν με σηματάκι «ρεζερβέ» για να αράξουν το ΙΧ τους.

Το Αστικό ΚΤΕΛ μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε νέα προμήθεια από τέτοια κολωνάκια, τα οποία πάλι ο δήμος θα τοποθετήσει και τα οποία πάλι κάποιοι θα κόψουν, θα τα πατήσουν και θα παρκάρουν ακριβώς στα ίδια σημεία, όπως έχουν συνηθίσει να κάνουν. Οι οδηγοί ζητούν την συνδρομή του δήμου, να βαφούν πάλι οι κίτρινες γραμμές στα σημεία αυτά ώστε η απαγορευτική διαγράμμιση να είναι πιο έντονη, ευελπιστώντας στο φιλότιμο κάποιων οδηγών που αποδεδειγμένα δεν το έχουν.

«Μεταφέρουμε τόσο κόσμο, από μαθητές και φοιτητές μέχρι ηλικιωμένους ανθρώπους», αναφέρει ο κ. Παπαδημητρίου, ο οποίος προειδοποιεί για μια ακόμη περίπτωση, πολύ σοβαρότερη, την κατάληψη των στάσεων των λεωφορείων από παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Φτάνοντας λοιπόν στα σημεία που πραγματοποιούνται οι στάσεις και βρίσκοντας τα σημεία αυτά κατηλειμμένα από ΙΧ και μηχανάκια, αναγκάζονται να σταματούν στη μέση του δρόμου για να γίνει η είσοδος και έξοδος των επιβατών. Την ίδια στιγμή όμως από δίπλα μπορεί να περνάνε άλλα οχήματα, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να παρασυρθεί κάποιος από τους επιβάτες, κυρίως από κάποιο μηχανάκι.

Πλαστικά κολωνάκια, τσιμεντένια κολωνάκια, διαγραμμίσεις, απαγορευτικές πινακίδες, τροχαία και πρόστιμα, όλα αυτά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα αν δεν αλλάξει η ίδια η νοοτροπία μας, αυτός ο άκρατος εγωισμός της προσωπικής βολής, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που οι πράξεις μας έχουν στους άλλους. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι οι δρόμοι του Αγρινίου είναι οι καλύτεροι δυνατοί ή ότι οι χώροι στάθμευσης επαρκούν. Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν παρέχει άλλοθι σε κανέναν για να λύνει το προσωπικό του πρόβλημα στάθμευσης δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα σε ολόκληρη την πόλη.

Κώστας Καρακώστας- ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

Θέματα που ενδιαφέρουν

7 Σχόλια

  1. spirakos

    Να αντικατασταθούν τα πλαστικά κολονάκια με σιδερένια, να δούμε τότε αν θα τα ξαναπατήσει η καβαλήσει κανείς!

  2. pol

    Όταν στην Ελλάδα του 2014 – 2015 οι οδηγοί ΙΧΕ πληρώνουν ποσά τρελά σε τέλη κυκλοφορίας , φόρους πολυτελείας , ασφάλειες , πάρκινγκ , τεχνικούς ελέγχους (ΚΤΕΟ) , κάρτες καυσαερίων , πιστεύω ότι έχουν δικαίωμα να κυκλοφορούν και να παρκάρουν, όπου επιτρέπεται, για να κάνουν τα βαριά ψώνια τους μέσα στην πόλη που ζουν και κινούνται καθημερινά.
    Τώρα αν σταματάνε με αλάρμ ολιγόλεπτα να πάρουν ένα φάρμακο από το φαρμακείο της πόλης ή να κουβαλάνε στους γιατρούς τους ανήμπορους και ηλικιωμένους γονείς τους πρέπει να υπάρχει υπομονή από όλους μας γιατί η ανεύθυνη πολιτεία τόσα χρόνια δεν έκανε και πολλά για ολιγόλεπτες ελεύθερες θέσεις πάρκινγκ σε αυτό τον τόπο που ονομάζεται Αγρίνιο.
    Μόνο κολονάκια ξέρουν να φυτεύουν κάθε 30 πόντους και τίποτε άλλο.
    Έργα ουσίας δεν υπάρχουνε γιατί αν έλθει ένας διερχόμενος στην πόλη δεν θα ξέρει από που να ξαναβγεί για να συνεχίσει το ταξίδι του.
    Και αυτό συμβαίνει γιατί οι μεγάλοι συγκοινωνιολόγοι και τοπικοί άρχοντες δεν σχεδίασαν ποτέ σωστά και λειτουργικά τίποτε.
    Μόνο για την μάσα τη ρεμούλα , τη δημόσια προβολή τους και για τίποτε άλλο δεν ήταν ικανοί.
    Πιστεύω κάποτε να ξυπνήσουμε όλοι.

  3. ΚΩΣΤΗΣ

    ΦΙΛΕ ΠΩΛ, ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΣ, ΑΛΛΑ ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΣΥ ΕΠΙΒΑΤΗΣ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΟΔΟ ΝΑ ΚΛΕΙΝΕΣΑΙ ΑΠΟ Ι.Χ. ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΣΤΑΘΜΕΥΜΕΝΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΛΕΠΤΟ ΣΤΟ ΚΑΘ’ΕΝΑ…ΑΝΑΛΟΓΙΖΕΣΕ ΠΟΣΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ???

    ΕΠΙΣΗΣ, ΚΑΝΩ ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΚΤΕΛ, ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΟΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΕΡΜΑ ΣΤΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΚΑΙ ,ΜΙΑ ΠΙΟ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΟΠΩΣ:

    1.ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΓΡΑΜΜΗ ΓΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΠΟ ΠΛΑΤΕΙΑ
    2. ΑΛΛΗ ΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΚΡΗ ΣΕ ΑΚΡΗ Η ΠΟΛΗ ΑΠΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

  4. Άγνωστος

    Εγώ ‘οποτε θα βλέπω στην συγκεριμένη διαστάυρωση (Παπακαμένο) Ι.Χ. πάνω από τα κολωνάκια, θα παίρνω το 100 τηλέφωνο

  5. ΚΑΠΕΤΑΝ FASARIAS

    ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΔΗΛΑΔΗ! ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΠΑΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΟΙ ΑΣΥΝΗΔΗΤΟΙ? ΑΝ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΩ

    ΤΕΛΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΙΑΣΕΙΣ ΤΙΜΟΝΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ [ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΟ

  6. pol

    Φίλε Κωστή, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου, αλλά Δεν Βλέπω καμία Συχνή Διέλευση Συγκοινωνίας από κανένα Σημείο του Αγρινίου που ζω σε αυτό από το 1963.
    Αντίθετα βλέπω κατάργηση αρκετών τοπικών δρομολογίων ,ο κόσμος υποφέρει και δεν μπορεί να τελειώσει τις δουλειές του, στον χρόνο που πρέπει και έχει προγραμματίσει.
    Ένα απόλυτο μπάχαλο επικρατεί γιατί ποτέ κανείς Αρμόδιος – Αναρμόδιος δεν ενδιαφέρθηκε σοβαρά με κανένα θέμα λειτουργικότητας για την πόλη που ζούμε.
    Στα Γιάννενα που έζησα για μικρό χρονικό διάστημα κάθε 10 λεπτά υπάρχει διέλευση αστικών λεωφορείων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, τόσο εντός πόλης όσο και εκτός αυτής (πανεπιστήμιο, Νοσοκομεία,εμπορικό κέντρο, λίμνες, ποτάμια, αξιοθέατα, κλπ).
    Τώρα θα μου πεις εκεί έχει πανεπιστήμια!
    Εδώ δεν έχει.
    Εκεί έχει πανεπιστημιακά Νοσοκομεία!
    Εδώ δεν έχει.
    Εκεί έχει αεροδρόμια!
    Εδώ δεν έχει.
    Εκεί έχει Στρατόπεδα και Στρατό!
    Εδώ δεν έχει.
    Εκεί έχει μια αξιοποιημένη βούρκο- λίμνη!
    Εδώ έχουμε μια παρθένα λίμνη (Τριχωνίδα) που δεν την έχει κανείς αναδείξει όσο θα έπρεπε και όπως θα έπρεπε.
    Είμαστε όλοι άξιοι της μοίρας μας.
    Τέλος ελπίζω ότι οι Νέες Τοπικές Αρχές να κάνουν κάτι ουσιαστικό – λειτουργικό για την μετακίνηση τόσο των ντόπιων όσο και των λιγοστών διερχόμενων που θέλουν να επισκεφτούν την πόλη έστω για ένα καφέ ή για ένα πρόχειρο φαγητό και να συνεχίσουν το ταξίδι τους.

  7. ΚΩΣΤΗΣ

    ΦΙΛΕ ΠΩΛ, ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ…ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΔΕΝ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ…ΑΛΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΕΠΙΒΑΤΗΣ ΤΟΥΣ ΑΣΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ Μ1 ”ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ-ΑΓ.ΚΩΝ/ΝΟΣ” ΕΧΕΙ ΚΑΘΕ ΜΙΣΑΩΡΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ…ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΙΟ ΣΥΧΝΟ ΟΠΩΣ ΚΑΘΕ ΤΕΤΑΡΤΟ…ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΧΟΩ ΜΙΛΗΣΕΙ ΜΕ ΟΔΗΓΟΥΣ, Ο ΔΗΜΟΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ 1 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.