Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου, 2020

“Παγωμένα” δύο σημαντικά οδικά έργα

ΕΡΓΑ4Πλατυγιάλι- Άγιος Δημήτριος και  Αγρίνιο-Άγιος Βλάσσης λόγω …κακής καταγραφής των προς απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών.
Στοπ έχει μπει στα έργα για την κατασκευή της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το Πλατυγιάλι, λόγω προβλημάτων στο τμήμα Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος. Το ζήτημα που ανέκυψε αυτή τη φορά έχει να κάνει, σύμφωνα με πληροφορίες του “Γεγονός”, με την καταγραφή των προς απαλλοτρίωση ιδιοκτησιών. Των τμημάτων δηλαδή εκείνων των εκτάσεων  από τις οποίες περνά η χάραξη για το έργο και την αναλυτική καταγραφή των στρεμμάτων και του τι αυτές περιλαμβάνουν. Η καταγραφή φαίνεται πως μάλλον δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αφού η επιβλέπουσα Υπηρεσία του έργου, έχει ξεκινήσει νέα καταγραφή των εκτάσεων, αναζητώντας ιδιοκτήτες, εντοπίζοντας τυχών αλλαγές των ορίων κλπ. Μια διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα, που δεν είναι γνωστό το πότε θα ολοκληρωθεί ώστε το έργο να ξεμπλοκάρει από αυτή τη διαδικασία και να πάρει και πάλι μπροστά.
Το έργο υπογράφηκε  στις 11 Νοεμβρίου του 2013 μεταξύ του ΥΠΟΜΕΔΙ και του ανάδοχου, με μέση έκπτωση 38,62%.
Η ημέρα δημοπράτησης ήταν  στις 9 Ιουλίου 2013 και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 24.500.000 ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Μετά την έκπτωση του αναδόχου το ποσό για την κατασκευή του έκλεισε στις  15.086.122,77 ευρώ.
Έχει χρόνο υλοποίησης τους 30 μήνες από την υπογραφή και αρχικά προσδιορίζονταν ως ημερομηνία παράδοσης  ο  Μάιος του 2016.
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή τμήματος μήκους έξι χιλιομέτρων του οδικού άξονα Αστακός – Γέφυρα Γουριάς (από τη διασταύρωση προς το λιμάνι του Πλατυγιαλίου έως τη διασταύρωση προς Αγ. Δημήτριο).
Ο οδικός άξονας θα συνδέει τον Αστακό και το λιμάνι Πλατυγιαλίου με την Ιόνια Οδό, διερχόμενος από τη γέφυρα Γουριάς και εν συνεχεία διαμέσου της υφισταμένης σήραγγας του Αγ. Ηλία. Η προβλεπόμενη διατομή της οδού είναι 11.00 μ. και στα πρώτα 3,5 χλμ. η χάραξη ακολουθεί την υφιστάμενη οδό με βελτιώσεις μικρής κλίμακας. Στη συνέχεια ακολουθείται νέα χάραξη προκειμένου η υφιστάμενη οδός να λειτουργεί ως παράπλευρη οδός.
Προβλέπεται επίσης κατασκευή τεσσάρων παράπλευρων οδών μήκους 3,5 χλμ περίπου, 2 γεφυρών και δύο ισόπεδων κόμβων.
Η εργολαβία για το Πλατυγιάλι- Άγιος Δημήτριος έχει προχωρήσει κατά ένα 20%  του συνόλου του έργου.
Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζει η επιβλέπουσα υπηρεσία ΕΥΔΕ-ΜΕΔΕ και με το έργο της σύνδεσης Αγρινίου-Καρπενησίου. Θυμίζουμε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Βελτίωση της Εθνικής οδού Αγρινίου-Καρπενησίου, Τμήμα Αγρίνιο-Αγ.Βλάσης υπερψηφίσθηκε τον Σεπτέμβριο του 2010 από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλοακαρνανίας και σκοπός της ήταν η κατασκευή-βελτίωση της Εθνικής οδού Αγρινίου-Καρπενησίου.
Μετά από πέντε χρόνια από την υπογραφή αυτής της μελέτης, σε δημοτικό συμβούλιο του δήμου Αγρινίου προ πέντε μηνών , συζητήθηκε έντονα το θέμα της χάραξης του δρόμου, μετά από αίτημα 104 κατοίκων της περιοχής του Ρουπακιά και του Αϊ Γιάννη Ρηγανά, από όπου θα διέλθει το πρώτο τμήμα του οδικού τμήματος 7,15χλμ που θα παρακάμπτει το Αγρίνιο και την Καμαρούλα.
Η χάραξη του δρόμου και οι απαλλοτριώσεις έχουν προκαλέσει αντιδράσεις στην περιοχή, με αποτέλεσμα  κάτοικοι να ζητούν την παρέμβαση του δήμου Αγρινίου στο Υπ. Υποδομών.
Τελικά, ο δήμος Αγρινίου αποφάσισε κατά πλειοψηφία να ζητήσει η κατασκευή του δρόμου των 7,15χλμ να ξεκινήσει από την περιοχή του δρόμου Αγρινίου – Θέρμου μέσω Αβόρανης και συγκεκριμένα από την περιοχή των Lidl μέχρι την Καμαρούλα, ώστε να δοθεί χρόνος για να γίνουν είτε οι απαραίτητες βελτιώσεις – τροποποιήσεις στη χάραξη, είτε να μετατεθεί συνολικά νοτιότερα το πρώτο τμήμα του δρόμου που διέρχεται από την περιοχή του Ρουπακιά.
Η μόνη λύση για τη συνέχιση του έργου, είναι η μεταφορά του  στο νέο ΕΣΠΑ. Και σε αυτή την περίπτωση η επανακαραγραφή των προς απαλλοτρίωση εκτάσεων θα πάρει χρόνο, παράλληλα με τις αντιδράσεις των κατοίκων για το πρώτο κομμάτι, που μάλλον θα οδηγήσουν στο να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου από άλλο σημείο, μέχρι να οριστικοποιηθεί η απόφαση για τη λύση που θα δοθεί για το πρώτο τμήμα του.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΓΟΝΟΣ

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. ΠΑΝΕ-6

    ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΚΑΙ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΜΕ ΙΟΝΙΑ ,ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ. ΔΥΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΕΝΕΡΓΑ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΕΙΨΟ, ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΝΙΑΣ.ΝΑ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.