Δευτέρα, Αύγουστος 19, 2019

Ποιες δυσκολίες συναντά το έργο ύδρευσης-άρδευσης του Βάλτου

Αβέβαιη παραμένει η προοπτική ολοκλήρωσης του έργου της διώρυγας Αμφιλοχίας και της σήραγγας Βάλτου, παρά την κρίσιμη σημασία του για την οικονομία της περιοχής και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.

Απαντώντας σε ερώτηση που είχαν υποβάλει οι βουλευτές Αιτωλοακαρνανίας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος και Μαρία Τριανταφύλλου, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σταύρος Καλογιάννης, δηλώνει ότι το έργο, που προορίζεται να εξασφαλίσει την ύδρευση της Αμφιλοχίας και των χωριών της περιοχής καθώς και την άρδευση καλλιεργειών δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων, προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2014 «με την προϋπόθεση ότι θα έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις ακινήτων, για τις οποίες αναμένονται δικαστικές αποφάσεις».

Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου έχει παραταθεί έως το τέλος του 2014 με υπουργική απόφαση του Ιανουαρίου 2013, αλλά η τήρησή της, όπως προκύπτει από την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού, δεν είναι καθόλου βέβαιη καθώς εξαρτάται από αστάθμητους παράγοντες όπως ο χρόνος εκδίκασης των απαλλοτριώσεων. Άλλωστε, το έργο, που άρχισε να κατασκευάζεται πριν από 7 χρόνια και, σύμφωνα με την αρχική συμβατική υποχρέωση του αναδόχου, έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί πριν από 3, έχει πάρει ήδη αλλεπάλληλες παρατάσεις παραμένοντας ακόμη ημιτελές.

Πιο συγκεκριμένα, για την πορεία του έργου ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρει ότι «μέχρι σήμερα, έχει ανακατασκευαστεί η διώρυγα Δ1 σε μήκος 9,50 χλμ και η διώρυγα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας σε μήκος 10,50 χλμ, ήτοι ποσοστό 50% του συνολικού έργου, και έχει ξεκινήσει η κατασκευή του υπολειπόμενου τμήματος της διώρυγας Αμφιλοχίας και της σήραγγας Βάλτου. Στην περιοχή πλησίον του φράγματος Στράτου πραγματοποιείται σωστική ανασκαφή από την αρχαιολογία, η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί προκειμένου να οριστικοποιηθεί η διέλευση της διώρυγας Δ1 και η σύνδεσή της με το φράγμα Στράτου».

Και προσθέτει ότι «για την αποφυγή χρονικών καθυστερήσεων και την ολοκλήρωση του έργου, έχει εγκριθεί επίταξη όλης της έκτασης πεδίου προκειμένου να εκτελεστούν οι εργασίες κατασκευής των διωρύγων Αμβρακίας – Αμφιλοχίας – Βάλτου, ενώ καταβάλλονται οι αποζημιώσεις των ακινήτων. Πρόσφατα, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας καταβολής των αποζημιώσεων στα τελευταία χιλιόμετρα της διώρυγας Αμφιλοχίας και της διώρυγας Βάλτου, ξεκίνησαν οι εργασίες της νέας εργολαβίας ‘’Αποπεράτωση διώρυγας Αμφιλοχίας και σήραγγας Βάλτου για άρδευση – ύδρευση κοινοτήτων επαρχίας Βάλτου Ν. Αιτωλοακαρνανίας’’».

Σε ό,τι αφορά τα συνοδευτικά εγγειοβελτιωτικά έργα, ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρει ότι:

1. «Έχει ανατεθεί η εκπόνηση της μελέτης με τίτλο ‘’Μελέτη εγγειοβελτιωτικών έργων παραλίμνιων περιοχών Αμβρακίας – Αμφιλοχίας Ν. Αιτωλοακαρνανίας’’ προϋπολογισμού 750.000 ευρώ, με αντικείμενο την κατασκευή αποχετευτικών, στραγγιστικών – αντιπλημμυρικών έργων για την άρδευση 13.000 στρ. περίπου. Στο σχεδιασμό της μελέτης εντάσσονται περιοχές από την υπό κατασκευή διώρυγα μεταφοράς νερού δυτικά του ποταμού Αχελώου έως τις παραλίμνιες περιοχές Αμβρακίας – Αμφιλοχίας. Η μελέτη έχει εκπονηθεί κατά 60% περίπου, προβλέπεται δε να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2013».

2. «Έχει εγκριθεί η ανάθεση της ‘’Μελέτης των εγγειοβελτιωτικών έργων Α’ φάσης της περιοχής Βάλτου Ν. Αιτωλοακαρνανίας’’ προϋπολογισμού 1.763.000 ευρώ, με αντικείμενο την κατασκευή αποχετευτικών, στραγγιστικών – αντιπλημμυρικών έργων για την άρδευση 22.700 στρ. περίπου. Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο».

Παρ’ ότι στην ερώτηση των δύο βουλευτών υπήρχε σχετικό ερώτημα, η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού δεν διευκρινίζει αν έχει προβλεφθεί στις μελέτες και έχει εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση για την κατασκευή διυλιστηρίου, καθώς και για τη σύνδεση του έργου με το δίκτυο ύδρευσης της περιοχής. Διαφορετικά, το έργο, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον το σκέλος της ύδρευσης, θα παραμείνει ανενεργό. 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.