Σύμφωνα με τις τροποποιήσεις που αφορούν στην Α’ τάξη του Λυκείου, οι μαθητές θα πρέπει να συμπληρώνουν Γενικό Μέσο Όρο πρόσβασης μεγαλύτερο του 10, βαθμός που μέχρι πέρυσι ορίζονταν στο 9,5. Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής ήταν να υπάρξουν φέτος μαθητές που έμειναν στην ίδια τάξη, αφού ο μέσος όρος των γραπτών τους δεν ξεπέρασε αυτόν το βαθμό. Ο αριθμός των μαθητών αυτών είναι βέβαια μικρός αν αναλογιστεί κανείς το ποσοστό των μαθητών της Α’ Λυκείου που παραπέμπονται για Σεπτέμβριο, αφού δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν τον απαιτούμενο μέσο όρο σε συγκεκριμένα μαθήματα.
Συγκριμένα, οι μαθητές, σύμφωνα με τις αρχικές τροποποιήσεις, έμεναν μετεξεταστέοι αν δεν συμπλήρωναν μέσο όρο –βαθμολογίες τριμήνων και γραπτά εξετάσεων- μεγαλύτερο του 10, στα μαθηματικά (Άλγεβρα- Γεωμετρία) και στα Φιλολογικά (Αρχαία- Νέα Ελληνικά- Λογοτεχνία) και μέσο όρο 8, στα υπόλοιπα μαθήματα. Το «τσεκούρι» που έπεσε στα Ελληνικά Λύκεια για τους μαθητές της Α’ τάξης, έκανε το Υπουργείο Παιδείας, επιχειρώντας να άρει τις αδικίες ενός θεσμού που καταγγέλθηκε για πρόχειρη εφαρμογή και επιλογή των θεμάτων, λίγες ημέρες πριν από τις εξετάσεις, να προβεί στην εξής αλλαγή: αποφασίστηκε να συμψηφίζονται η Άλγεβρα και η Γεωμετρία και, αν ο μέσος όρος και των δύο μαθημάτων, είναι ανώτερος του 10, ο μαθητής να περνά τα μαθήματα αυτά, ενώ ο ίδιος συμψηφισμός αποφασίστηκε και για τα τρία φιλολογικά μαθήματα.
«Πολύ κακό για το τίποτα», σχολιάζουν οι υπεύθυνοι στις Γραμματείες των πέντε Γενικών Λυκείων του Αγρινίου, που βλέπουν φέτος δεκάδες μαθητές τους, να παραπέμπονται στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: στο τρίτο Λύκειο Αγρινίου, από τα 159 παιδιά της Α΄ λυκείου, μετεξεταστέοι, κυρίως σε μαθηματικά και φιλολογικά, έμειναν οι 34. Μετά την τροποποίηση της… τελευταίας στιγμής που έκανε το Υπουργείο, εξαιρούνται μόλις οι 3 και 31 μαθητές θα εξετασθούν και πάλι τον Σεπτέμβριο. Την τάξη χάνουν δύο μαθητές που δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν Γενικό Μέσο Όρο μεγαλύτερο του 10… Στο ίδιο σχολείο πέρυσι, είχαν μείνει μετεξεταστέοι μόλις 7 μαθητές της Α’ λυκείου.
Παρόμοια εικόνα και στα υπόλοιπα τέσσερα ΓΕΛ: Στο 2ο, από του 135 μαθητές της Α’ τάξης, παραπέμπονται για Σεπτέμβριο οι 32, ενώ πριν την τροποποίηση για τα μαθηματικά και τα φιλολογικά παραπέμπονταν 34.
Στο 1ο Λύκειο Αγρινίου, από τους 167, παραπέμπονται οι 40,με αρχικά αριθμό 49 (οι εννέα «σώθηκαν» με την τροποποίηση). Δύο μαθητές απορρίπτονται λόγω μέσου όρου χαμηλότερου του 10.
Στο 4ο Λύκειο από τους 179 μαθητές έμειναν αρχικά οι 37 και στη συνέχεια εξαιρέθηκαν οι τέσσερις, με 33 να ξαναδίνουν τον Σεπτέμβριο-.
Στο 5ο Λύκειο Αγρινίου, από τους 90 μαθητές της Α΄τάξης, παραπέμπονται οι 25- με καμία εξαίρεση κατόπιν των τροποποιήσεων- και έναν μαθητή να χάνει την τάξη.
«Το 35 με 40% των μαθητών της Α΄ λυκείου πανελλαδικά έμεινε για Σεπτέμβριο. Η ίδια εικόνα υπάρχει και στην περιοχή του Αγρινίου και της Αιτωλοακαρνανίας γενικότερα. Εμείς φωνάζαμε για αυτό το «νέο λύκειο» πολύ καιρό πριν και όχι βέβαια για εμάς, αλλά για τους μαθητές», σχολιάζει ο πρόεδρος της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας κ. Γιώργος Καραμητσόπουλος.
Μετά από αυτά, η απορία μαθητών, καθηγητών και γονέων, είναι πώς τον Σεπτέμβρη, μέσα σε τέσσερις ημέρες θα πρέπει να διενεργηθούν οι εξετάσεις δεκατριών μαθημάτων, να διορθωθούν τα γραπτά, να βγουν αποτελέσματα, να γίνουν εγγραφές για να συνεχίσουν οι επιτυχόντες στη Β΄Λυκείου.
Οι γονείς, βάση αυτών των εξελίξεων, δεν μπορούν να αποφασίσουν αν υπάρχει λόγος να γίνει η εγγραφή των μαθητών στα θερινά τμήματα των φροντιστηρίων, αφού το αν τα παιδιά τους θα συνεχίσουν στην επόμενη τάξη, δεν θα το γνωρίζουν πριν από τα τέλη Σεπτεμβρίου…
Μαρίνα Ζαρκαβέλη- Εφημερίδα ΓΕΓΟΝΟΣ