Παρασκευή, 17/08/2018

Παπακαμμένου Φροντιστήρια Αγγλικών τέντες μπινιάρος
PRAKTIKA Κρέατα ΑΥΦΑΝΤΗΣ Olonmas Φαρμακείο

Προσφυγή κατοίκων κατά των έργων της Ιονίας Οδού (!)

Διαβάζουμε στη Ελευθεροτυπία την εξής είδηση, η οποία κάνει αίσθηση: Οι κάτοικοι της Κλόκοβας προσέφυγαν κατά των έργων της Ιονίας Οδού! Συγκεκριμένα: Αφορά τα σχέδια του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ που προβλέπουν επιφανειακή διέλευση από την Παλιοβούνα, λίγο μετά το Αντίρριο, την αποκαλούμενη «Κακιά Σκάλα». Είναι μια διαδρομή που θεωρείται από τις χειρότερες του εθνικού δικτύου.

Τα σοβαρά τροχαία αποτελούν συχνό φαινόμενο στο συγκεκριμένο σημείο και το μόνο στοιχείο που το διαφοροποιεί από την καρμανιόλα της Κορίνθου-Πατρών είναι η απουσία διοδίων.

*Οι εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας επικαλούνται γεωλογικά προβλήματα, αλλά κυρίως διέλευση από περιοχές με αρχαιολογικό ενδιαφέρον, ζητώντας την κατασκευή σήραγγας 2,3 χλμ. Εχουν μάλιστα κερδίσει την αναστολή των έργων, ώστε να μη δημιουργηθούν τετελεσμένα ώς τον Σεπτέμβριο που εκδικάζεται η υπόθεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, ενδεχόμενη υιοθέτηση της πρότασης για υπόγεια διέλευση θα ανεβάσει το κόστος του έργου στο συγκεκριμένο τμήμα περίπου κατά 5-8%.

*Οι χρόνοι τμηματικής παράδοσης του νέου αυτοκινητόδρομου, με νέα τμήματα συνολικού μήκους 159,4 χλμ. και προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ, έχουν αρχίσει να μετρούν από τον Δεκέμβριο του 2007 και προβλέπουν ότι ώς τα μέσα του 2011 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα από το Αντίρριο ώς τη νότια είσοδο του Αγρινίου. Πρόκειται για 42,9 χιλιόμετρα με 5 ανισόπεδους κόμβους, 41 γέφυρες και δύο σήραγγες, με βάση τα ισχύοντα στη σύμβαση.

*Οι υπερβάσεις στο χρονοδιάγραμμα είναι δεδομένες, αφού το ΥΠΕΧΩΔΕ, λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, δεν έχει παραδώσει τους χώρους για να ξεκινήσουν τα έργα. Ως τώρα έχουν στηθεί εργοτάξια σε ορισμένα τμήματα, όπως στις σήραγγες Καλλιδονίας και Μαικήνιας, όπου υπάρχουν χώροι του Δημοσίου.

*Ως αντιστάθμισμα στα «δύσκολα» της Παλιοβούνας, προωθούνται με γοργό ρυθμό οι εργολαβίες στα υπόλοιπα κομμάτια και έχει παραδοθεί νωρίτερα το τελευταίο τμήμα της παράκαμψης του Αγρινίου, που εγκαινιάστηκε λίγο πριν τις ευρωεκλογές, αλλά σύντομα θα κλείνει κατά τμήματα για να μπει ο αντιολισθηρός τάπητας στο οδόστρωμα! Τέλος, του χρόνου θα ολοκληρωθεί και η παράκαμψη της Αρτας.

Σχόλιο:

1) Από πότε οι «εκπρόσωποι” μιας τοπικής κοινωνίας εκτελούν χρέη γεωλόγου; Αρμόδιοι για τα γεωλογικά προβλήματα νομίζουμε ότι είναι οι γεωλόγοι και δη αυτοί που κάνουν τις μελέτες.

2) Από πότε οι «εκπρόσωποι” μιας τοπικής κοινωνίας εκτελούν χρέη «αρχαιολόγου”; Τι σημαίνει αρχαιολογικό ενδιαφέρον; Ποιος μπορεί να το γνωρίζει εκ προοιμίου. Αρχαιολογικό ενδιαφέρον αποκτά μια περιοχή όταν κατά τη διάρκεια εργασιών βρεθούν αρχαιολογικά ευρήματα. Τότε ακολουθούνται οι διαδικασίες εκείνες που ορίζονται από τον νόμο.

Με το σκεπτικό πάντως αυτό (να μη γίνονται έργα προκαταβολικά,) να μην ανοίγονταν η σύραγγα του Μετρό στο Μοναστηράκι, να μην σκάβονταν η μισή Ελλάδα και να γυρνάγαμε στην δεκαετία του 50! Το θέμα είναι να εφαρμόζεται ο νόμος όταν βρίσκονται αρχαία τόσο από τους αρμόδιους φορείς ( Δήμους, αρχαιολογική υπηρεσία). Από κει και πέρα δεν έχει κανένας να φοβηθεί κάτι.

Αυτοί που διαμαρτύρονται για το έργο αυτό θα είχαν δίκιο εφόσον και μόνο έχουν μελέτες στα χέρια τους που αποδεικνύουν αυτά που λένε. Και πάλι όμως ποια κατασκευαστική εταιρία θα ρίσκαρε την ασφάλεια ενός τόσο μεγάλου έργου; Δεν νομίζουμε ότι σε τέτοια πράγματα υπάρχει τόση επιπολαιότητα! Εκεί που υπάρχουν πιο ισχυρά επιχειρήματα είναι στο ψηλότερο κόστος κατασκευής που μπορεί να έχει η λύση του ΥΠΕΧΩΔΕ. Και πάλι όμως αν η πλάστιγγα της ασφάλειας γύρει στο τούνελ με επιστημονική πάλι τεκμηρίωση, τότε το επιχείρημα αναιρείται και αυτό.

Με τέτοιες κινήσεις και κωλυσιεργείες να ήμαστε σίγουροι ότι θα πηγαίνουμε μπροστά..Τη στιγμή που χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά ανεβαίνουν τον γολγοθά της Παλιοβούνας με υψηλό ρίσκο στην ασφάλεια τους, τα έργα δεν μπορούν να περιμένουν..

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.