Παρασκευή, 3 Ιουλίου, 2020

Συνέντευξη Κατσιφάρα για τα έργα στα οδικά δίκτυα

ΦΩΤΌ ΑΠΟ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, μ’ επιμονή και μεθοδικότητα, κατάφερε μέσα σε μια εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία να εξασφαλίσει πιστώσεις που φτάνουν τα 25.800.000 ευρώ για την συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου το οποίο επί πολλά χρόνια παρέμενε ασυντήρητο».

Αυτό επεσήμανε σήμερα το μεσημέρι ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος και Υποδομών Νίκο Υφαντή.

«Κάναμε μια τιτάνια προσπάθεια ώστε να εξασφαλίσουμε τους αναγκαίους πόρους. Η δουλειά που έχει ήδη ξεκινήσει στη συντήρηση των δρόμων της Δυτικής Ελλάδας είναι ένα έργο μεγάλου βεληνεκούς που θα βελτιώσει αποφασιστικά την οδική ασφάλεια. Οι δρόμοι για πολύ καιρό ήσαν ασυντήρητοι και αυτό είναι μια πραγματικότητα που καθημερινά βιώνουν οι πολίτες της Δυτικής Ελλάδας», τόνισε ο Περιφερειάρχης.

«Παραλάβαμε 4.000 χιλιόμετρα οδικού επαρχιακού οδικού δικτύου και 700 χιλιόμετρα εθνικού οδικού δικτύου. Δηλαδή, παραλάβαμε συνολικά 4.700 χιλιόμετρα οδικού δικτύου. Για να έχουμε μια αίσθηση του μεγέθους σας λέω ότι το συνολικό μήκος του οδικού δικτύου που παραλάβαμε είναι 4.700 χιλιόμετρα που είναι, περίπου, η απόσταση Αθήνα – Παρίσι και Παρίσι – Αθήνα. Είναι φανερό ότι ένα τόσο εκτεταμένο οδικό δίκτυο έχει τεράστιες ανάγκες διαρκούς συντήρησης», πρόσθεσε ο κ. Κατσιφάρας.

Και, συνεχίζοντας, υπογράμμισε ότι το οδικό δίκτυο περιήλθε στην δικαιοδοσία της αιρετής Περιφέρειας σε μια κατάσταση όπου ουσιαστικά κάθε εργασία συντήρησης είχε διακοπεί από το 2007 λόγω έλλειψης πόρων. «Είναι, επίσης, γνωστό ότι παραλάβαμε μεν την αρμοδιότητα χωρίς όμως να μας μεταφερθούν και πόροι για την άσκησή της. Σε όλο το εθνικό και επαρχιακό δίκτυο και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες συναντήσαμε οξυμμένα προβλήματα και δεν είναι υπερβολή αν πούμε ότι παραλάβαμε ένα οδικό δίκτυο σε συνθήκες κατάρρευσης», σημείωσε ο Περιφερειάρχης. «Αυτό σημαίνει άπειρα προβλήματα που τα αναφέρουμε ενδεικτικά.
-Φθορές στα οδοστρώματα, στην οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, στη φωτεινή σηματοδότηση και στον ηλεκτροφωτισμό
-Στον καθαρισμό των νησίδων και των πρανών.
-Στον καθαρισμό των ανισόπεδων διαβάσεων και στη συντήρηση των αντλιοστασίων τους.
-Στη συντήρηση του εξοπλισμού ασφαλείας όπως είναι τα στηθαία.
-Στην προσαρμογή των οδοστρωμάτων όσον αφορά την περισυλλογή των ομβρίων υδάτων».

ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Ειδικότερα, ο κ. Κατσιφάρας ανέφερε ότι για το εθνικό οδικό δίκτυο βρίσκονται στην τελική φάση δρομολόγησης:
-22 Εργολαβίες για το σύνολο του Εθνικού Οδικού Δικτύου, ποσού 18.850.000 ευρώ.
-Εξ αυτών οι επτά εργολαβίες, συνολικού ποσού 13.800.000 είναι στοχευμένες στους μεγάλους άξονες:
-Δύο έργα 8.000.000 ευρώ για την παλιά εθνική οδό Πατρών – Κορίνθου (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) με 6 συνολικά υποέργα.
-Τρείς ανοιχτές εργολαβίες ύψους 1.300.000 ευρώ (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι) για τις τρεις Περιφερειακές Ενότητες κατανεμημένες ως εξής
 550.000 για την Αιτωλοακαρνανία
 400.000 για την Αχαΐα
 350.000 για την Ηλεία
-Μια εργολαβία για την Πατρών-Πύργου ύψους 1.500.000 ευρώ.
-Μια εργολαβία για την Αντιρρίου – Ιωαννίνων ύψους 3.000.000 ευρώ.

ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ – ΦΑΝΑΡΙΑ
 12 εργολαβίες συνολικού ποσού 1.695.000.
 1.300.000 ευρώ που αφορά στην εγκατάσταση ενός νέου, σύγχρονου Κέντρου Φωτεινής Σηματοδότησης.

ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Αιτωλοακαρνανία
Υλοποιούνται 14 εργολαβίες συνολικού ποσού 4.500.000 ευρώ.
 8 εργολαβίες από ΚΑΠ (Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι 2011), περίπου 1.400.000 ευρώ.
 6 εργολαβίες από ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) ποσού περίπου 3.100.00 ευρώ.

Αχαΐα
Υλοποιούνται 7 εργολαβίες συνολικού ποσού 1.580.000 ευρώ.
 3 εργολαβίες από ΚΑΠ 2011 ποσού 550.000 ευρώ.
 1 εργολαβία 350.000 από ΤΕΟ.
 3 εργολαβίες ποσού 1.275.000 ευρώ από ΠΔΕ.
 Συντάσσονται 6 νέες μελέτες από ΚΑΠ 2012.

Ηλεία
Υλοποιούνται 5 εργολαβίες (ΚΑΠ 2011) συνολικού ποσού 870.000 ευρώ.
 13 νέα έργα (ΚΑΠ 2012) ποσού 1.650.000 ευρώ.

Συνολικά, όπως σημείωσε ο κ. Κατσιφάρας, για την συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου διατίθενται 6.950.000 ευρώ και για το εθνικό οδικό δίκτυο της Περιφέρειας ποσό 18.850.000 ευρώ.

Εξάλλου ο Περιφερειάρχης απαντώντας σε σχετική ερώτηση για τη Μικρή Περιμετρική της Πάτρας, αφού υπογράμμισε τις σοβαρές τεχνικές και νομικές εκκρεμότητες υπό τις οποίες παρελήφθη το έργο, ανακοίνωσε ότι τον προσεχή Οκτώβριο θα διεξαχθεί διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου που θα ολοκληρώσει το σύνολο των υπολειπόμενων εργασιών, χωρίς τούτο καθώς τόνισε «να αίρει τις δυνατότητες της Περιφέρειας για περαιτέρω δικαστικές διεκδικήσεις.

Επιπλέον ο Απόστολος Κατσιφάρας τοποθετήθηκε με κατηγορηματικό τρόπο και για το ζήτημα της Ολύμπιας και της Ιόνιας οδού. «Όσον αφορά τη Δυτική Ελλάδα», υπογράμμισε, «η νέα κυβέρνηση εν πολλοίς θα κριθεί από την ικανότητά της να επανεκκινήσει αυτά τα δύο έργα», ενώ, επίσης, υπενθύμισε τη σχετική προετοιμασία για την αναχρηματοδότηση των έργων μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που, καθώς ανέφερε, υπήρξε και πρόταση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Να σημειωθεί ότι Περιφερειάρχης ευχαρίστησε τους Αντιπεριφερειάρχες Αχαΐας Γρηγόρη Αλεξόπουλο, Αιτωλοακαρνανίας Βασίλη Αντωνόπουλο, Ηλείας Χαράλαμπο Καφύρα, τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Περιβάλλοντος Νίκο Υφαντή και την Εκτελεστική Γραμματέα της Περιφέρειας Διονυσία Μαράτου για τη δουλειά τους στα ζητήματα του οδικού δικτύου ενώ, επίσης, ευχαρίστησε και τα στελέχη της Διεύθυνσης Προγραμματισμού και των Τεχνικών Υπηρεσιών.

ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

«Είναι γνωστό ότι τα συστήματα φωτεινής σηματοδότησης, σ’ όλη την Περιφέρεια, κατά καιρούς παρουσιάζουν προβλήματα ενώ πολλές φορές καθυστέρηση παρατηρείται και στην αποκατάσταση των βλαβών», τόνισε ο Περιφερειάρχης, αναφερόμενος, στη διάρκεια της συνέντευξης, στις προσπάθειες εκσυγχρονισμού της φωτεινής σηματοδότησης που καταβάλλει η Περιφέρεια.

Και πρόσθεσε: «Δεν σας κρύβω ότι είναι ένα από τα ζητήματα που μας απασχόλησαν πολύ σοβαρά από τις πρώτες μέρες που περιήλθε στην δικαιοδοσία της αιρετής Περιφέρειας η σχετική αρμοδιότητα, πέρυσι τον Ιούλιο. Και αυτό γιατί δεν υπήρχαν επιπλέον πόροι ενώ ήταν γνωστά και τα χρόνια προβλήματα που υπήρχαν στη συντήρηση. Συνεργαστήκαμε άψογα με τις Υπηρεσίες μας και σήμερα είμαστε σε θέση ν’ ανακοινώσουμε ότι προχωράμε στην κατάθεση Τεχνικού Δελτίου για ένταξη στο ΕΣΠΑ του πιο σημαντικού έργου αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των συστημάτων φωτεινής σηματοδότησης που συντελέστηκε την τελευταία 15ετία στη Δυτική Ελλάδα.

Πρόκειται για ένα έργο ύψους 1.300.000 ευρώ που αφορά, κατά κύριο λόγο, στην εγκατάσταση ενός νέου, σύγχρονου Κέντρου Φωτεινής Σηματοδότησης το οποίο θα ενισχύσει αποφασιστικά την ασφάλεια πεζών και οδηγών, την πρόληψη των ατυχημάτων και θα ταυτόχρονα θα δώσει νέες δυνατότητες στην διαχείριση της κυκλοφορίας.

Το νέο Κέντρο Φωτεινής Σηματοδότησης θα έχει την δυνατότητα:
-Να παρακολουθεί ηλεκτρονικά την λειτουργία των φαναριών σ’ όλη την Περιφέρεια και να καταγράφει αυτόματα τις βλάβες. Αμέσως θα ειδοποιούνται και θα επεμβαίνουν τ’ αρμόδια συνεργεία για την αποκατάσταση κάθε βλάβης. Με το που θα αποκαθίσταται η βλάβη επίσης αυτόματα θα ενημερώνεται το Κέντρο. Έτσι, θα έχουμε σε ζωντανό χρόνο εικόνα για το που υπάρχουν βλάβες, πότε επενέβησαν τα συνεργεία και πόσος χρόνος χρειάστηκε για την αποκατάσταση.

Παράλληλα, το Κέντρο Φωτεινής Σηματοδότησης, με την προσθήκη του κατάλληλου λογισμικού θα μπορεί αργότερα να εξελιχθεί σε ένα πλήρες Κέντρο Διαχείρισης της Κυκλοφορίας στα αστικά κέντρα της Δυτικής Ελλάδας. Να συλλέγει κυκλοφοριακά δεδομένα, να παρακολουθεί τις κυκλοφοριακές συνθήκες, να συγχρονίζει τους σηματοδότες σε κεντρικές αρτηρίες, να εφαρμόζει προγράμματα προτεραιότητας στα οχήματα των δημοσίων συγκοινωνιών κ.α.

Όπως καταλαβαίνει κανείς πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα ριζικού εκσυγχρονισμού των συστημάτων φωτεινής σηματοδότησης καθώς στο έργο, πέραν του Κέντρου Φωτεινής Σηματοδότησης, εντάσσεται και η εγκατάσταση στα φανάρια νέων ρυθμιστών, τελευταίας τεχνολογίας, που θα αντικαταστήσουν τον σημερινό πεπαλαιωμένο εξοπλισμό ο οποίος ευθύνεται τις περισσότερες φορές για τις βλάβες που προκύπτουν.

Θέλω ακόμη να τονίσω ότι πρόκειται για ένα έργο που θα υλοποιηθεί σε μία φάση για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (Πάτρα, Αγρίνιο, Αίγιο, Πύργος, Αντίρριο, Μεσολόγγι, Ακράτα, Αμαλιάδα, Ανδραβίδα, Ζαχάρω, Γαστούνη). Ένα έργο απολύτως ώριμο προς ένταξη, αφού οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν ήδη καταγράψει για όλες τις πόλεις το υφιστάμενο σύστημα φωτεινής σηματοδότησης από το οποίο απορρέει ποιοι ρυθμιστές θα μείνουν, ποιοι θα αναβαθμιστούν και ποιοι θα αντικατασταθούν.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.