Ζήτησαν αισιοδοξία και στήριξη του ΔΗΠΕΘΕ από το κοινό
Νικολαΐδης, Μπεγνής, Πομόνη, Ζερβός μίλησαν για το έργο που κάνει πρεμιέρα στη Κεντρική Σκηνή στις 21 Δεκεμβρίου.
Σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στη παλιά αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου του Αγρινίου βρέθηκαν όλοι οι συντελεστές του “Αλίμονο στους νέους”, που κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου, πλην της Λένας Ντζούρβα που διδάσκει-ως η μόνη ερασιτέχνης-σε νηπιαγωγείο.
Ξεκινώντας την συνέντευξη Τύπου και πριν μιλήσουν οι συντελεστές του έργου- το λόγο πήρε ο δήμαρχος Αγρινίου κ. Μοσχολιός ο οποίος έκανε λόγο για μια δύσκολη εποχή που τα οικονομικά πληρώνουν πρωτίστως ο πολιτισμός, η παιδεία, ο αθλητισμός και οι κοινωνικές παροχές. “Βλέπουμε τι γίνεται σε άλλα ΔΗΠΕΘΕ αλλά αν πούμε ότι σταματάμε την προσπάθεια έχουμε ηττηθεί. Σε μια περιοχή σαν τη δική μας το να προσφέρει ο πολιτισμός είναι το ίδιο σημαντικό με το να υπάρχει δουλειά για τον κόσμο” ανέφερε ο δήμαρχος που θύμισε ότι φέτος το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου κλείνει 30 χρόνια, όντας το παλαιότερο στη χώρα και ζήτησε τη στήριξη του κόσμου και τη συμπαράσταση των ΜΜΕ για να πετύχουν οι προσπάθειες. Μάλιστα έδωσε την είδηση ότι σχεδιάζεται η δημιουργία ενός μεγάλου ανοιχτού θεάτρου “στα όρια του καλλικρατικού δήμου” που να μπορεί να φιλοξενήσει τις καλοκαιρινές πολιτιστικές δράσεις. Σε ερώτηση, πάντως, για τη διαθεσιμότητα των υπαλλήλων του ΔΗΠΕΘΕ ο κ. Μοσχολιός εξήγησε ότι δεν υπογράφει τη διαθεσιμότητά τους γιατί θεωρεί το μέτρο άδικο και ότι τελικά απαλλάσσει ακριβώς εκείνους τους δήμους που έκαναν πολλές αδιαφανείς προσλήψεις. “Οι υπάλληλοι δεν είναι σε διαθεσιμότητα και δουλεύουν για να πετύχει το έργο”, είπε.
Πρώτος από τους δημιουργούς μίλησε στα ΜΜΕ ο καλλιτεχνικός διευθυντής και σκηνοθέτης του έργου κ. Νικολαΐδης που είπε ότι δυσκολεύτηκε να βρει ένα έργο διαχρονικό γιατί το νεότερο ελληνικό θέατρο έχει έργα κυρίως επίκαιρα που στο χρόνο “παρουσιάζουν ρυτίδες”. “Πρόκειται για ένα έργο με αμείωτο ενδιαφέρον στο χρόνο, χωρίς ρυτίδες και με θέμα με δυσκολίες και βάθος παρά την πρώτη ανάγνωση που μπορεί να κάνει κάποιος” ανέφερε. Μάλιστα αποκάλυψε ότι στη παράσταση θα υπάρχει περιστρεφόμενη σκηνή για την μεταμόρφωση του ήρωα, ενώ οι αλλαγές θα είναι γρήγορες και χωρίς διάλειμμα θυμίζοντας την τεχνική του Μπρόντγουέι. Έκανε, δε, ειδική αναφορά στη διασκευή-μεταφορά του έργου του Κ. Κυριακού(που έχει και ένα ρόλο)που “άφησε έξω όλα τα περιττά και το έκανε σφιχτό και ακόμη πιο σύγχρονο”. Ακόμη επεσήμανε ότι τα σκηνικά, τα κοστούμια αλλά και όλες οι παρεμβάσεις, χρόνια τώρα, γίνονται από το ΔΗΠΕΘΕ που τα καταφέρνει πολύ καλά, αποκαλύπτοντας ότι ο πρωταγωνιστής θα παίζει στο πιάνο ένα πολύ δύσκολο κομμάτι “Το Βαλς του Μεφιστοφελή” του Λίστ. Για το πρόγραμμα της χρονιάς, όπου κλείνει 13 χρόνια το ΔΗΠΕΘΕ ανέφερε τη παράσταση από την Πάτρα του “Πλούτου” του Αριστοφάνη, τη “Φαύστα” του Μποστ, μια συναυλία των Φαραντούρη και Γισδάκη, ένα θέαμα αφιερωμένο στην Έντιθ Πιάφ, μια ειδική παράσταση-σχόλιο πάνω στο φασισμό, έκθεση αφιερωμένη στα κοστούμια του ΔΗΠΕΘΕ εδώ και 30 χρόνια καθώς και μια έντυπη έκδοση. Για το καλοκαίρι γίνονται προσπάθειες ώστε το ΔΗΠΕΘΕ να ανεβάσει τις “Τρωάδες” με την Επίδαυρο αλλά και κάποια στρατόπεδα που ταιριάζουν στο έργο να είναι στα υπόψιν.
Ο Μέμος Μπεγνής ευχαρίστησε το δήμο και τον κ. Νικολαΐδη για τη συνεργασία, θυμίζοντας ότι συνεργάζεται με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ ως ηθοποιός για δεύτερη φορά, κάνοντας λόγο για σκηνοθέτη που “αγαπά τους ηθοποιούς του, πράγμα σπάνιο”. “Είναι ρόλος πρόκληση”, είπε και συνέχισε: “Ο ρόλος είναι δύσκολος και ως γέρος αλλά και ως νέος γιατί θα δείτε ένα νέο τρελαμένο που έφυγε από τα γηρατειά. Μετά βέβαια έρχονται τα χρήματα που μας καταδυναστεύουν όλους. Υπάρχει εξαιρετικό κλίμα και αγάπη γι΄αυτό που κάνουμε και πολύ μεράκι. Καλώ όλους να έρθουν να στηρίξουν την προσπάθεια του ΔΗΠΕΘΕ”. Η Χριστίνα Πομόνη ζήτησε κι αυτή τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας και έκανε λόγο για έργο που δε μοιάζει με την ταινία. ” Ο κ. Νικολαΐδης είναι σαν δάσκαλος για μένα. Θέλω να καλέσω τον κόσμο να έρθει στο έργο και να μεταδώσουμε ένα αισιόδοξο μήνυμα. Η απάντηση σε αυτά που συμβαίνουν δεν είναι να κλεινόμαστε στον εαυτό μας και στο σπίτι”.
Τέλος το λόγο πήρε ο πιο έμπειρος από τους ηθοποιούς, Ηλίας Ζερβός που δήλωσε ότι είναι ευχάριστο να φεύγεις από την Αθήνα και ευχαρίστησε το ΔΗΠΕΘΕ για την ευκαιρία. Έδωσε πάντως και μια άλλη διάσταση λέγοντας ότι αυτές τις μέρες η σκέψη του ίδιου όταν θα παίζει θα είναι σε όσους δοκιμάζονται στη χώρα σαν του υπαλλήλους που πάνε για διαθεσιμότητα. “Η κατάθλιψη δεν είναι απάντηση σε αυτά που συμβαίνουν”, είπε, “αλλά αντίθετα το θέατρο μπορεί να βοηθήσει να βγει η οργή, η αγανάκτηση και άλλα αισθήματα που μπορεί να είναι χρήσιμα”.