Σάββατο, 6 Μαρτίου, 2021

Το Μουσικό Σχολείο στην Ισπανία

Το Μουσικό Σχολείο στην Ισπανία

ΜΟΥΣΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΜΕ ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ Μ.Σ.Α ΣΤΗ ΒΑΛΕΝΘΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ COMENIUS ΜΕ ΤΙΤΛΟ “OF FOLK MUSIC AND MEN”

Επίσκεψη στο Algemesi της Ισπανίας

Διάρκεια: από 11 – 16 Φεβρουαρίου 2013

Εκπαιδευτική Ομάδα

1. Εκπαιδευτικοί: Παρασκευή Μαδιά, Σταυρούλα Αλεξάκη, Κωνσταντίνος Κοτίνης

2. Μαθητές: Κωνσταντία Κούκουνα, Κλεοπάτρα Στούμπου, Ιωάννης Κολοβός και Αλέξανδρος Μαμασούλας.

Δευτέρα, 11.02.2013: Αναχώρηση από Αγρίνιο, άφιξη στη Βαλένθια, και στη συνέχεια στην πόλη Algemesi. Στο σταθμό ανέμεναν οι οικογένειες που θα φιλοξενούσαν τους μαθητές μας κατά τη διάρκεια παραμονής τους στην Ισπανία. Εντύπωση μας προκάλεσαν η θερμή υποδοχή, η διάθεση φιλοξενίας και η έκφραση καλοσύνης και φροντίδας που έδειξαν από την πρώτη στιγμή.

Τρίτη, 12.02.2013: Νωρίς το πρωί, επίσκεψη στο σχολείο που συμμετείχε στο Πρόγραμμα. Στη συνέχεια με τα πόδια επίσκεψη στο Museu de la Festa. Εκεί, όλες μαζί οι αποστολές, δάσκαλοι και μαθητές παρακολούθησαν μια ταινία μικρού μήκους για την ιστορία της θρησκευτικής γιορτής που γίνεται κατ’ έτος το Σεπτέμβριο στην πόλη με πανδημική συμμετοχή. Ξενάγηση στο Μoυσείο. Επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης και υποδοχή από το δήμαρχο. Στη συνέχεια όλοι οι επισκέπτες οδηγήθηκαν σε μεγάλο εργοστάσιο συσκευασίας πορτοκαλιών (Συνεταιρισμός COPAL), αφού όλη η περιοχή έχει απέραντα περιβόλια με πορτοκάλια, τα φημισμένα Valencia. Όλες οι αποστολές εντυπωσιάστηκαν από την παρακολούθηση όλων των σταδίων της τυποποίησης των πορτοκαλιών πριν την έξοδό τους στην αγορά. Το απόγευμα, όλες οι αποστολές ταξίδεψαν περίπου μία ώρα στην πόλη Xàtiva όπου έγινε και

ξενάγηση σε όλα τα μέρη που παρουσίαζαν ιστορικό ενδιαφέρον (μουσείο, φρούριο, τείχη, ιστορικό κέντρο, παλιές εκκλησίες).

Τετάρτη, 13.02.2013: Νωρίς το πρωί από το ξενοδοχείο στο σχολείο όπου έγινε συνάντηση όλων των εκπαιδευτικών των αποστολών, παρουσίαση εργασιών, συντονισμός και προγραμματισμός των επόμενων ενεργειών.

Πέμπτη, 14.02.2013: Επίσημη επίσκεψη όλων των αποστολών στη Valencia. Επίσκεψη στο δημαρχείο, υποδοχή από τον αντιδημάρχο. Στη συνέχεια ξενάγηση από ξεναγό του Δήμου στο ιστορικό κέντρο, περιδιάβαση της πόλης και όλων των σημείων ιστορικού ενδιαφέροντος, Επίσκεψη στον καθεδρικό ναό Cathedral of Valencia. Στη συνέχεια επίσκεψη στη Ciutat de les Arts i les

Ciències. Σχεδιασμένη από των διάσημο Βαλενθιάνο αρχιτέκτονα Santiago Calatrava, η πόλη των τεχνών και των επιστημών είναι ένα σύμπλεγμα 3 κτιρίων. Περιλαμβάνει το ημισφαίριο-Imax θέατρο, το μουσείο επιστήμης και ένα από τα καλύτερα ενυδρεία του πλανήτη στο οποίο φιλοξενούνται τροπικά και μεσογειακά ψάρια. Ακολούθησε διασκέδαση σε χώρο του σχολείου με τη συμμετοχή των μαθητών του σχολείου και των μαθητών όλων των αποστολών, δασκάλων αλλά και γονέων, οι οποίοι έφεραν τοπικά εδέσματα. Εκεί έγινε παρουσίαση των εργασιών των μαθητών όλων των αποστολών. Για τη δεύτερη συνάντηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius, οι μαθητές και καθηγητές του σχολείου εργάστηκαν και παρουσίασαν τα εξής:

1. Ένα βιντεοσκοπημένο παραδοσιακό τραγούδι, από των κύκλο των ακριτικών τραγουδιών, με τίτλο ” Ο Κωνσταντίνος ο μικρός”, από την παραδοσιακή χορωδία και ορχήστρα του Μ.Σ.Α. Υπεύθυνος Καθηγητής Μήτσου Παναγιώτης.

2. Ένα 3λεπτο βίντεο με θέμα τα παραδοσιακά αθλήματα της Ελλάδας. Η ομάδα εργάστηκε πάνω στον Μαραθώνιο με υπεύθυνο καθηγητή τον κύριο Κοτίνη Κωνσταντίνο.

3. Τέλος, ζωντανά, οι 4 μαθητές μας τραγούδησαν δύο παραδοσιακά τραγούδια: ένα ακόμα ακριτικό (Ο Διγενής ψυχομαχεί), ένα της ξενιτιάς (από τον δεύτερο θεματικό κύκλο), καθώς και ένα τραγούδι στα καταλανικά.

Παρασκευή, 15.02.2013 Αναχώρηση το πρωί από το Algemesi για Valencia και από εκεί με τρένο αναχώρηση για Βαρκελώνη

Σάββατο, 16.02.2013: Αναχώρηση νωρίς το πρωί από Βαρκελώνη για το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Συμπεράσματα ταξιδιού

Το ταξίδι στην Ισπανία στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος, κατά την κρίση της εκπαιδευτικής ομάδας που συνόδευε την αποστολή, ήταν πολύτιμο για τις πλούσιες εμπειρίες που προσέφερε σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Πρώτα απ’ όλα η φιλοξενία των μαθητών και η παραμονή τους για πέντε ημέρες μέσα σε ισπανικές οικογένειες ήταν ενδιαφέρουσα γιατί τους εισήγαγε αυτομάτως μέσα στον τρόπο λειτουργίας του οικογενειακού θεσμού και σε μιαν άλλη χώρα. Έτσι αυτομάτως διευρύνονται οι ορίζοντες, συγκρίνονται οι αντιλήψεις, κατανοούνται οι νοοτροπίες, αφυπνίζονται συναισθήματα, δημιουργούνται σχέσεις. Οι μαθητές μας έδειξαν ενθουσιασμό γι’ αυτό και έδειξαν να απολαμβάνουν τη διαδικασία. Για πέντε ημέρες ενσωματώθηκαν στο ισπανικό σύστημα: ζούσαν σε μια τυπική ισπανική οικογένεια, ξυπνούσαν με τα παιδιά και πήγαιναν κανονικά στο σχολείο και παρακολουθούσαν το ημερήσιο πρόγραμμα λειτουργίας ενός άλλου σχολείου ενός διαφορετικού εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό αμέσως κινητοποιεί την κριτική τους σκέψη και αναγκάζονται να κάνουν συγκρίσεις, να εκτιμούν περισσότερο ό,τι καλύτερο διαθέτουν, να θαυμάζουν το καλύτερο και να δημιουργούν συνθήκες αφομοίωσης των καλών που έβλεπαν ολόγυρά τους.

Οι καθηγητές ακολούθησαν το πρόγραμμα όπως διαμορφώθηκε από την ισπανική ομάδα: συναντήσεις των εκπαιδευτικών αποστολών στο σχολείο, συντονισμός εργασιών, επισκέψεις και ξεναγήσεις σε χώρους ιστορικού ενδιαφέροντος.

Η συντάξασα την έκθεση

Παρασκευή Μαδιά, Φιλόλογος

Δ/ντρια Μ.Σ.Α.

Περισσότερα στην ιστοσελίδα μας

http://gym-mous-agrin.ait.sch.gr/index.php/comenius

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.