Ο μελετητής προχώρησε σε ρύθμιση των φαναριών έξω από το νοσοκομείο Αγρινίου, σύμφωνα με τους νόμους για την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και όχι σύμφωνα με την πολύ κακή οδηγική νοοτροπία των Ελλήνων. Διαβάστε ποιο είναι το επικίνδυνο για τους οδηγούς που κινούνται στην περιοχή εκείνη
Περίπλοκη είναι η λειτουργία των φαναριών που είναι έξω από το νοσοκομείο μόνο όμως αυτών που είναι στην κατεύθυνση από Αγρίνιο προς Αντίρριο. Ενώ το πρώτο φανάρι είναι πράσινο, το δεύτερο είναι κόκκινο. Σύμφωνα με το σκεπτικό του μελετητή, η λειτουργία τους είναι σωστή και διασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των οχημάτων από το σημείο. Στην πράξη όμως αυτό απέχει κατά πολύ. Ο μελετητής, δεδομένου του ότι όσοι κινούνται με τα αυτοκίνητά τους στην περιοχή πρέπει να έχουν ταχύτητα 50 χλμ (και λόγω κατοικημένης περιοχής και λόγω διασταυρώσεων που ανεξαρτήτως της ταχύτητα που έχει ο κάθε οδηγός πρέπει να την ελαττώνει), ρύθμισε τα φανάρια ώστε αν κάποιο όχημα περάσει το πρώτο φανάρι με πράσινο, να σταματήσει στο επόμενο φανάρι. Αυτή η ρύθμιση έγινε για να δώσει ταυτοχρόνως περισσότερο χρόνο στους οδηγούς που εξέρχονται του νοσοκομείου να περάσουν τον φωτεινό σηματοδότη. Στην πράξη όμως, αποτελεί παγίδα η ρύθμιση αυτή για τους οδηγούς, διότι ουδείς κατευθύνεται με 50 χλμ επί της Εθνικής οδού. Δευτερεύοντος αν ο διερχόμενος οδηγός δει τον πρώτο σηματοδότη πράσινο αναπτύσσει ταχύτητα για να μπορέσει να περάσει, με αποτέλεσμα να μην έχει την δυνατότητα να σταματήσει το όχημά του εγκαίρως στο δεύτερο φανάρι που απέχει μικρή απόσταση από το πρώτο.
Γεγονός που δυσκολεύει την υπόθεση είναι ότι από μεγάλη απόσταση νωρίτερα, οι οδηγοί βλέπουν το προειδοποιητικό φανάρι και έπειτα το πρώτο φανάρι. Δεν υπάρχει δεύτερο προειδοποιητικό φανάρι για το δεύτερο φανάρι. Όπως παρατηρήσαμε όση ώρα παρευρεθήκαμε στο σημείο, η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών αναπτύσσει ταχύτητα για να περάσει και τα δύο φανάρια μάλιστα. Αν λοιπόν σταματήσει το προπορευόμενο όχημα ή έχει ξεκινήσει την πορεία του το όχημα που εξέρχεται του νοσοκομείου, το ατύχημα δεν θα αποφευχθεί.
Η τροχαία Αγρινίου έχει εισηγηθεί για το θέμα στους αρμοδίους, οι οποίοι πρέπει πρωτίστως να εξετάσουν αν τίθεται και τεχνικό θέμα στον συντονισμό της ρύθμισης, καθώς τα φανάρια που είναι για όσους εξέρχονται του νοσοκομείου λειτουργούν με φωτοκύτταρο. Παράλληλα, πριν την διαπίστωση του λανθασμένου ίσως συγχρονισμού των φαναριών, σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες, η τροχαία Αγρινίου είχε υποβάλει αίτηση για τοποθέτηση ακόμη ενός φαναριού για τους εισέρχοντες στο νοσοκομείου από την κατεύθυνση του Αγρινίου, διότι αυτοί έχουν ελεύθερη είσοδο, γεγονός που συμπίπτει με όσους εισέρχονται στο νοσοκομείο μετά από φανάρι από την κατεύθυνση από Αντίρριο προς Αγρίνιο. Η καλύτερη λύση για την αποφυγή ατυχημάτων είναι η δημιουργία κυκλικού κόμβου. Το βασικό όμως πρόβλημα στο θέμα αυτό είναι η οδηγική νοοτροπία των Ελλήνων οδηγών. Ο μελετητής προχώρησε στη ρύθμιση σύμφωνα με τους νόμους και όχι με την «μάχη» που συμβαίνει στους ελληνικούς δρόμους.
Κων/νος Χονδρός
Eφημερίδα “Συνείδηση”
1 Σχόλιο
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΕ ΕΔΡΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΛΟΓΙΚΟ ΝΑ ΜΗ ΔΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ.ΠΟΥ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΞΕΝΟ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ.ΑΣ ΠΙΕΣΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ.ΥΨΙΣΤΗ ΝΤΡΟΠΗ Ο ΚΟΜΒΟΣ ΣΤΑΔΙΟΥ.