Η παρακάτω ιστορία είναι απολύτως αληθινή, από Αγρινιώτη επαγγελματία και φυσικά δεν αποτελεί μοναδική είδηση, είναι όμως μια απόδειξη του πως λειτουργούν τελικά οι ελληνικές τράπεζες, αλλά και οι δραστηριοποιούμενες στην Ελλάδα αντίστοιχές τους.
Προ λίγου διαστήματος γνωστός επαγγελματίας που πληρώνει το αυτοκίνητό του μέσω δανείου αποφάσισε να συζητήσει με την τράπεζά του την μείωση του ποσού που καταβάλει κάθε μήνα με ενδεχόμενη επιμήκυνση του δανείου για κάπου ένα χρόνο ή και περισσότερο (αυτό δεν είναι χάρη, αλλά αποδίδει στην τράπεζα). Κατέθεσε λοιπόν το αίτημά του ζητώντας να μην πληρώνει τα 255 ευρώ το μήνα αλλά ένα μικρότερο ποσό. Μετά από 15 περίπου μέρες μια πολύ ευγενική φωνή τον πληροφορούσε ότι εγκρίθηκε η μείωση της δόσης του και μάλιστα αυτό μπορεί να επιτευχθεί από την επόμενη κιόλας δόση, με μια μικρή υποσημείωση όμως…Ότι θα έπρεπε να καταβάλει 90(!) ευρώ για τα έξοδα που θα προέκυπταν από αυτή την κίνηση ώστε να είναι έγκαιρα όλα τα χαρτιά στην ώρα τους!
Από περιέργεια λοιπόν και μια και η υπάλληλος από τα κεντρικά δεν θεώρησε και πολύ σημαντικό το να κάνει εκτενή νύξη στο θέμα, ο ενδιαφερόμενος ρώτησε για πόσο…κούρεμα μιλάμε και για πόση επιμήκυνση. Τον πληροφόρησαν λοιπόν ότι για ένα επιπλέον χρόνο θα πήγαινε η δόση του από τα 255 ευρώ(για την ακρίβεια 248 γιατί κάπου 7 ευρώ είναι μια ασφάλεια που είχε βάλει μέσα στο δάνειο) θα πήγαινε στην προσφορά των…225! Δηλαδή ολόκληρα 23 ευρώ το μήνα και μάλιστα αφού έδινε και το ζεστό 90άρι για τα διαδικαστικά… Και μάλιστα την ώρα που υπάρχουν αποφάσεις δικαστηρίων που λένε ότι απαγορεύονται όλα τα έξοδα για «φακέλους κίνησης», τελεσίδικα. Βέβαια αν διανοηθείς να πας να ζητήσεις τα λεφτά σου που τα ελληνικά δικαστήρια εννοείται ότι διατάσουν τις τράπεζες να σου δώσουν θα λάβεις την μεγαλοπρεπή υπόδειξη να κινηθείς…νομικά!
Όλα τα παραπάνω δείχνουν ποιο είναι το μεγάλο μέρος του προβλήματος σήμερα στη χώρα και ποιοι είναι το βάρος που ο πολίτης δεν μπορεί να σηκώσει…
Γ.Σ.