Ένα έργο που έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 8 μήνες καρκινοβατεί χρόνια τώρα και αντί να λύνει προβλήματα… δημιουργεί!
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ (www.sinidisi.gr)
Η αναδιαρρύθμιση των 26 εκατομ. ευρώ σταμάτησε στη μέση… εγκλωβίζοντας το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων στην Εθνική Οδό, από Ερμίτσα μέχρι Αλιμέντα, η πρόσβαση στις οποίες γίνεται μετ’ εμποδίων και μετά πολλών κινδύνων
Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2008 δημοπρατήθηκε το έργο της αναδιαρρύθμισης της Εθνικής Οδού από Ερμίτσα έως τον κόμβο Αλιμέντα. Ο προϋπολογισμός του ήταν 26 εκατομμύρια ευρώ και μειοδότης ανεδείχθη η εταιρεία D-S. Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου, σύμφωνα με τη σύμβαση που είχε υπογραφεί, ήταν 8 μόλις μήνες. Τριάμισι χρόνια μετά, όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκε κανένα έργο, αλλά μισό κι ανέσωστο όπως το παράτησαν, δημιουργεί χίλια δυο προβλήματα και προκαλεί την οργισμένη και απόλυτα δικαιολογημένη αντίδραση των δεκάδων επιχειρηματιών, οι οποίοι κινδυνεύουν και αυτοί και οι πελάτες τους στις μετακινήσεις από και προς τις επιχειρήσεις τους.
Και δε νομίζουμε ότι χρειάζεται να σταθούμε ιδιαίτερα στο να περιγράψουμε την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Η εικόνα άλλωστε είναι σε όλους γνωστή. Το ερώτημα που μένει να απαντηθεί αφορά στο πόσο ακόμη θα παραμείνει αυτή η εικόνα… Επί μακρύ χρονικό διάστημα το έργο είχε εντελώς εγκαταλειφθεί, γεγονός που υποχρέωσε το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών να αποστείλει ειδική πρόσκληση στον εργολάβο για την κήρυξή του ως έκπτωτο. Υπό την απειλή αυτή οι εργασίες ξεκίνησαν εκ νέου, με ρυθμούς χελώνας όμως.
Θυμίζουμε ότι με βάση τη μελέτη το έργο περιλαμβάνει την ανακατασκευή του παλιού δρόμου και κατασκευή βοηθητικών λωρίδων σε κάθε πλευρά της Εθνικής, φωτισμό, αποχέτευση, κόμβους κ.τ.λ. Η αρχική μελέτη δεν προέβλεπε αγωγό απορροής ομβρίων (στο ρεύμα εισόδου στο Αγρίνιο) και αυτός είναι ο λόγος που σ’ αυτή την πλευρά, απολύτως δικαιολογημένα, η εταιρεία δεν προχώρησε σε εργασίες, ζητώντας τροποποίηση της μελέτης. Το υπουργείο συνεπώς έχει το δικό του μερίδιο ευθύνης. Όπως και να ‘χει, η ουσία είναι ότι σχεδιάστηκε πριν από χρόνια, αποφασίστηκε και χρηματοδοτήθηκε ένα σημαντικό έργο για τον εκσυγχρονισμό της εισόδου της πόλης, που θα βοηθούσε, υποτίθεται, στην ανάπτυξη της εμπορικής δραστηριότητας, διασφαλίζοντας την καλή και ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων. Το αποτέλεσμα σήμερα είναι… ακριβώς το αντίθετο!
Ο δήμαρχος Αγρινίου κ. Παύλος Μοσχολιός, ο οποίος θυμίζουμε είχε συστηματικά εργαστεί για το έργο αυτό (μαζί με τον τότε γενικό γραμματέα δημοσίων έργων κ. Κατσιγιάννη), εξακολουθεί να παρεμβαίνει και οι οχλήσεις του προς τον αρμόδιο υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη είναι διαρκείς. Την πολιτική ευθύνη για τις τραγικές καθυστερήσεις και την όλη κατάσταση, φέρει ακέραια το υπ. Υποδομών, το οποίο και οφείλει να δώσει λύσεις.