Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας παρακάμπτοντας τα θεσμικά και συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών προωθεί, πειρατικά, σε χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας, ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, επισπεύδοντας τις διαδικασίες εφαρμογής της στην εκπαίδευση και δείχνοντας συγχρόνως τις προθέσεις της για την αξιοποίηση της σχεδιαζόμενης αξιολόγησης. Χωρίς διάλογο και διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, προωθεί την αξιολόγηση –χειραγώγηση των εκπαιδευτικών με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων, το κλείσιμο ή τη συγχώνευσή τους στη συνέχεια και την προετοιμασία για την εφαρμογή της νέας τύπου εφεδρείας στην εκπαίδευση που θα οδηγήσει σε απολύσεις εκπαιδευτικών, θα καθηλώσει μισθολογικά τους υπηρετούντες και το δημόσιο σχολείο σε παραπέρα υποβάθμιση. Σήμερα, που η δημόσια εκπαίδευση πλήττεται από την εφαρμογή των μνημονίων, αφού δεν διορίζονται εκπαιδευτικοί για να καλυφθούν τα κενά, υποχρηματοδοτούνται τα σχολεία, αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα και καθηλώνονται μισθολογικά οι εκπαιδευτικοί ,με τους αδιόριστους να μην μπορούν να επιβιώσουν, έρχεται η αξιολόγηση να ολοκληρώσει την καταστροφή του δημόσιου σχολείου. Το νεοφιλελεύθερο δόγμα που προωθεί ο Ο.Ο.Σ.Α. και η Ε .Ένωση βρίσκεται σε πλήρη εφαρμογή στο δημόσιο σχολείο με στόχο την υποταγή του στις ανάγκες της αγοράς. Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στο ερωτηματολόγιο της προθεσμιακής τακτοποίησης και της κλειδαριθμοποίησης των εκπαιδευτικών και καλούμε τους εκπαιδευτικούς να αρνηθούν τη συμπλήρωσή του.
Ως εκπαιδευτικοί δηλώνουμε ότι δεν φοβούμαστε, παρά επιζητούμε την αξιολόγηση που θα γίνει με αντικειμενικούς όρους, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση των εκπαιδευτικών μονάδων, τις κοινωνικές διαστρωματώσεις των μαθητών, την υποδομή των σχολείων και το επίπεδο επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Άλλωστε, οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειονότητα και σε αρμονία με την κοινωνία δεν είναι κατά της αξιολόγησης. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι από τους ελάχιστους κλάδους που αξιολογείται καθημερινά από τους μαθητές, τους γονείς και τους συναδέλφους τους, τόσο στο διδακτικό έργο όσο και στη συνολική παρουσία τους στο σχολείο.
Αρνούμαστε το ισοπεδωτικό σύστημα αξιολόγησης που προωθεί η κυβέρνηση, αφού στοχεύει στην άλωση του δημόσιου σχολείου και δεν αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως κοινωνικό αγαθό, αλλά ως εμπορευματοποιημένη υπηρεσία. Καμιά αξιολόγηση, που δεν λαμβάνει υπόψη τις κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες πραγματοποιείται η μάθηση, δεν μπορεί να βελτιώσει την εκπαιδευτική πράξη και να αναβαθμίσει το δημόσιο σχολείο.
Απορρίπτουμε τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης στην εκπαίδευση και καλούμε τους εκπαιδευτικούς μέσα από τα συλλογικά τους όργανα να αγωνιστούν για την ανατροπή των μέτρων που οδηγούν το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς στην απαξίωση και τον εξευτελισμό.