Πολλά σεμινάρια και δράσεις διοργανώνονται τον τελευταίο καιρό που αφορούν εκπαιδευτικούς στην περιοχή μας .
Αυτά περιλαμβάνουν επιστημονικές εισηγήσεις στα παιδαγωγικά, την ψυχολογία αλλά και παρουσιάσεις βιβλίων.
Το ενθαρρυντικό είναι ότι τα σεμινάρια αυτά διοργανώνονται από την ίδια την εκπαιδευτική κοινότητα είτε από σχολεία, είτε από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, τις τοπικές ΕΛΜΕ ακόμα και από πρωτοβουλίες στελέχων εκπαίδευσης όπως σχολικούς συμβούλους και διευθυντές , τα οποία έχουν ευρεία συμμετοχή. Για αυτό και μιλάμε για αυτοεπιμόρφωση, την στιγμή που προγράμματα επιμόρφωσης έχουν παγώσει όπως π.χ οι Τεχνολογίες των πληροφοριών και των επικοινωνιών στην εκπαίδευση (ΤΠΕ).
Και όταν λέμε για την έξαρση αυτή των σεμιναρίων, δεν έχει να κάνει με το σκεπτικό ότι “έρχεται η αξιολόγηση, ας είμαστε “καλά παιδιά”, αλλά είναι μια πάγια ανάγκη σε καιρούς δύσκολους: με μισθους 600 ευρώ για πρωτοδιοριζόμενους, με το σχολείο να νοσεί και να είναι υπό την Δαμόκλειο Σπάθη” των συγχωνέσευων, τον κλάδο των εκπαιδευτικών να λοιδορείται με ταπεινά πολλές φορές επιχειρήματα . Εντούτοις όμως τα σεμινάρια αυτά αγκαλιάζονται από τον ίδιο εκπαιδευτικό κόσμο σε τοπικό επίπεδο.
Το ενθαρρυντικό είναι ότι αυτά τον τελευταίο καιρό πολλαπλασιάστηκαν εντελώς αυθόρμητα και αποτελούν ίσως απάντηση με πολλαπλούς αποδέκτες: Τόσο προς την ίδια την Πολιτεία που για δημοσιονομικούς και μόνο λόγους τους έβγαζε τεμπέληδες ( σσ Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί εργάζονται περισσότερο και αμοίβονται πολύ λιγότερο από τον Μ.Ο. της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά εδώ κλείνουμε τα μάτια), όσο και προς την ίδια την κοινωνία που στην εποχή αυτή κρίσης αναζητώντας τα αίτια αυτής επισημαίνει λάθη του παρελθόντος και πολλές φορές κρίνει σκληρά.
Πολύ περισσότερο όμως η όρεξη για βελτιώση των γνώσεων πάνω σε οποιοδήποτε επάγγελμα με πρωτοβουλία των ίδιων των εργαζομένων ακυρώνει άγριες διαθέσεις επίδοξου νεοεπιθεωρητισμού που στις λάθος βάσεις που πάει να δημιουργηθεί τώρα ( δυστυχώς ζουν και βασιλεύουν θύλακες αναξιοκρατίας που δηλητηριάζουν το όλο σύστημα) αντί να λύσει προβλήματα, τα πολλαπλασιάζει…
Σχολείο λοιπόν και εκπαιδευτικοί που φροντίζουν από μόνοι τους για την επαγγελματική τους αυτάρκεια δείχνουν ότι μπορούν να παλέψουν και για τα δικαιώματα τους όταν έρθουν οι κατάλληλες συνθήκες.
Άγριος