Η αναθέρμανση του θέματος της αξιοποίησης της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής της Αιτωλοακαρνανίας ήταν ένα θέμα που μονοπώλησε το ενδιαφέρον αυτές τις ημέρες http://www.agrinionews.gr/αναθερμαίνεται-το-θέμα-του-σιδηροδρό/.
Αρκετά φθηνή θα ήταν η μεταφορά επιβατών με τρένο στην Αιτωλοακαρνανία, αν λάβουμε υπόψιν τις τιμές στον αντίστοιχο προαστιακό της Πάτρας (δείτε εδώ) και το συμβατικό δρομολόγιο ης Λάρισας- Βόλου ( δείτε εδώ) σε αντίστοιχες χιλιομετρικές αποστάσεις 12 και 46 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Μπορεί να απευθύνονται σε διπλάσιους πληθυσμούς και σε διπλάσια διακίνηση επιβατών, όμως οι τιμές 1,40 ή 3 ευρώ για 50 χιλιόμετρα σίγουρα δίνουν μεγάλο αέρα οικονομικής διαφοράς άρα και αισιοδοξίας στο θέμα της τιμής.
Αλήθεια πόσο λιγότερο θα το σκέφτονταν κάποιος να πάει μια βόλτα στο Μεσολόγγι ή να έρθει στο Αγρίνιο με έναν μέσο όχι κατ’ ανάγκη λόγω φθηνότερου κόστους, αλλά διότι θα μπορούσε να σηκωθεί, να κάνει τη βόλτα του, να χαζέψει ενώ βρίσκεται μέσα στο μεταφορικό μέσο.
Πόσοι εργαζόμενοι προς και από τις διάφορες πόλεις του Νομού θα επέλεγαν το τρένο αντί για τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα; Πόσα χρήματα θα εξοικονομούσε έτσι το κράτος;
Σε πολλές περιπτώσεις ένας προαστιακός θα αποσυμφόριζε και δρομολόγια του ΚΤΕΛ με αρκετό κόσμο, του οποίου η τιμολογιακή πολιτική καθορίζεται από αποφάσεις του αρμόδιου Υπουργείου.
Απόδειξη είναι ότι το εγχείρημα του Προαστιακού της Πάτρας έγινε βιώσιμο. Σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα του autotriti “O Προαστιακός της Πάτρας, καθώς όχι μόνο κατόρθωσε να είναι βιώσιμος, αλλά είναι κι ο μοναδικός μέχρι σήμερα που αποφέρει κέρδη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν και νεότερος από όλους. Η διαδρομή εκτείνεται από τον ¶γιο Ανδρέα μέχρι τον ¶γιο Βασίλειο. Σήμερα, δικαιώνεται η επιλογή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αξιοποιήσει την παλιά «Τρικουπική» γραμμή, ως αστικό σιδηρόδρομο, αφού πλέον κάθε μέρα μεταφέρονται περίπου 8.000 επιβάτες.”
8.000 επιβάτες λοιπόν σε μια ζώνη 300.000. 4.000 επιβάτες δεν είναι εφικτός στόχος σε μια ζώνη 150.000 έστω όπως στο Αγρίνιο-Μεσολόγγι;
Άγριος
Υ.Γ Φυσικά δεν αναφερόμαστε σε άλλα πλεονεκτήματα που υπάρχουν όπως τι θα γινόταν αν η βενζίνη με το ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον που υπάρχει στη Μέση Ανατολή πήγαινε στα ύψη ή αν υπήρχε κρίση στη χώρα κτλ. Συν τα όποια διόδια στην υπό κατασκευή Ιόνια Οδό, συν την επέκταση της γραμμής που θα ήταν τετελεσμένο αίτημα…
9 Σχόλια
Σίγουρα η δημιουργία προαστιακού θα ήταν καλή εξέλιξη για την περιοχή, αλλά υπολογισμοί κίνησης 1/2 σε σχέση με την Πάτρα είναι ατυχείς…
Η γνώμη μου είναι ότι μία σιδηροδρομική κίνηση Αγρινίου-λιμάνι Πάτρας θα ήταν η καλύτερη εξέλιξη, αλλά από τη στιγμή που δεν έχει υπάρξει τετοια πρόβλεψη για την γέφυρα δεν μπορεί να γίνει. Κρίμα…
ΠΕΤΑΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. ΣΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΙΔΙΩΣ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΥΡΙΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΑΓΡΙΝΙΩΤΩΝ ΟΠΩΣ Η ΑΜΦΙΛΟΧΙΑ, ΜΥΤΙΚΑΣ, ΠΑΛΕΡΟΣ Κ.Τ.Λ
1) σε ποια γραμμή θα κινηθεί ο προαστιακός ; στην απλή μονή; με 40 χλμ την ώρα;
2) που θα πάει; στο ΤΕΙ δεν πάει , Πάτρα δεν πάει
3) το “έργο” έγινε – και τώρα είναι ένα άχρηστο πράγμα που απλώς σαπίζει
4) α, ναι παραλίγο να το ξεχάσω στο Αγρίνιο που θα ΤΕΡΜΑΤΙΣΕΙ; θα περάσει πάνω από την εθνική οδό; για να μας πουν που θα γίνει ο σταθμός;
kε Άγριε, φαίνεται ότι είστε βαλτός, αλλιώς δεν εξηγείται η καταχώρησή σας. Εκτός όμως από κατευθυνόμενος είστε και εκτός τόπου-χρόνου αν κρίνω απο τα επιχειρήματά σας.
Σας παραπέμπω να διαβάσετε τα σχόλια για το πρώτο άρθρο που γράφτηκε. Κάτι θα καταλάβετε παραπάνω για το αίσθημα του λαού της Αιτ/νίας για το ¨τρένο του λαού¨…
ΣΙΓΟΥΡΑ, ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΗΣ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ:
1) ΚΟΣΜΟ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ-ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
2) ΘΕΡΙΝΑ ΜΠΑΝΙΑ ΣΤΟ ΚΡΥΟΝΕΡΙ
3) ΚΟΣΜΟ ΜΕΤΑΞΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ ΚΑΙ ΑΙΤΩΛΙΚΟ, ΕΥΗΝΟΧΩΡΙ, ΚΡΥΟΝΕΡΙ, ΓΑΛΑΤΑΣ
4) ΚΟΣΜΟ ΜΕΤΑΞΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ-ΔΟΚΙΜΙΟΥ (ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ)
ΟΜΩΣ ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ:
-ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΣΤΗΝ ΠΛ.ΜΑΒΙΛΗ
-ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΕΥΡΟΥΣ (1.45Μ ΠΛΑΤΟΣ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ 90-100ΚΜ ΤΗΝ ΩΡΑ
-Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΑΠΟ ΑΓΡΙΝΙΟ-ΚΡΥΟΝΕΡΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΕΡΒΑΙΝΕΙ ΤΑ 30 ΛΕΠΤΑ (ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥ Ι.Χ.)
ΕΤΣΙ, ΠΡΑΓΜΑΤΙ Η ΚΙΝΗΣΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ 4000-5000 ΜΕΣΑ ΣΕ 150000 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΑΙ (ΔΙΑΣΜΠΟΡΑ: 120000 ΑΓΡΙΝΙΟ, 15000 ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ, 15000 ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ)
***ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΘΕ ΩΡΑ, ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ-ΒΡΑΔΥ ΚΑΘΕ 2 ΩΡΕΣ
Καλό είναι να θυμηθούμε τα χρήματα τα οποία ξοδεύτηκαν για την επανακατασκευή του σιδηροδρομικού άξονα ο οποίος ήταν σε πλήρη εγκατάλειψη μέχρι το 1996 ή 1997 αν δεν λανθάνω. Δημοπρατήθηκε δύο φορές το 1998 και το 2002 και εμφανίστηκε μάλιστα τραίνο το 2004 για ευνόητους λόγους… Αυτά για την ιστορία.
Είναι καιρός πια και μάλιστα το 2015 να υπάρχει εναλλακτικό μέσο μαζικής μεταφοράς εκτός από το ΚΤΕΛ και το αστικό λεωφορείο. Είναι θέμα αφενός πολιτισμού και αφετέρου αναγκαίο προκειμένου να υπάρχει καλύτερη ποιότητα υπηρεσίας μέσω του ανταγωνισμού που θα δημιουργηθεί.
Το κατά πόσο θα προσφέρει ή δεν θα προσφέρει στην τοπική κοινωνία ή αν θα είναι βιώσιμο δεν μπορεί να προσδιορίσει με ασφάλεια κανείς, αξίζει όμως να γίνει η ύστατη προσπάθεια να λειτουργήσει…
Σχετικά με τα κενά στις συνδέσεις πχ με σχολές ή αλλά σημεία ενδιαφέροντος αυτά μπορούν να καλυφθούν με δημοτικές συγκοινωνίες.
Το Αγρίνιο πρέπει πια να εκσυγχρονιστεί και το τραίνο μπορεί να συμβάλλει ως ένα ποσοστό προς αυτή την κατεύθυνση αν και δεν θα είναι εύκολα αποδεκτό σε κάποιες συντεχνίες..
Μην μιλάτε για τρένο γιατί έτσι όπως είναι τα οικονομικά της χώρας έγινε η ζωή μας τρένο…..
Ένα τρένο από Μεσολόγγι -Αγρίνιο θα συνέφερνε πολύ τον νομό και τους κατοίκους της Αιτ/νιας γαι τους εξής λόγους:
1) Πέραν του ότι θα μεταφέρεται γενικά κόσμος, γιατί το τρένο δεν θα επεκταθεί μόνο Αγρίνιο-Μεσολόγγι, αλλά και Αμφιλοχία-Άρτα(Ήπειρο γενικά), και νομίζω και προς έξω χώρες( Αλβανία, Ιταλία..και παέι λέγοντας)…πράγμα που σημαίνει ότι θα μεταφέρονται και γεωργικά-κτηνοτροφικά πρόιοντα( όχι μόνο Αιτωλοκαρνάνων κατοίκων, αλλά και κατοίκων από άλλα μέρη της Ελλάδας).
Πράγμα που σημαίνει ότι για μια υποανάπτυκτη περιοχή όπως η Αιτωλοακαρνανία, θα βοηθηθεί σημαντικά, γιατί πλέον λόγω κρίσης, οι άρχοντες της χώρας αυτής στοχεχεύουν στο να φέρουν τον κόσμο ξανά στην ύπαιθρο.
Η Αιτωλοακαρνανία σαν νομός οκ, δεν μπορεί να προσφέρει τον τουρισμό π.χ της Λευκάδας, της Πρέβεζας..κλπ.., αλλά τον φθηνό-εναλλακτικό τουρισμό, μπορεί ναι. Όμως για τους κατοίκους της Αιτωλοακαρνανίας θα ήτανε αρκετά καλό, μα αρκετά καλό όμως να βγάζουν τα προιόντα τους προς τα έξω, μεταφέροντάς τα με τρένο, γιατί η Αιτωλοακρνανία είναι κυρίως αγροτική-κτηνοτροφική περιοχή.
Αυτό ούτως ή άλλως ήτανε και το σχέδιο του Καποδίστρια, πριν πολλά χρόνια και γι’αυτό και τον σκότωσαν έτσι (αλλά και για άλλους λόγους οκ.). Γκουγκλάρετε λίγο, διαβάστε λίγο παραπάνω ιστορία και θα δείτε ότι έχω δίκιο.
Φέρτε λίγο με νου σας οι παλαιότεροι πόσο καλύτερα ζούσε ο κόσμος όταν τα γεωργικά προιόντα της περιοχής και κυρίως του Ξηρομέρου( που είχε τον καπνό, ως το το πρώτο γεωργικό προιόν σε πωλήσεις στην Ελλάδα). ”ΟιΞηρομερίτισσες οι πιο ξακουστές-πόύσιες νύφες”..
Είναι καιρός έστω και δειλά δειλά να έρθει ανάπτυξη και στον δικό μας τον νομό, ναι..γιατί όχι?!
Ας αφήσουμε λοιπόν εμείς οι Αιτωλοκαρνάνες να γίνει και κάτι καλό στην περιοχή μας, ΑΝ ΓΙΝΕΙ.!