Δεν υπάρχουν θεραπείες με ξόρκια, αποφασίστε ΤΩΡΑ!
Γράφει ο Αδάμης Ευθύμιος (α. μέλος ΔΕΠ)
Αποφάσισα να επανέλθω στο ζήτημα του 6ου Λυκείου για να λύσω κάποιες μικρές παρεξηγήσεις που δημιουργήθηκαν.
Οφείλω πρώτα – πρώτα να παρατηρήσω πως σε κάθε δημόσιο διάλογο( σαν αυτόν που άνοιξε τώρα) είναι σεβαστές όλες οι απόψεις, αρκεί όλοι να σεβόμαστε τους αριθμούς, να υπάρχει ειλικρίνεια και οι ομιλούντες να γνωρίζουν σε βάθος το ζήτημα.
Δεύτερον θέλω να τονίσω ότι η ανταλλαγή απόψεων με τους γονείς, ιδίως μ’ αυτούς που έχουν τα παιδιά τους τώρα στο Γυμνάσιο και στο Δημοτικό, υπήρξε αρκετά χρήσιμη γιατί όπως διαπιστώνω έχουν σωστότερες εκτιμήσεις από όσους έχουν την δύναμη να διαμορφώσουν τις συνθήκες στον χώρο της παιδείας.
Τρίτον (και σημαντικότερο) θα ήθελα να ξεκαθαρίσω κάποιες πολύ απλές αλήθειες:
1ον Ο ακριβής αριθμός του μαθητικού δυναμικού της πόλης (πόσοι είναι οι μαθητές των Δημοτικών και Γυμνασίων στην πόλη και στην γύρω ζώνη) μπορεί ν’ αποτυπωθεί με ακρίβεια.
2ον Το πρόβλημα δεν λύνεται τόσο εύκολα με χωροταξική ανακατανομή των μαθητών της πόλης, δηλαδή με υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών.
3ον Η μετακίνηση του 5ου Λυκείου, πρέπει να γίνει αναγκαστικά, σαν πρώτο βήμα, αποτελεί άλλωστε μια λύση που ο ίδιος υποστήριξα στην ΕΛΜΕ με πάθος (υπάρχει η εισήγησή μου στα πρακτικά της ΕΛΜΕ, έδωσα συνέντευξη στο ραδιόφωνο στον κ. Παπαδάκη…) δυστυχώς όμως το πρόβλημα έχει πιο σύνθετη υφή.
Εδώ θα πρέπει να πω, και να το κατανοήσουν όλοι, ότι το ζήτημα έχει βαθιά σχέση : α) με τα παιδιά που φοιτούν σήμερα στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια, β)τις υπάρχουσες σχολικές αίθουσες των πέντε Λυκείων (αριθμός), εννοώ αυτές που λειτουργούν ΝΟΜΙΜΑ, με βάση το αρχιτεκτονικό σχέδιο του οικοδομήματος, γ) τον αριθμό των μαθητών κατά τμήμα(έως 27 μαθητές), δ) την κατανομή του πληθυσμού στις διάφορες περιοχές τη πόλεως( την επέκταση του πολεοδομικού ιστού), ε) τις μετεγγραφές των μαθητών και στ) την τεχνική εκπαίδευση ( υπάρχουν φυσικά και κάποια άλλα δεδομένα που επηρεάζουν, όπως π.χ. οι αστικές αντιλήψεις στην προτίμηση των σχολείων, όμως αυτά αποτελούν μια άλλη συζήτηση).
Τέλος θέλω να επισημάνω ότι οι απόψεις μου είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ και όπως ήδη ανέφερα στην προηγούμενη τοποθέτησή μου, τη πρόταση για νέο Λύκειο, 6ο, την κοινοποίησα στον πρόεδρο της ΕΛΜΕ για να συζητηθεί και να παρθούν αποφάσεις.