Όπως ήδη έχει γράψει το ypodomes.com εδώ και μέρες αποφασίστηκε η διενέργεια διαγωνισμού με τη διαδικασία της παραχώρησης για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με το Νομό Αιτωλοακαρνανίας. Σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών. Ο τίτλος είναι «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Έργου: Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας.
Στην Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων Μελετών – Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Αττικής και Ιόνιας Οδού (ΕΥΔΕ/Μ-Κ Ε.Π.Α. & Ι.Ο.) ανατέθηκαν οι αρμοδιότητες για τη διενέργεια όλων των απαραίτητων διαδικασιών αρμοδιότητας Υπουργείου Υ.ΠΟ.ΜΕ.ΔΙ σχετικά με την προώθηση του σχεδιασμού της μελέτης και της κατασκευής του έργου με Σύμβαση Παραχώρησης, την προετοιμασία των Τευχών Δημοπράτησης, τη δημοπράτηση, τη σύναψη της Σύμβασης Παραχώρησης, καθώς επίσης την εποπτεία και επίβλεψη της μελέτης και κατασκευής του Έργου κατά την κατασκευαστική περίοδο.
Ορίσθηκε ότι αρμόδιο για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της Διευθύνουσας Υπηρεσίας και τη Διαχείριση της Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου θα είναι το Τμήμα Αυτοκινητόδρομου «ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ» της ΕΥΔΕ/Μ-Κ Ε.Π.Α. & Ι.Ο.
Λόγω των νέων χρηματοοικονομικών συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί και που έχουν επιφέρει περιορισμό, τόσο των δημοσίων πόρων όσο και των ιδιωτικών και δεδομένου ότι πρόκειται για εξειδικευμένο μεγάλο έργο, σκόπιμο είναι η δημοπράτησή του να γίνει με χρήση της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, καθόσον κρίθηκε ότι η ανάθεση του Έργου με την κλειστή ή την ανοικτή διαδικασία δεν είναι εφικτή.
Το άρθρο 29, παράγραφος 1, της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ,αναφέρει πως σε περίπτωση ιδιαίτερα πολύπλοκων συμβάσεων (όπως στην προκειμένη περίπτωση), τα κράτη μέλη μπορούν να προβλέπουν ότι η Αναθέτουσα Αρχή, εφόσον κρίνει ότι η χρησιμοποίηση της ανοικτής ή της κλειστής διαδικασίας δεν επιτρέπει την ανάθεση της σύμβασης, μπορεί να προσφεύγει στον Ανταγωνιστικό Διάλογο.
Η υλοποίηση της «Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας ? Ν. Αιτωλοακαρνανίας» αφορά κατασκευή έργου μείζονος σημασίας, το οποίο αφ? ενός θα αποσυμφορήσει την πόλη της Λευκάδας από τη διαμπερή κυκλοφορία, η οποία είναι ιδιαίτερα βεβαρημένη κατά τους θερινούς μήνες, αφ` ετέρου θα επιτρέπει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα στον Δίαυλο Λευκάδας.
Σκοπός του Ανταγωνιστικού Διαλόγου είναι:
α. Να καθορισθούν τα τεχνικά μέσα με τα οποία θα μπορούσαν να ικανοποιηθούν αποτελεσματικότερα οι ανάγκες και οι στόχοι του Δημοσίου, σε σχέση με το υπό εκτέλεση Έργο.
β. Να προσδιορισθεί η νομική και η χρηματοοικονομική οργάνωση της υλοποίησης του Έργου.
Η εκμετάλλευση του Έργου μπορεί να κινητοποιήσει ιδιωτικά κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής, της λειτουργίας και της συντήρησής του.
Πηγή:ypodomes.com