Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η διάλεξη στο Μουσικό Σχολείο Αγρινίου με θέμα τους με υψηλές ικανότητες, χαρίσματα και ταλέντα, ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην επισήμανση τους και την αναγνώριση τους στο σχολείο.
Εισηγήτρια ήταν η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Αικατερίνη Γκαρή.
Η ομιλία είχε μια ξεχωριστή δομή καθώς δεν ήταν ενιαία αλλά χωρισμένη σε μέρη, όπου παρεμβάλλονταν οι ερωτήσεις του κοινού παράλληλα με την εισήγηση που συνοδεύονταν με προβολή των διαφανειών. Αυτό κίνησε το ενδιαφέρον γονιών και εκπαιδευτικών που παρευρίσκονταν στην αίθουσα οι οποίοι έκαναν πολλές και ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις.
Η θεματολογία καινοτομούσε καθώς τα χαρισματικά παιδιά πολλές φορές πέφτουν θύματα του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες, όπου σπάνιες ικανότητες παιδιών ποτέ δεν “εξαργυρώνονται” στη ζωή τους και συνήθως δεν ενσωματώνονται στο εκάστοτε σύστημα με αποτέλεσμα να χάνονται στη διαδρομή της ζωής.
Επίσης έγινε αναφορά στις προσπάθειες που γίνονται στην Ελλάδα για την ανάδειξη αυτή των χαρισματικών παιδιών, τα οποία δυστυχώς πολλές φορές αντιμετωπίζουν προβλήματα ένταξης στο εκάστοτε σχολικό περιβάλλον.
Γενικά η αξιοποίηση σπάνιων χαρισμάτων είναι ένα στοίχημα για την εκπαίδευση καθώς παράγει ταλαντούχους επιστήμονες που μπορούν να συμβάλλουν καινοτόμα και καίρια στην εκάστοτε κοινωνία όπου ζουν και μεγαλώνουν.