«Κάθε μήνα από τον Ιούνιο έως και το Δεκέμβριο του 2014, θα διανέμονται πακέτα με τυποποιημένα είδη τροφίμων και είδη προσωπικής υγιεινής, σε 50 οικογένειες με ανήλικα τέκνα και με ετήσιο γενικό φορολογητέο εισόδημα κάτω των 8.000 Ευρώ». Αυτό ανακοίνωσε η ενορία του Αγίου Δημητρίου εξηγώντας μας ότι έχει την ευλογία του Μητροπολίτη και είναι ευγενική χορηγία της Ένωσης Εφοπλιστών της Ελλάδας.
Πρέπει να πω ότι δεν είμαι αντίθετος προς τη βοήθεια από ιδιώτες προς το κοινωνικό σύνολο. Ακόμα κι αν στο πίσω μέρος του μυαλού τους έχουν κάτι άλλο, αυτό δεν αφορά στον ταλαίπωρο που πεινάει. Φυσικά από κατηγορίες σαν τους εφοπλιστές θα προτιμούσα να δώσουν στην Εφορία αυτά που αναλογεί στη δύναμη τους(για να μην πούμε για εκείνους που είναι εφοπλιστές κάνοντας δρομολόγια με την ευγενική χορηγία του κράτους). Ή θα προτιμούσα να έβαζαν και κανένα Έλληνα να δουλέψει στα καράβια τους, όπου αν δεν είσαι Φιλιππινέζος, πλην καπετάνιου και πρώτου μηχανικού, τρως πόρτα.
Επίσης πρέπει να πω ότι αυτό το όριο των 8 χιλιάδων ευρώ μου φαίνεται πολύ ψηλό και κάτι εγώ δεν καταλαβαίνω. Είχα την αίσθηση ότι υπάρχει πολύ πιο ακραία φτώχεια από 8 χιλιάδες ευρώ φορολογική δήλωση. Ξέρω γω, μηδενική ας πούμε, χωρίς στον ήλιο μοίρα που λένε, και μάλιστα σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό από εκείνων των 50 συμπολιτών μας.
Το θέμα όμως που με καίει είναι ότι αυτή η ανακοίνωση έρχεται σε πολύ κακή συγκυρία. Μόλις χτες ο Σεραφείμ Πειραιώς,χωρίς να τον ρωτήσει κάποιος, εξέδωσε ανακοίνωση/δελτίο Τύπου υπέρ γνωστού Έλληνα εφοπλιστή ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ του και τον τίτλο του στην αθλητική Α.Ε που εμπλέκεται σε ένα βούλευμα της δικαιοσύνης μαζί με άλλα 11 φυσικά πρόσωπα. Βούλευμα συνοδευόμενο από έτοιμο προανακριτικό υλικό να γίνει δικογραφία για σοβαρά θέματα που σχετίζονται με δράση κυκλωμάτων στο ποδόσφαιρο. Η ανακοίνωση έκανε εντύπωση γιατί πέραν του ότι εκεί αναφέρει τα πάντα, κάνει και νομικές παρατηρήσεις, ως μη οφείλει ένας θρησκευτικός ηγέτης που πληρώνεται από την Ελληνική Πολιτεία(λέει ότι ξέρει εκείνος γιατί έχει αναλάβει πολλές προανακρίσεις εντός της Εκκλησίας…). Κι όλα αυτά την ώρα που Βήμα, Νέα, Έθνος, Πρώτο Θέμα, Real, αλλά και ο αριστερός ριζοσπαστικός Τύπος(πλην θαμμένων μονόστηλων), ομού με τον αντικειμενικό αθλητικό Τύπο δεν αναφέρουν τίποτε. Ούτε καν το ότι υπάρχει μια έρευνα.
Πως συσχετίζω τις δύο υποθέσεις και βρίσκω κακή την συγκυρία περί βοηθείας εις το Αγρίνιον από τους εφοπλιστάς; Πολύ απλά υπάρχει η φήμη ότι στην ενορία του Σεραφείμ, που νομίζω ενθυμούμαι καλώς ότι έχει παραστεί και έχει μιλήσει σε εκδήλωση στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου, έγινε πρόσφατα εφοπλιστική δωρεά σημαντικού ιερατικού υλικού αλλά και ανάλογες εκδηλώσεις μοιράσματος δωρεάν τροφίμων προς τους πιστούς. Οι συνειρμοί, θέλω να πω, καμιά φορά είναι αναπόφευκτοι και αναπόδραστοι, ούτως ειπείν.
Υ.Γ. Πως τα φέρνει καμιά φορά η ζωή. Έζησα κάτι καλά χρονάκια στο Χατζηκυριάκειο κοντά στον Άγιο Νείλο, που λέει και το τραγούδι, και από κει τώρα ακούω τόσο σημαντικά νέα…
Γ.Σ.
6 Σχόλια
Και διηγώντας τα να κλαίς…ευτυχώς που ο παπακώστας του Αγίου Δημητρίου είναι παναθηναικός διαφορετικά τι άλλο θα κατέβαζε η τζούφρα…
Τα “καλά χρονάκια στο Χατζηκυριάκειο” δεν ήταν αρκετά χρειάζονται κι άλλα για την θεραπεία!!!
Πολύ “χριστιανική” η ατάκα σου εθελλόντρια!!! Άμα δε σου αρέσει το δημοσίευμα, μην το διαβάζεις!! Δεν έχεις το δικαίωμα, όμως, ως πιστή χριστιανή που είσαι, να ειρωνεύεσαι τον αρθρογράφο εδώ που εκφράζει μία άλλη άποψη! Θυμίζεις Καζαντζάκη που ειρωνεύονταν με τον ίδιο τρόπο που το κάνετε εσείς κάποιους ιερωμένους…. Μήπως είστε οπαδός του;;;;
Μαίρη Τ. άσε να ερμηνεύσουν το πόσο πιστή χριστιανή είμαι οι ίδιοι οι Χριστιανοί. Όσο αφορά τήν ελευθεροτυπία σου, με αγάπη σου λέω ότι όλα στην ζωή έχουν όρια, διαφορετικά ακόμη και ο τύπος καταντά φασιστική προπαγάνδα ή για πιο προχωρημένους εγκληματική οργάνωση που μέσω του τύπου κάποιοι προσπαθούν να εξουσιάζουν τα πάντα σε μια πόλη, ρίχνωντας λάσπη σε άνθρώπους που δεν είναι του χεριού τους. Υπάρχει ακόμα η δικαιοσύνη…
Εθελόντρια, εντάξει, εγώ την άποψή μου είπα και χαίρομαι που βοηθάτε ανθρώπους!! Τώρα, αν ο Τύπος και οι δημοσιογράφοι καταντούν “φασιστική προπαγάνδα” ή “εγκληματική οργάνωση”, όπως λέτε, αυτό αφορά εκείνους κι όχι εμένα… Ας σου απαντήσουν εκείνοι!!
Αγαπητέ συντάκτη του άρθρου, οι συνειρμοί ενός ανθρώπου επί οποιουδήποτε θέματος, έχουν διαφορετική βαρύτητα όταν αυτός τους κρατάει για τον εαυτό του (ως σκέψεις), όταν τους συζητάει με τον περίγυρό του ή όταν τους δημοσιεύει στο ευρύ κοινό.
Για να είναι ορθός ο συνειρμός, θα πρέπει να ξεκινάει από ΣΩΣΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ, τα οποία θα οδηγήσουν με τους κανόνες της ΛΟΓΙΚΗΣ σε ΟΡΘΑ συμπεράσματα (έστω και αν αυτά εν τέλει δεν εκφράζονται αλλά αφήνονται να εννοηθούν). Αν κάτι από τα προηγούμενα παραβιασθεί, ο συνειρμός είναι λανθασμένος, οπότε στο μεν προσωπικό επίπεδο, οδηγεί τον άνθρωπο σε παραλογισμό, σε επίπεδο περιγύρου σε ανούσιες ρητορείες, στο δε επίπεδο της δημοσιεύσεως του λανθασμένου συνειρμού στο ευρύ κοινό (όπως εδώ) σε απόπειρά παραπλάνησης του κοινού.
Επιτρέψτε μου λοιπόν, με όλο το σεβασμό προς το ανώνυμο πρόσωπό σας, να προσπαθήσω να ακολουθήσω τους συνειρμούς σας, έχοντας κατά νου και την επίσημη ανακοίνωση του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Αγρινίου για το σχετικό θέμα, όπως δημοσιεύθηκε (και) στο Agrinionews στις 10//7/2014:
1. Ξεκινώντας από τον τίτλο του άρθρου σας (“Δωρεές στην ενορία από τους εφοπλιστάς”), αυτός είναι τελείως λανθασμένος και παραπλανητικός. Οι δωρεές (προσφορές) δεν έγιναν σε καμία ενορία ΑΛΛΑ σε οικογένειες του Αγρινίου. Επίσης δεν έγιναν από εφοπλιστές, όπως γράφετε, αλλά από μια Ένωση, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (η λεπτή διαφορά θα γίνει κατανοητή παρακάτω).
2. Γράφετε στην πρώτη παράγραφο του άρθρου σας ότι “… είναι ευγενική χορηγία της Ένωσης Εφοπλιστών της Ελλάδας”. Μέχρι εδώ καλά, παρότι στην επίσημη ανακοίνωση, πουθενά η προσφορά δε χαρακτηρίζεται ως “ευγενική χορηγία”. Στη δεύτερη όμως παράγραφο, γράφετε “…για να μην πούμε για εκείνους που είναι εφοπλιστές κάνοντας δρομολόγια με την ευγενική χορηγία του κράτους…”. Εδώ η ορολογία σας “ευγενική χορηγία” έχει ξεκάθαρα ειρωνική έννοια, υπονοώντας ότι το κράτος στηρίζει ανόμως ή αδίκως εφοπλιστές (οποιοδήποτε από αυτά τα 2 εννοείτε). Η παραπλάνηση εδώ συνίσταται στη χρησιμοποίηση της ίδιας φράσης (“ευγενική χορηγία”) σε 2 σημεία, με διαφορετική όμως έννοια σε κάθε σημείο, έτσι ώστε να δημιουργηθεί στον αναγνώστη ο λανθασμένος συνειρμός ότι η σχέση κράτους – εφοπλιστών (όπως την περιγράφετε) είναι όμοια με τη σχέση της Ένωσης εφοπλιστών και του Αγίου Δημητρίου Αγρινίου. Ωραίο κόλπο, αλλά παραπλανητικό…
3. Το τι έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους οι εφοπλιστές, το τι αποδίδουν στην εφορία και ποιους μισθώνουν, παρότι θα συμφωνούσα εγώ ότι είναι σημαντικά θέματα (άλλωστε ο σκοπός μου δεν είναι σε καμία περίπτωση να υποστηρίξω κανέναν εφοπλιστή), λίγη σημασία έχουν για τη συγκεκριμένη δράση. Σημασία εδώ έχει ότι προσφέρουν ΜΗ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ βοήθεια για συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.
4. Γράφετε στη συνέχεια ότι “…αυτό το όριο των 8 χιλιάδων ευρώ μου φαίνεται πολύ ψηλό και κάτι εγώ δεν καταλαβαίνω” και παρακάτω ότι “υπάρχει πολύ πιο ακραία φτώχια…σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό από εκείνων των 50 συμπολιτών μας…”. Καταρχήν τα 8.000 δεν είναι εισόδημα ετήσιο γενικό φορολογητέο εισόδημα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση (το να είμαι δηλαδή άνεργος και να έχω ένα σπίτι αξίας 8.000 ευρώ για να διαμένω, δε σημαίνει ότι τα βγάζω πέρα εύκολα, καθόσον, όπως θα γνωρίζετε, οι τοίχοι, τα πατώματα και τα πλακάκια, ως γνωστόν δεν τρώγονται ούτε από εμένα, ούτε από την υπόλοιπη οικογένειά μου). Δεύτερον, οι 50 δεν είναι συμπολίτες, αλλά οικογένειες (και μάλιστα με ανήλικα τέκνα και κάποιες εξ’ αυτών πολύτεκνες). Συνεπώς κάνετε τον πολλαπλασιασμό (επί 3 τουλάχιστον…) για να έχετε τα πραγματικά νούμερα. Τρίτον, οι δράσεις του Αγίου Δημητρίου, εφόσον τις παρακολουθείτε, αφορούν καθημερινή προσφορά σε 287 εγγεγραμμένους στα συσσίτια, σε πάνω από 500 μαθητές στο Κοινωνικό Φροντιστήριο και σε άλλους (φυλακισμένους κ.α.). Αν λοιπόν βρίσκετε μικρό τον αριθμό των 50 οικογενειών (και όχι ατόμων) για τη συγκεκριμένη δράση αλλά και το γενικότερο αριθμό των αδελφών μας που στηρίζει ο Άγιος Δημήτριος, πείτε μας ποιος αριθμός θα σας ικανοποιούσε, που θα έπρεπε να στηρίξει μία επαρχιακή ενορία. Κανένα δισεκατομμύριο ίσως;
5. Σχετικά με τη δικαστική υπόθεση του εφοπλιστή και την ανακοίνωση που λέτε ότι εξέδωσε ο κ. Σεραφείμ Πειραιώς, για να πω την αλήθεια κανένα από τα 2 θέματα δε γνωρίζω. Παρόλα αυτά, όταν γράφετε ότι ο κ. Σεραφείμ (όπως και ο υπόλοιπος κλήρος) “πληρώνεται από την Ελληνική πολιτεία”, αυτό είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή (και εξίσου ουσιαστική) είναι το τι έχει ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙ στο παρελθόν η Εκκλησία στην Πολιτεία για τη μισθοδοσία του κλήρου. Ψάξτε το (αν δεν το γνωρίζετε)… Τους μόνους που ΞΕΚΑΘΑΡΑ πληρώνει η Πολιτεία (δηλαδή ο Έλληνας φορολογούμενος) είναι τους μουσουλμάνους ιερείς της Θράκης…
6. Τέλος, ακόμη και αν ο κ. Σεραφείμ εξέδωσε ανακοίνωση υπέρ συγκεκριμένου εφοπλιστή, όπως γράφετε (επαναλαμβάνω, δεν το γνωρίζω και δεν έχω επ’ αυτού γνώμη), ακόμη και αν ο κ. Σεραφείμ έχει μιλήσει σε εκδήλωση στον Ι. Ν. Αγίου Δημητρίου (όπως όντως έχει γίνει), ο “συσχετισμός” με την προσφορά της ΕΝΩΣΗΣ ελλήνων εφοπλιστών σε οικογένειες του Αγρινίου είναι παντελώς άσχετος. Το να είναι ένας εφοπλιστής έστω υπόδικος, δε σημαίνει ότι ευθύνεται και ολόκληρη η Ένωση. Επίσης, η ανακοίνωση του Αγίου Δημητρίου δε στηρίζει αλλά απλά ευχαριστεί την Ένωση για τη (ΜΗ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ) προσφορά της. Τόσο απλά και τόσο αληθινά. Τι δεν καταλαβαίνετε;