Έκπτωτος ο ανάδοχος του έργου και… προβλημάτων συνέχεια
Η αναδιαρρύθμιση της Εθνικής Οδού έχει εξοντώσει δεκάδες επιχειρήσεις. Έντονες οι διαμαρτυρίες, πλήγμα στην τοπική οικονομία
Κάτι πρέπει να γίνει! Η ιστορία αυτή με την αναδιαρρύθμιση της Εθνικής Οδού από Ερμίτσα έως τον κόμβο του Sprider έχει εξελιχθεί σε εφιάλτη για το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Οι καταγγελίες και τα παράπονα για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει εξαιτίας του έργου… που ποτέ δεν τελειώνει, σταματημό δεν έχουν. Οι άνθρωποι δικαιολογημένα φωνάζουν, αφού με δυσκολία έχουν οι ίδιοι και οι εργαζόμενοί τους πρόσβαση στις επιχειρήσεις τους. Για τους δε πελάτες… ούτε κουβέντα να γίνεται.
Η εικόνα άλλωστε είναι σε όλους γνωστή. Και η εικόνα αυτή είναι απαράλλακτη χρόνια τώρα. Η ανάδοχος εταιρία ανά διαστήματα προχωρούσε σε κάποιες υποτυπώδεις εργασίες, ουσιαστική πρόοδος όμως δεν υπήρξε. Έτσι, σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες της «Συνείδηση», με το αιτιολογικό ότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν ανταποκρινόταν στις συμβατικές της υποχρεώσεις, κηρύχθηκε έκπτωτη. Η ανάδοχος έχει τώρα προθεσμία δύο εβδομάδων να υποβάλει ένσταση. Σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτή, θα ακολουθηθούν οι εκ του νόμου προβλεπόμενες διαδικασίες.
Η είδηση αυτή όμως, που αποκλειστικά σήμερα δημοσιεύουμε, είναι βέβαιο ότι καθόλου δεν θα καθησυχάσει τους επιχειρηματίες… Είναι άλλωστε τοις πάσοι γνωστό ότι σ’ αυτές τις περιπτώσεις παρατηρείται πρόσθετη πολύμηνη καθυστέρηση, ενώ καμία εγγύηση δεν υπάρχει ότι ο επόμενος εργολάβος, όποιος και να είναι αυτός, θα ανταποκριθεί.
Θυμίζουμε πάντως ότι το έργο ανακοινώθηκε σχεδόν πριν από πέντε (5) χρόνια (!), όταν ο δήμαρχος Π. Μοσχολιός, παίρνοντας πάνω του αυτή την υπόθεση, επισκέφθηκε τον τότε γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων αξιώνοντας την εκτέλεση του έργου που θα αναβάθμιζε την είσοδο της πόλης και θα καθιστούσε τη διέλευση των οχημάτων ασφαλή.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για υποέργο της μεγαλύτερης εργολαβίας για την «υλοποίηση επεμβάσεων για την άρση επικινδυνότητας κόμβων και θέσεων διέλευσης πεζών στον άξονα Αντίρριο – Ιωάννινα», ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου είναι 17 εκατομμύρια ευρώ. Τα 5 εκατομμύρια αφορούν στην αναδιαρρύθμιση. Λεφτά… όχι απλά δεσμευμένα και εξασφαλισμένα, αλλά διαθέσιμα. Κι όμως, το έργο καρκινοβατεί τόσα χρόνια.
Είναι ένα από τα «συνωδά» έργα της Ιονίας, που ακολούθησε και αυτό τη μοίρα όλων των μεγάλων έργων. Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτ/νίας κ. Κώστας Ρόκκος το έθεσε βέβαια στην επιστολή του προς τον αναπληρωτή υπουργό κ. Σταύρο Καλογιάννη και στην επικείμενη συνάντηση μαζί του θα το επαναφέρει επιτακτικά (όπως και το θέμα της σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιονία και άλλα).
Τέλος, υπενθυμίζουμε ότι η μελέτη του έργου περιλαμβάνει την ανακατασκευή του ήδη υπάρχοντος δρόμου, την κατασκευή βοηθητικών δρόμων σε κάθε πλευρά της Εθνικής οδού, κόμβους, όπου αυτοί είναι απαραίτητοι, φωτισμό, αποχέτευση, καθώς επίσης την κατασκευή των κόμβων στην διασταύρωση της Ε.Ο. με την οδό Καλλέργη και στις σχολές του Ο.Α.Ε.Δ.
ΦΩΤΗΣ ΜΠΕΡΙΚΟΣ