Την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014 στις 19.00, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Παπαστράτειου Μεγάρου στο Αγρίνιο, το Τμήμα Πνευματικών και Καλλιτεχνικών Εκδηλώσεων της Γυμναστικής Εταιρείας Αγρινίου, παρουσίασε τον χαράκτη-ζωγράφο Απόστολο Κούστα και το έργο του, σε μια εκδήλωση με τίτλο «ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΥΣΤΑΣ».
Με αυτό το λεκτικό σχήμα, που συνδυάζει δύο εκ πρώτης όψεως ασύνδετες έννοιες: την εικόνα και την γραφή, ο χαράκτης υπαινίσσεται ότι χρησιμοποιεί εικόνες για να καταγράφει πανάρχαιες και σύγχρονες ιστορίες, να περιγράφει αρχέγονα και σημερινά ανθρώπινα συναισθήματα. Ή μήπως καταγράφει χαράσσοντας, δηλαδή ασκώντας την τέχνη του, εικόνες που βρίσκονται καταγεγραμμένες στο συλλογικό υποσυνείδητο, φέρνοντας στην εποχή μας πληροφορίες που συγκεντρώνει το ανθρώπινο είδος εδώ και χιλιάδες χρόνια;
Η εκδήλωση δεν ήταν μια ακόμη έκθεση έργων του καλλιτέχνη, ο οποίος έχει εκθέσει έργα του στο Αγρίνιο δύο φορές στο παρελθόν το 1995 και το 2005. Ήταν μια συζήτηση για την τέχνη, με παρουσίαση του ίδιου του καλλιτέχνη από ανθρώπους που μίλησαν γι αυτόν και παρουσίαση των απόψεών του από τον ίδιο. Αρχή έγινε με τον Παναγιώτη Χατζηγεωργίου, που ανέλυσε τον τίτλο της εκδήλωσης και παρουσίασε τους ομιλητές.
Μίλησαν η φιλόλογος Σπυριδούλα Αλεξανδροπούλου, εκπαιδευτικός , τέως λυκειάρχης, η οποία έδωσε το βιογραφικό του καλλιτέχνη και μίλησε για τον ίδιο και την οικογένειά του και ο νευρολόγος Κωνσταντίνος Μπίσσας, ο οποίος ανέλυσε την σχέση νευρολογίας-τέχνης, παρουσίασε στοιχεία από τον πολύ καινούργιο κλάδο της επιστήμης του που ονομάζεται Νευροαισθητική και προσέγγισε τον καλλιτέχνη από την θεωρητική πλευρά του έργου του. Παράλληλα με τις εισηγήσεις γινόταν εικονική έκθεση έργων του Κούστα με υλικό, που ετοίμασε ο φωτογράφος Δημήτρης Δημητρίου. Αμέσως μετά ο ίδιος ο Απόστολος Κούστας παρουσίασε περίπου 150 έργα του, παλιότερα και νεότερα, τα οποία και ανέλυσε, αναφερόμενος στο φιλοσοφικό υπόβαθρο των έργων του.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με απαντήσεις που δόθηκαν σε ερωτήσεις που υπέβαλλε το κοινό και έδωσαν την ευκαιρία στον μεν καλλιτέχνη να αναφερθεί στα ερεθίσματα και τους προβληματισμούς του, στο δε κοινό να γνωρίσει καλύτερα τον χαράκτη.
Γράφει ο Christophe Bacquaert : Η χαρακτική του Απόστολου Κούστα δε χρησιµοποιεί για βάση ούτε το ξύλο, ούτε την πέτρα, ούτε το µέταλλο, αλλά τσιµεντένιες πλάκες. Ο καλλιτέχνης, ως αληθινός µάστορας εκτελεί ο ίδιος µε τα χέρια του κάθε στάδιο της διαδικασίας υλοποίησης του έργου, χωρίς τη µεσολάβηση τρίτου ή τη βοήθεια μηχανήματος. Το υλικό, σε συνδυασµό µε την κατάλληλη επιλογή χαρτιού και χρωστικών ουσιών, παρέχει πλήθος εκφραστικών δυνατοτήτων που παραµένουν, ωστόσο, άρρηκτα συνδεδεµένες µε την έµπνευση του Απόστολου Κούστα: νέες αναλογίες που ενίοτε αναζητούν το µνηµειώδες, απέριττες και ιερατικές γραµµές, πυκνότητα και ζεστασιά της υφής και των χρωµάτων.
Έξω από την αίθουσα είχε στηθεί μια μικρή έκθεση έργων που ήταν αντιπροσωπευτικά των τεχνικών που χρησιμοποιεί ο καλλιτέχνης και προβαλλόταν βίντεο παρουσίασης του τρόπου εργασίας του καλλιτέχνη στο εργαστήριό του, που ετοίμασε ο φωτογράφος-εικονολήπτης Γιάννης Γιαννακόπουλος.
Σε εποχές όπως η σημερινή, που όγκοι προβλημάτων χαρακτηρίζουν την καθημερινή ζωή και πολλοί συνάνθρωποί μας αντιμετωπίζουν σοβαρότατα θέματα επιβίωσης, η ενασχόληση με την τέχνη δεν είναι πολυτέλεια. Η Τέχνη μπορεί να βοηθήσει να ζούμε λίγο καλύτερα γιατί, η Τέχνη επουλώνει τις πληγές που προκαλούν η καθημερινότητα, η αδικία, το θράσος, η αγένεια, η αυθαιρεσία, το έτσι μ’ αρέσει.