Οι εκπαιδευτικοί της Α/θμιας ακύρωσαν σήμερα στην πράξη τα σεμινάρια για τη λεγόμενη ‘αυτοαξιολόγηση’, παρεμβαίνοντας έξω από το 3ο και 16ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου. Το Δ.Σ. του Συλλόγου εκπαιδευτικών Αγρινίου – Θέρμου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, μαζί με εκαπιδευτικούς που πήραν μέρος στη στάση εργασίας, συγκεντρώθηκαν έξω από τα δύο σχολεία που είχαν επιλεγεί ως χώρος διεξαγωγής των σεμιναρίων και ματαίωσαν την προγραμματισμένη ενημέρωση των διευθυντών για την ‘αυτοαξιολόγηση’. Οι εκπαιδευτικοί ανανέωσαν το ραντεβού τους για αύριο στις 11:30 έξω από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, όπου έχει προγραμματιστεί ένα παρόμοιο σεμινάριο και δηλώνουν αποφασισμένοι να μην αφήσουν να περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για την αξιολόγηση.
3 Σχόλια
Όταν ήμουν μαθήτρια θαύμαζα τους δασκάλους και τους καθηγητές μου οι οποίοι δεν είχαν μείνει στο βασικό πτυχίο τους αλλά μέσα στα χρόνια της καριέρας τους είχαν αποκτήσει π.χ. κάποιο μεταπτυχιακό πάνω στην ειδικότητά τους ή πάνω στην ψυχολογία των μαθητών κ.λπ. Προσωπική μου άποψη είναι ότι οι εκπαιδευτικοί (όλων των βαθμίδων) πρέπει να είναι παράδειγμα προς μίμηση για τους μαθητές. Πόσους εκπαιδευτικούς απασχόλλησε ποτέ η εικόνα που δίνουν στους μαθητές τους όταν οι ίδιοι επαναπαύθηκαν στο βασικό πτυχίο και στη μονιμότητα του δημοσίου; Πιστεύω ότι έφτασε ο καιρός που οι νέοι πρέπει να συνειδητοποιούν την εύθυνη που “κουβαλά” το εκάστοτε επάγγελμα που επιλέγουν και πόσο μα΄λλον όταν αφορά μαθητές.
γιατί τόση αφέλεια, Μαρία; υπάρχει περίπτωση αυτοί που κυβερνούν σήμερα να κάνουν αξιολόγηση για το καλό της παιδείας; βάλε λίγο το μυαλό σου να σκεφθεί. μα, έχουν διαλύσει κάθε δομή του κράτους, η αξιολόγηση τους μάρανε; άλλοι είναι οι στόχοι, χρυσή μου!
Ο εκπαιδευτικός δεν ασκεί επάγγελμα αλλά λειτούργημα. Οπότε, στους πραγματικούς λειτουργούς, κριτής είναι μόνο η συνείδησή τους. Τα προσόντα κάθε εκπαιδευτικού πρέπει να είναι η αγάπη γι’ αυτό που κάνει, η μεταδοτικότητα, η ικανότητα να κάνει τους μαθητές του να χαίρονται όταν βρίσκονται στην τάξη μαζί του και να τον θεωρούν Δάσκαλο με κεφαλαίο για μετάδοση γνώσεων, για διαμόρφωση σωστού χαρακτήρα και οικοδόμηση υγιούς προσωπικότητας. Αυτά καμία αξιολόγηση, από κανέναν, δε μπορεί να τα αλλάξει, γιατί πηγάζουν από μέσα βαθιά. Το λειτούργημα του εκπαιδευτικού, αν κάποιος δεν το αγαπά, αποκλείεται να προσφέρει τ’ αναμενόμενα κι απλά το μετατρέπει σε επάγγελμα. Επομένως κι εδώ τίποτε δε θα προσφέρει η αξιολόγηση όσον αφορά τα παραπάνω. Παλιότερα πήγαινε για εκπαιδευτικός αυτός πού λάτρευε αυτή την απασχόληση. Σήμερα – δυστυχώς – οι περισσότεροι βρίσκονται εκεί από κάποια τυχαία ” καραμπόλα “. Ούτε αυτούς πρόκειται όμως να τους αλλάξει η οποιαδήποτε αξιολόγηση. Πάσχει ολόκληρο το εκπαιδευτικό μας σύστημα κι όχι ο καθένας μεμονωμένα…