Μετά και το προ εβδομάδας τροχαίο. Αλλαγή της ρύθμισης των φαναριών, κυκλικός ή ανισόπεδος κόμβος οι λύσεις για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα.
Μια πραγματική παγίδα τροχαίων ατυχημάτων ακόμη και θανατηφόρων, απέκτησε το Αγρίνιο πέρυσι το καλοκαίρι, «πακέτο» μαζί με το νέο Γενικό Νοσοκομείο. Πρόκειται για τον κόμβο επί της εθνικής οδού μπροστά ακριβώς από το νοσοκομείο, στον οποίο σημειώθηκε άλλο ένα τροχαίο την προηγούμενη εβδομάδα, που είχε ως αποτέλεσμα την κατάληξη ενός από τους εμπλεκόμενους, ο οποίος αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας και με το τροχαίο επιβαρύνθηκε η κατάστασή του.
Είναι το δεύτερο σοβαρό τροχαίο που συμβαίνει στο ίδιος ακριβώς σημείο τον τελευταίο χρόνο, μετά τον θανατηφόρο τραυματισμό που σημειώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Παρά τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στον κόμβο κατόπιν εισήγησης του διοικητή της Τροχαίας Αγρινίου Δημήτρη Παπαευθυμίου, το πρόσφατο δυστύχημα καταδεικνύει την ανάγκη για τον εκ νέου σχεδιασμό του οδικού σημείου.
Το πλέον πρόσφατο ατύχημα έξω από το νοσοκομείο συνέβη την προηγούμενη Τρίτη, όταν στα φανάρια επί της εθνικής οδού συγκρούστηκαν δύο οχήματα, το ένα από τα οποία ήταν ταξί, με αποτέλεσμα να προκληθούν υλικές ζημιές και να τραυματιστούν ελαφρά οι επιβαίνοντες. Ένας από τους τραυματίες όμως ήταν αιμοκαθαρούμενος, ο οποίος εκείνη τη στιγμή αποχωρούσε από το νοσοκομείο. Αν και αρχικά ο τραυματισμός του δεν ενέπνεε ανησυχία, εξαιτίας της επιβαρυμένης κατάστασης της υγείας, αυτός τελικά κατέληξε, αποτελώντας στην ουσία το δεύτερο θύμα της συγκεκριμένης διασταύρωσης. Πέρα όμως από αυτά τα δυστυχήματα, στο ίδιο σημείο έχει πραγματοποιηθεί μεγάλος αριθμός τροχαίων υλικών ζημιών. Άλλωστε απανωτά ήταν και τα ατυχήματα εντός του νοσοκομείου εξαιτίας της λανθασμένης σχεδίασης των εσωτερικών δρόμων, η κίνηση στους οποίους επανασχεδιάστηκε πρόσφατα ακριβώς για να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών και την παραχώρηση προς χρήση του νέου νοσοκομείου Αγρινίου πέρυσι το καλοκαίρι, παραδόθηκε στην κυκλοφορία και ο κόμβος που βρίσκεται επί της εθνικής οδού ακριβώς μπροστά του, με σκοπό την διευκόλυνση της πρόσβασης σε αυτό των τροχοφόρων οχημάτων. Άλλωστε, η εύκολη πρόσβαση σε αυτό μέσω της εθνικής οδού ήταν επιτακτικό ζήτημα, από τη στιγμή που πρόκειται για το μεγαλύτερο νοσοκομειακό ίδρυμα του νομού Αιτωλοακαρνανίας αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Όπως αποδεικνύεται όμως από τα συνεχή τροχαία ατυχήματα, ο σχεδιασμός της διασταύρωσης ενδεχομένως να μην είναι και ο καλύτερος δυνατός.
Μετά το θανατηφόρο τροχαίο που έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο όταν λεωφορείο παρέσυρε το ΙΧ όχημα στο όποιο επέβαινε ο δικηγόρος κ. Νικάκης, υπήρξε άμεση κινητοποίηση της τροχαίας αλλά και των εργαζομένων του νοσοκομείου. Σε αυστηρή ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή το τραγικό συμβάν το Σωματείο Εργαζόμενων του Νοσοκομείου, γινόταν λόγος για «εγκληματική αμέλεια», ζητώντας την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων φορέων για τη βελτίωση της κατάστασης. Πράγματι, κατόπιν αυτοψίας και εισηγήσεων του διοικητή της Τροχαίας Δημήτρη Παπαευθυμίου, προς τους φορείς υλοποίησης της εθνικής οδού και του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών, αλλάχθηκε ο χρονισμός των φαναριών με αποτέλεσμα, όπως αναφέρει ο ίδιος, να υπάρχει αισθητή μείωση του αριθμού των ατυχημάτων.
«Είναι πρώτιστα θέμα οδηγικής συνείδησης και νοοτροπίας, αφού ο συγκεκριμένος κόμβος απαιτεί «καλό» οδηγό», αναφέρει στην εφημερίδα «Σ» ο διοικητής της τροχαίας Αγρινίου, ο οποίος επισημαίνει ότι παρά τις αλλαγές που έγιναν κατόπιν δικής του πρότασης, το ιδανικότερο θα είναι η εκ νέου σχεδίαση της διασταύρωσης, με την κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου. Όπως υποστηρίζουν όμως οι αρμόδιοι φορείς, οι διαστάσεις του δρόμου στο σημείο εκείνο είναι τέτοιες που δεν επιτρέπουν την κατασκευή κυκλικού κόμβου. Εναλλακτικά, προτείνει ο κ. Παπαευθυμίου, θα μπορούσε να αυξηθεί ο χρόνος παραμονής στα δύο φανάρια, κάτι το οποίο όμως όπως είναι εύλογο, θα καθυστερούσε την κίνηση των οχημάτων επί της εθνικής οδού.
Ένα άλλο ενδεχόμενο το οποίο θα πρέπει να εξετάσουν σοβαρά οι αρμόδιοι φορείς, είναι η κατασκευή ενός ανισόπεδου κόμβου για την πρόσβαση από και προς το νοσοκομείο. Μια τέτοια λύση απαιτεί σοβαρό σχεδιασμό, θα έχει σημαντικό κόστος υλοποίησης, ενώ θα χρειαστεί να διακοπεί η κίνηση των οχημάτων επί του σημείου και να γίνει προσωρινά διαφορετική χάραξη του δρόμου, έως ότου υλοποιηθούν οι εργασίες. Θα έχει όμως και τα σημαντικότερα οφέλη, αφού ένας ανισόπεδος κόμβος όχι μόνο θα παρέχει την ασφαλέστερη λύση αλλά θα έχει και την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση επί της κίνησης στην εθνική οδού.
Έως ότου επιλεχθεί όμως οποιαδήποτε από όλες αυτές τις λιγότερο ή περισσότερο υλοποιήσιμες λύσεις, παραμένουμε με έναν κόμβο θανατηφόρα παγίδα αλλά και με την μοναδική πρωτοτυπία να έχουμε φωτεινούς σηματοδότες ρύθμισης της κυκλοφορίας επί της εθνικής οδού. Αν μη τι άλλο, αποτελεί τραγική ειρωνεία να είναι ο ίδιος ο κόμβος του νοσοκομείου που έχει μετατραπεί σε έναν από τους βασικούς «τροφοδότες» του με τραυματίες.
Κώστας Καρακώστας- ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ