Ποιο είναι το σημείο που έχει υποδειχθεί για την κατασκευή του.
Μετά την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσολογγίου στα τέλη του Σεπτέμβρη να κινήσει και τυπικά πλέον τις διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της πόλης και το κάλεσμα προς το λιμενικό ταμείο Αιτωλοακαρνανίας να προχωρήσει στη διενέργεια εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αδειοδότηση υδατοδρομίου στο Λιμάνι, υποβλήθηκε από τον δήμο η σχετική αίτηση για την κατασκευή του.
Η εταιρεία Hellenic Seaplanes, που στοχεύει στη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και στην ανάπτυξη συγκοινωνιών με υδροπλάνο στην Ελλάδα και την κάλυψη όλων των προορισμών, προχώρησε στην υποβολή πρότασης για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο Μεσολόγγι χωρίς κάποια επιβάρυνση για τον δημόσιο φορέα διαχείρισης του λιμένα, πριν από λίγο καιρό.
Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρίας Ελληνικών Υδροπλάνων κ. Ασαριώτη, προχωρά η διαγωνιστική διαδικασία που αφορά την παραχώρηση χώρου, ενώ έπεται ο διαγωνισμός για την εκπόνηση του τεχνικού φακέλου, που περιλαμβάνει την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία του υδατοδρομίου. Ο κ. Ασαριώτης επανέλαβε σε επικοινωνία που είχε το «Γ» μαζί του, πως η εταιρία έχει σκοπό, εάν αναλάβει, να καλύψει εξολοκλήρου το κόστος για την κατασκευή του υδατοδρομίου.
Το Λιμενικό Ταμείο, στην αρμοδιότητα του οποίου είναι η παραχώρηση του χώρου για το υδατοδρόμιο του Μεσολογγίου, θα καλέσει σε διαγωνισμό για την κατασκευή.
Το μόνο πρόβλημα, όπως εξηγεί ο κ. Ασαριώτης, είναι νόμος που υπάρχει σε σχέση με τα Λιμενικά Ταμεία και που ορίζει ότι, το λιμενικό ,μπορεί να άρει την εκχώρηση χώρου που είναι στην αρμοδιότητά του, ανά πάσα στιγμή. «Είμαστε σε συνεχείς επαφές με το Υπουργείο Ναυτιλίας για να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα ως προς αυτό το κομμάτι, με την έκδοση μιας σχετικής εγκυκλίου που να μας καλύπτει».
Προχωρούν οι διαδικασίες και για την Τρχωνίδα
Οι άνθρωποι της εταιρίας έχουν επισκεφτεί για αυτόν το λόγο ήδη δύο φορές το Μεσολόγγι και μια φορά το Αγρίνιο και την Τριχωνίδα. Γιατί και για την Τριχωνίδα υπάρχει προγραμματισμός για υδατοδρόμιο και μάλιστα η εταιρία έχει προχωρήσει αρκετά τις διαδικασίες για αυτό! Όπως εξηγεί ο κ. Ασαριώτης, το μεγάλο πρόβλημα με το οποίο ήρθε αντιμέτωπη η εταιρία, σε ό,τι αφορά την κατασκευή υδατοδρομίων σε λίμνες, ήταν ότι «το υδάτινο πεδίο των λιμνών δεν ανήκει σε κανέναν…».
Η εταιρία απευθύνθηκε ήδη στην Κτηματική Υπηρεσία και το πεδίο πλέον φαίνεται να ξεκαθαρίζει και εδώ. «Τελικά βγάλαμε κάποια άκρη μέσω της κτηματικής υπηρεσίας. Είμαστε σε συνεχεία επαφές. Πρώτα έπρεπε να βρεθεί οριοθετημένος χώρος και μετά να κάνουμε την αίτησή μας στην Κτηματική Υπηρεσία, η οποία και θα μας δώσει το πράσινο φως για να προβούμε σε διαγωνισμό», εξηγεί ο αντιπρόεδρος της Hellenic Seaplanes.
Ο κατάλληλος χώρος έχει ήδη προταθεί
Φαίνεται όμως πως και ο οριοθετημένος αυτός χώρος, έχει βρεθεί και μέσα στις επόμενες μέρες αναμένεται η απάντηση και από την Κτηματική! «Μας έχει υποδειχθεί ο χώρος που θα γίνει η κατασκευή», αναφέρει.
Πρόκειται για την περιοχή που βρίσκεται το Αλιευτικό καταφύγιο, στην θέση Αμπάρια, στο Παναιτώλιο. «Έχω δει το σημείο σε επίσκεψή μου στην Τριχωνίδα πριν από κάποια χρόνια ως επισκέπτης και το θεωρό κατάλληλο. Και η λίμνη Τριχωνίδα έχει ενδιαφέρον από μόνη της. Είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα, είναι δίπλα από το Αγρίνιο, που είναι μεγάλο εμπορικό κέντρο».
Μπορεί η κατασκευή υδατοδρομίου στην Τριχωνίδα να μοιάζει… απατηλό όνειρο αλλά, δεν θα πρέπει να ξαφνιαστούμε αν δούμε το έργο να προχωρά γρηγορότερα ίσως απ’ ότι θα αναμέναμε. Όπως άλλωστε σχολιάζει και ο κ. Ασαριώτης στο «Γ», μέχρι να απεμπλακεί το θέμα των λιμανιών και του νόμου που αφορά τις εγκρίσεις από το Λιμενικό Ταμείο, ίσως η διαδικασίες για το υδατοδρόμιο στη λίμνη να έχουν προχωρήσει ακόμη περισσότερο…
Μαρίνα Ζαρκαβέλη
marina_z17@hotmail.com
EΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΓΟΝΟΣ
5 Σχόλια
ΚΑΙ ΟΜΩΣ Η ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΗ ΤΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΚΑΙ Η ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕ 150000 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΕΧΕΙ ΔΥΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΝΩ ΕΞΙΣΩΝΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΚΗ ΚΟΜΩΠΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ ΒΛΕΠΕ ΕΚΛΟΓΕΣ. ΟΙ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕΣ ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ.
“ΠΑΝΕ -6” τώρα έφτασε 150.000 το Αγρίνιο ..?? Την ξεπεράσαμε την “έπαρση” των 100.000 …. ??? Η Πάτρα τότε πόσους κατοίκους έχει 500.000 .. ?? Τα Ιωάννινα … 400.000 .. ?? Έτσι όπως υπολογίζουμε η Ελλάδα πρέπει να έχει 30.000.000 κατοίκους ….. !!!
@AKIS RODITIS O ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΕΧΕΙ 138.000 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΣΥΝ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕ ΕΣΥ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ.ΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.000 ΚΑΙ Η ΠΑΤΡΑ 214.000.ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΕΛΣΤΑ. ΠΟΙΑ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΕΙΣ.
94181 κατοίκους έχει ολόκληρος ο Καλλικρατικός Δήμος Αγρινίου(απογραφή 2011)
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%B3%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%B9%CE%BF