Κάποια στιγμή μαθεύτηκε από το υπουργείο Παιδείας ότι δεν θα δοθεί σε κάποιο ακαδημαϊκό ίδρυμα η αποτίμηση του χάρτη των ΑΕΙ της χώρας, ούτε θα γίνει από το υπουργείο, αλλά ούτε θα χρησιμοποιηθεί το Ελληνικό Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο, μια μη κερδοσκοπική εταιρεία στην οποία συμμετέχουν όλα τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Στη συνέχεια ανακοινώθηκε ότι με την από 13/12/2012 απόφαση του ΥΠΑΙΘΠΑ ανατέθηκε στην ΕΕΟ Group το έργο της μελέτης για την αποτύπωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας («Διαύγεια» με ΑΔΑ: Β4ΜΒ9-ΗΣΖ ). Η πιάτσα όμως ξέρει ότι στο γκρούπ συμμετέχει και ιδιωτικός εκπαιδευτικός όμιλος(έσπευσε να βγάλει ανακοίνωση ότι δεν κάνει ο ίδιος την αξιολόγηση) που, μάλιστα, έχει λάβει συστάσεις από τον Συνήγορο του Καταναλωτή για μια διαφήμισή του, ενώ έχει και ένα ΜΚΟ παρακλάδι.
Οι προτάσεις και αυτό που ζούμε όλοι-πιο έντονα το ζει το Μεσολόγγι- είναι αποτέλεσμα της από Δεκεμβρίου ανάθεσης στον παραπάνω όμιλο μελέτης για την αποτύπωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Παρότι το υπουργείο έπρεπε να γνωρίζει από τις δομές του το πόσα υποχρεωτικά και επιλογής μαθήματα υπάρχουν σε κάθε τμήμα, τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών, τον αριθμό των εισακτέων, τις διεθνείς βραβεύσεις και όλα τα υπόλοιπα που εμφανίζονται στη σύμβαση, τελικά για να τα μάθει αυτά ανέθεσε την έρευνα στους παραπάνω έναντι 110.000 ευρώ.
Κι όμως αυτά τα στοιχεία μπορεί να τα βρει πολύ εύκολα κάποιος κάνοντας μια έρευνα υπηρεσιακά. Γιατί τότε όλο αυτό; Μήπως γιατί πρέπει να υπάρχει κάπου αποτυπωμένη μια «ανεξάρτητη μελέτη» για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας που θα βοηθήσει όσους θελήσουν να καλύψουν τα διάφορα τμήματα που καταργούνται, από την ιδιωτική οικονομία;
Η άποψη για άνοιγμα και σε ιδιωτικά ανώτατα ιδρύματα είναι άποψη πολλών, ειδικά αν παρέχουν μέσω κινήτρων το δικαίωμα που “αγοράζουν” χιλιάδες ελληνόπουλα πηγαίνοντας στο εξωτερικό και δίνοντας τα λεφτά των γονιών τους στην Αγγλία ή την Ολλανδία.
Όμως δεν μπορεί να προχωρήσει με κουτοπονηριές και δια της πλαγίας οδού. Αυτά δοκιμάστηκαν και απέτυχαν εδώ και χρόνια μαζί με τις αναθέσεις, την «δωρεάν» παιδεία και το όργιο της παραπαιδείας.
Γ.Σ