Προβληματίζει η διέλευση των χιλιάδων φορτηγών
Όταν οι κάτοικοι της Μεγάλης Χώρας άκουσαν για τη μεγάλη επένδυση της Philip Morris στην Ελλάδα, που θα έχει κέντρο το δικό τους χωριό, φάνηκαν ενθουσιασμένοι με τη νέα αυτή προοπτική για τον τόπο. Ήλπισαν αμέσως στο άνοιγμα θέσεων για εργασία των κατοίκων , κρατώντας πάντα και τις επιφυλάξεις τους για το αν αυτό τελικά θα πραγματοποιηθεί.
Αυτό που πρέπει βέβαια να ειπωθεί είναι πως, σε τελική ανάλυση, το ζητούμενο μιας τέτοιας επένδυσης είναι ακόμη πιο ουσιαστικό για την Ελληνική και τοπική οικονομία απ’ την προσφορά ενός αριθμού θέσεων εργασίας, όσο σπουδαίο και χρήσιμο κι αν θα ήταν αυτό για τους κατοίκους μιας περιοχής των οποίων το βασικό πρόβλημα εξακολουθεί να είναι η ανεργία.
Αυτό που σε δεύτερο επίπεδο προβληματίζει τους ανθρώπους στο ιστορικό Ζαπάντι, είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η διέλευση των χιλιάδων κοντέινερ, από τις καπναποθήκες προς τον όποιο προορισμό τους, αφού η μόνη έξοδος προς την εθνική οδό είναι αυτή τη στιγμή μέσα από τον κεντρικό δρόμο του χωριού προς τον κόμβο της Μ. Χώρας, στην εθνική οδό.
Κάτοικοι, μιλώντας στο «Γ», εξέφρασαν την ανάγκη να βρεθούν άμεσα λύσεις, για να αποφευχθούν τα όποια προβλήματα. Εξηγούν πως, από τον κεντρικό δρόμο μέσω του οποίου θα περνούν οι νταλίκες βρίσκονται τα σπίτια τους αλλά και το δημοτικό σχολείο της Μεγάλης Χώρας, το οποίο είναι μάλιστα δωρεά των αδερφών Παπαστράτου. «Αυτό θα προκαλέσει προβλήματα στην καθημερινότητά μας, αλλά δεν είναι καλό και για τα παιδιά του χωριού που θα κάνουν το μάθημά τους με τα κοντέινερς να διέρχονται συνεχώς. Έχουμε σκεφτεί και προτείνουμε κάποιες λύσεις για να αποφευχθούν τέτοια προβλήματα», σχολιάζει κάτοικος του χωριού.
Σύμφωνα με τους κατοίκους, η λύση μπορεί να δοθεί μέσω ενός χωματόδρομου που ήδη υπάρχει και ξεκινά από το σημείο που αρχίζει ο αύλακας, φτάνοντας μέχρι τη γέφυρα του Αχελώου. Ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας κ. Καραγεώργος εξηγεί σχετικά: «Ο δρόμος αυτός υπάρχει και το μόνο που πρέπει να γίνει είναι να ασφαλτοστρωθεί. Το είχαμε μάλιστα ζητήσει κάποτε από το δήμαρχο, με σκοπό τότε τη διευκόλυνση των κατοίκων, αλλά τώρα προκύπτει και πάλι η ανάγκη, για ακόμη πιο σημαντικό αυτή τη φορά λόγο. Θα τεθεί ως ζήτημα στο επόμενο τοπικό συμβούλιο και θα στείλουμε εκ νέου αίτημα στο Δήμο».
Η σύνδεση με Ιόνια
Μια τελείως διαφορετική προοπτική βέβαια , που σύμφωνα με πληροφορίες έχει συζητηθεί μεταξύ των ανθρώπων της πολυεθνικής με την κυβέρνηση, είναι η απευθείας σύνδεση της περιοχής, με την Ιόνια οδό και κατ’επέκταση, το λιμάνι του Πλατυγιαλιού.
Άλλωστε πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα των φορέων της περιοχής, η κάθετη δηλαδή σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια, μιας και σήμερα το Αγρίνιο είναι αποκομμένο από την -λεγόμενη- παράκαμψη. Ο δήμος Αγρινίου, το ΤΕΕ και άλλοι τοπικοί φορείς, εδώ και χρόνια ασκούν πίεση σε αυτήν την κατεύθυνση και σίγουρα η επένδυση της αμερικανικής πολυεθνικής, αποτελεί έναν ακόμη “μοχλό” ώστε οι αρμόδιοι να πειστούν πως το Αγρίνιο, ως οικονομικό, εμπορικό και αναπτυξιακό κέντρο στην Δυτική Στερεά πρέπει να έχει άμεση, σύγχρονη και ασφαλή απευθείας σύνδεση με την Ιόνια οδό, μέσω ενός κάθετου οδικού άξονα.
Το νέο ΕΣΠΑ αποτελεί και το χρηματοδοτικό εκείνο εργαλείο, που μπορεί να στηρίξει την προώθηση και εκτέλεση αυτού του έργου μείζονος σημασίας για το Αγρίνιο. Μια τέτοια εξέλιξη όμως υπό τις παρούσες συνθήκες , είναι αρκετά μακρινή , αφού προς το παρόν τίθεται μόνο σε επίπεδο συζητήσεων, ενώ η Ιόνια οδός εξακολουθεί να καρκινοβατεί.
Την μεγάλη σημασία του συγκεκριμένου έργου επισημαίνει στο «Γ» και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Αιτωλ/νίας Κώστας Ρόκος, που συμφωνεί πως η επένδυση της Phillip Morris μπορεί να αποτελέσει έναν ακόμη «μοχλό πίεσης» ώστε το συγκεκριμένο τμήμα (Αγρίνιο – Ιόνια) , που είναι σημειωτέον ενταγμένο στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα και είναι κομμάτι της οριζόντιας σύνδεσης της Ιόνιας οδού με την ΠΑΘΕ (Αγρίνιο – Καρπενήσι – Λαμία) , να υλοποιηθεί.
Το 2009, όταν αρμόδιος υφυπουργός ήταν ο Θ. Ξανθόπουλος είχε οριστεί σύμβουλος για να διερευνήσει την σκοπιμότητα του έργου και να ξεκινήσει μια προμελέτη που από τότε όμως έχει μείνει στις προθέσεις. Παράλληλα ομάδα εργασίας του ΤΕΕ έκανε και μια πρώτη προτεινόμενη χάραξη.
Στο νέο ΕΣΠΑ και το λεγόμενο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης, η Περιφέρεια δεν έχει κάνει κάποια αναφορά για το συγκεκριμένο έργο, σε αντίθεση με τον δήμο Αγρινίου που περιλαμβάνει αυτό το έργο στις προτεραιότητες για την άρση της απομόνωσης της περιοχής.
Όπως σημειώνει ακόμη ο κ. Ρόκος, πρόκειται για δρόμο 11 χιλιομέτρων που έχει αδιαμφισβήτητη σκοπιμότητα και θα φέρει το Αγρίνιο δίπλα στην Ιόνια οδό, ενώ και το κόστος του δεν είναι τόσο μεγάλο, αφού ούτε έχει δύσκολο ανάγλυφο, ούτε χρειάζεται ιδιαίτερες απαλλοτριώσεις. Παράλληλα βρίσκεται δίπλα από περιοχή που είναι χωροθετημένη ως Βιοτεχνικό Πάρκο στο νέο ΓΠΣ του Αγρινίου.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΓΟΝΟΣ