Για “απαξίωση των μουσικών σχολείων” κάνει λόγο ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου. Πάρεμβαση στους αρμοδίους για τις κενές θέσεις καθηγητών.
O Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου με έγγραφο του προς τον Υπουργό Παιδείας,αρμοδίους της Παιδείας και τους πολιτικούς εκπροσώπους, απευθύνει έκκληση για να διευθετηθεί επιτέλους το ζήτημα των κενών θέσεων καθηγητών στο σχολείο, κάνοντας λόγο για “απαξίωση των μουσικών σχολείων”.
Το σχετικό έγγραφο:
Όπως αναφέρεται στην Υ.Α. ΥΠ.Ε.Π.Θ. 3345/88 (Φ.Ε.Κ. 649 Β΄): Ίδρυση και λειτουργία μουσικών σχολείων: «Σκοπός των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων και λυκείων) είναι η προετοιμασία και κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής έκφρασης».
Όμως, 25 χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου Μουσικού Σχολείου Παλλήνης (σχολι-κό έτος 1988-89), τα προβλήματα που συνοδεύουν εξαρχής τη λειτουργία τους όχι μόνο δεν επιλύονται, αλλά, αντίθετα, επιδεινώνονται. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, ας μιλή-σουμε με αριθμούς (Πηγή: Μουσικό Σχολείο Αγρινίου):
Σχολικό έτος |
Μαθητές |
Καθηγητές μουσικής παιδείας |
||
Μόνιμοι |
Αναπληρωτές |
Ωρομίσθιοι |
||
2010-2011 |
303 |
10 |
37 |
25 |
2011-2012 |
307 |
8 |
32 |
9 |
2012-2013 |
308 |
9 |
13 |
11 |
2013-2014 |
330 |
8 |
0 |
0 |
Όπως εύκολα μπορεί να παρατηρήσει κανείς στον παραπάνω πίνακα:
* Ενώ ο αριθμός των μαθητών του σχολείου μας σταδιακά αυξάνει, ο συνολικός αριθμός των καθηγητών μουσικής παιδείας, αντίθετα, μειώνεται ραγδαία.
* Ο αριθμός των μόνιμων καθηγητών τα τελευταία 4 χρόνια παραμένει καθηλωμένος, λόγω της αναστολής, πρακτικά, των διορισμών.
* Ακόμα χειρότερα, ο αριθμός των αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών τα τελευταία 4 χρόνια έχει μειωθεί δραματικά, με αποκορύφωμα το φετινό σχολικό έ-τος, κατά το οποίο, έχοντας διανύσει ήδη 2 μήνες διδασκαλίας, παραμένει μηδενικός! Αποτέλεσμα: Απώλειες 915 διδακτικών ωρών / εβδομάδα από την έναρξη του σχολικού έτους.
Αξίζει στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι τα προηγούμενα σχολικά έτη οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών και ωρομίσθιων γίνονταν λίγο πριν ή και μετά τις διακοπές των Χριστου-γέννων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την δυνατότητα αναπλήρωσης των χαμένων ωρών διδασκαλίας. Ο κ. Υπουργός επέδειξε πρόσφατα (πολύ σωστά) γρήγορα αντανακλαστικά για την κάλυψη των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων. Απορία: Γιατί δεν επι-δεικνύει τη ίδια ευαισθησία και για την κάλυψη των χιλιάδων χαμένων ωρών μουσικών μαθημάτων;
Ύστερα από τις απλές αυτές διαπιστώσεις είναι πολύ λογικό να αναρωτηθεί ο ο-ποιοσδήποτε αντικειμενικός και αμερόληπτος παρατηρητής:
* Πώς μπορεί να επιτευχθεί ο σκοπός της ιδρυτικής απόφασης των μουσικών σχο-λείων χωρίς την διασφάλιση του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού;
* Γιατί, μετά από 16 χρόνια λειτουργίας (έτος ίδρυσης 1997), το σχολείο μας δεν έ-χει αποκτήσει ακόμη το απαιτούμενο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
* Γιατί, ενώ είναι καθορισμένες ήδη από το καλοκαίρι οι απαιτούμενες ώρες διδα-σκαλίας μουσικών μαθημάτων, ποτέ δεν γίνονται οι κατάλληλες ενέργειες για την κάλυψή τους, έστω με αναπληρωτές και ωρομίσθιους, με την έναρξη του σχολι-κού έτους;
* Είναι λογικό να καλύπτονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό μουσικής παιδείας πρώτα των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των γυμνασίων και κατόπιν των μουσικών σχολείων;
Έχουμε κουραστεί κάθε χρόνο να μετέχουμε στο ίδιο θέατρο του παραλόγου, να ε-παναφέρουμε κάθε φορά τα ίδια αιτήματα και αντί να δρομολογούνται σταδιακά οι λύσεις τους, αντίθετα αυτά να διογκώνονται και να επιδεινώνονται. Απαιτούμε αυτός ο εμπαιγμός να σταματήσει και να δοθούν άμεσα λύσεις στα χρόνια προβλήματα λειτουργίας των μου-σικών σχολείων.
Ο κ. Υπουργός και όλοι οι υπόλοιποι αρμόδιοι φορείς πρέπει επιτέλους να κατανοή-σουν την ιδιαιτερότητα και το μέγεθος του προβλήματος και να δράσουν ανάλογα. Συγκε-κριμένα, πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι:
* Οι μαθητές των μουσικών σχολείων έχουν εισαχθεί σ’ αυτά με δική τους επιθυμία και κατόπιν απαιτητικών εξετάσεων επιλογής.
* Επειδή τα μουσικά σχολεία είναι διαδημοτικά, πολλοί από τους μαθητές τους ξε-κινούν τη μέρα τους πολύ νωρίς το πρωί και επιστρέφουν στο σπίτι τους αργά το απόγευμα, μεταφέροντας ταυτόχρονα και τα μουσικά τους όργανα.
Πιστεύουμε ότι τα παιδιά αυτά αξίζουν εκ μέρους της πολιτείας περισσότερο σεβα-σμό και καλύτερη μεταχείριση. Είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό να τα απογοητεύετε και να τους στερείτε χωρίς λόγο το δικαίωμα να σπουδάσουν απρόσκοπτα το αντικείμενο που έχουν επιλέξει. Άλλωστε, είναι κοινά παραδεκτό ότι τα σχολεία αυτά, όταν λειτουργούν εύ-ρυθμα, αποτελούν εργαστήρια δημιουργικής έκφρασης και παράγουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για το κοινωνικό σύνολο.
Σας απευθύνουμε για μια ακόμη φορά έκκληση: Σταματήστε να απαξιώνετε με την αδράνεια και τις παραλείψεις σας τα μουσικά σχολεία. Δώστε τους τη δυνατότητα να μας προσφέρουν μια αχτίδα ελπίδας και μια νότα αισιοδοξίας στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας. Η διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης μέσω απατηλών υποσχέσεων δεν ωφελεί πλέον. Αντίθετα, ενισχύει τα αισθήματα απογοήτευσης και οργής των παιδιών. «Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα…».