Μετά τον ορυμαγδό με την παράσταση του Κιμούλη που μας σνόμπαρε και πήγε σε άλλες πολιτείες καιρός είναι να επικρατήσει και λίγη λογική. Συμβαίνουν αυτά και λύνονται με τον πατροπαράδοτο τρόπο, ήτοι με αγωγές και κυνήγι μέχρι να καταλάβουν κάποιοι ότι τα τρυφηλά χρόνια του «πολιτισμού» με τις κρατικές δαπάνες και τα πολιτιστικά κέντρα του Βαγγέλη του Γιαννόπουλου δεν υπάρχουν πια.
Αλλά υπάρχει κι ένα άλλο θέμα. Νομίζω ότι αν είχαν προσέξει οι υπεύθυνοι των πολιτιστικών του Μεσολογγίου καλύτερα την αφίσα που διαφημίζει ανά τη χώρα το έργο, με τον Πιατά, τον Κιμούλη και δύο άλλους καλλιτέχνες που μου διαφεύγουν, να είναι βλοσυροί πάνω σε κάτι λεκάνες τουαλέτας-με το συμπάθειο-και να κάνουν την ανάγκη τους διαβάζοντας κάποια έντυπα(όργανα παραπληροφόρησης μάλλον, αυτό πρέπει να θέλει να πει ο σκηνοθέτης), θα είχαν γλιτώσει από όλα αυτά. Διότι ένα τόσο περίπλοκο έργο δεν είναι τυχαίο ότι διαφημίζεται έτσι.
Θα μου πεις πως συνδυάζεται η κοπάνα και το στήσιμο που έριξαν οι καλλιτέχναι με την απόδοση του έργου πάνω στην αφόδευση με το φράκο φορεμένο…
Ευθέως δεν συνδυάζεται. Δεν μπορείς δηλαδή να πεις εκ των προτέρων ότι κάποιος που διασκευάζει τα κλασσικά έργα όπως τα βλέπουμε τα τελευταία χρόνια είναι και κοπανατζής και την κάνει γυριστή σε κάθε ευκαιρία.
Αλλά αυτή η οπτική γωνία πάνω στο κλασσικό θέατρο όλο και κάτι λέει. Θέλω να πω όταν μια ολόκληρη γενιά σκηνοθετών ή ηθοποιών που έγιναν σκηνοθέτες ή και θιασάρχες βιάζουν συστηματικά τα κλασσικά έργα μέχρι του σημείου να μην ξέρει πια κανείς τι έλεγαν στην εποχή τους, αυτό κάτι σημαίνει και για την οπτική που έχουν για τη συνέπεια, για τον “λόγο” τους.
Χιλιάδες έργα επιδοτήθηκαν και χιλιάδες καριέρες ηθοποιών και σκηνοθετών στήθηκαν πάνω σε προγράμματα ημέτερων από τον κρατικό κορβανά, Το αποτέλεσμα είναι φέτος μόνο, όπως έγραψε ο Νίκος Δήμου να έχουν ανέβει 5 παραστάσεις με τους βασικούς πρωταγωνιστές να έχουν κάνει αλλαγή φύλου! Τρία έργα έχουν τους άντρες πρωταγωνιστές να παίζονται από γυναίκες και δύο το αντίστροφο.
Πάνω σε αυτή τη βάση λοιπόν η αληθινή αντίσταση και η πρόοδος των καιρών είναι σε χώρους σαν τις Οινιάδες( αφού πρώτα βγάλεις το βοσκό με τα γίδια από μέσα που σφετερίζεται τον «δημόσιο χώρο/κοινωνικό αγαθό») να μην ανεβάσεις έργο στο πνεύμα της εποχής αλλά να ψάξεις να βρεις κάποιον δημιουργό που δεν θέλει να προβοκάρει τους αστούς και να τους κάνει να ανατρέψουν τα ειωθότα. Αλλά κάποιον που να μπορεί να μεταφέρει στο σήμερα το κανονικό έργο σύμφωνα με τον δημιουργό του. Για το avant garde υπάρχουν μια χαρά θεατράκια που μπορούν να παρουσιάζουν τις αναζητήσεις τους και οι λάτρεις της παρενδυσίας και όσοι ντύνουν τον Ηρακλή με κοστούμι. Τα αρχαία Θέατρα έχουν άλλο ρόλο.
Γ.Σ.
3 Σχόλια
ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΡΑΤΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ. Ο ΔΗΜΟΣ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΕΧΕΙ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΔΙΕΝΕΞΗ ΜΕ ΤΗ ΜΙΣΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΕΛΕΟΣ.
Θα είχε νόημα το άρθρο αυτό αν το γράφατε πριν την ακύρωση της παράστασης… Τώρα αν και συμφωνώ σε πολλά, βγάζει κάποια εμπάθεια.
και επειδή έχω δει την παράσταση….
ΕΙΝΑΙ ΧΑΛΙΑΑΑΑΑΑΑ